MotorInfo

Nová Kia cee´d s premiérou v Ženevě

6.3.2012 13:29
Nová Kia cee´d s premiérou v Ženevě

Zcela nová Kia cee’d oslavila svou světovou premiéru na 82. autosalonu v Ženevě.

Poprvé před evropským publikem se představuje také elektromobil Kia Ray EV a koncepční vůz Kia Track’ster.

„Tři ženevské premiéry v expozici značky Kia pokrývají široké spektrum automobilových segmentů a zdůrazňují rozmanitost naší současné a budoucí produktové řady,“ poznamenal Thomas Oh, viceprezident a výkonný ředitel společnosti Kia Motors Corporation. „Původní cee’d byl pro Kiu v Evropě významným milníkem, který jí umožnil poprvé konkurovat nejlepším modelům v nabitém segmentu C. Kia cee´d druhé generace je opět přelomovým automobilem s vylepšeným designem, ještě vyšší úrovní kvality a progresivnějším poháněcím ústrojím.“

„Naše úsilí vyvíjet čisté technologie pohonu je reprezentováno elektromobilem Ray EV a Kia ukazuje i svoji hravost v podobě konceptu Track’ster. Ten je výkonnější variantou mimořádně úspěšného SUV segmentu B, modelu Soul.“

Nový cee’d o celkové délce 4,3 metru má delší, nižší a uhlazenější karoserii než původní model. Aerodynamická silueta získala optimální tvar během rozsáhlého testování v nejmodernějším aerodynamickém tunelu Kia. Vyšší kvalita materiálů použitých v interiéru a širší nabídka technicky vyspělých prvků výbavy snese srovnání s konkurenty ve třídě. Inženýři Kia kladli během vývoje nového cee’du velký důraz na snižování spotřeby paliva a emisí. V České republice bude nový cee’d k dispozici se dvěma benzinovými (1.4 MPI, 1.6 GDI) a dvěma naftovými (1.4 WGT, 1.6 VGT) motory s rozpětím výkonů od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Modernizace motorů přinesla snížení spotřeby paliva v průměru o 4 procenta napříč modelovou řadou. Nejhospodárnější volbou je turbodiesel o výkonu 94 kW (128 k) s paketem Kia EcoDynamics, která v tomto případě činí pouhých 3,7 l/100 km s emisemi CO2 jen 97 g/km. Na vrcholu nabídky benzinových motorů stojí motor Gamma GDI 1.6 litru vybavený nejmodernější technikou přímého vstřikování benzinu, která maximalizuje výkon (99 kW / 135 k) a točivý moment (165 N.m). S motorem 1.6 GDI může být spojena zcela nová dvouspojková převodovka DCT (Dual Clutch Transmission). Ta zajišťuje hladké řazení pro maximální jízdní komfort a přispívá k výraznému snížení spotřeby paliva i emisí CO2, v porovnání s dosavadními konvenčními automatickými převodovkami.

Jako dobře utajenou předpremiéru odhalil šéfdesignér společnosti Kia Peter Schreyer na tiskové konferenci Kia zcela nový cee’d v provedení kombi. Detailní informace o tomto důležitém modelu budou zveřejněny před zahájením prodeje v průběhu letošního roku.

Kia Ray EV, představená v prosinci 2011, je městským vozem s nulovými emisemi a dojezdem až 139 km na jedno nabití. To trvá na rychlonabíjecí stanici pouhých 25 minut. Ray EV o délce 3,6 metru byl zkonstruován exkluzivně pro korejský trh, kde se již prodává. Jeho přední kola pohání elektromotor o výkonu 50 kW napájený z vysokokapacitního akumulátoru Li-Poly (16,4 kWh). Navzdory výhradnímu určení pro korejský trh ukazuje Ray EV technické know-how společnosti Kia v oblasti vývoje akumulátorových elektromobilů a zdůrazňuje její úsilí poskytovat komplexní technická řešení pro snižování závislosti na fosilních palivech.

Po své premiéře na letošním autosalonu v Chicagu slaví v Ženevě evropskou premiéru také koncept Track’ster. Vychází z modelu Kia Soul, ale má však ještě vyhraněnější styl. Koncept vystavený na autosalonu v Ženevě je z velké části beze změn v porovnání s vozem představeným na autosalonu v Chicagu, jen pro Evropu nahradil dvoulitrovou jednotku o výkonu 186 kW (253 k) amerického provedení benzinový motor 1.6 litru. Tento motor kombinuje přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování benzinu (GDI), aby nabídl výkon 158 kW (215 k), který je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím elektronicky řízeného systému pohonu všech kol. Snížený sportovní podvozek, větší brzdy a speciální leštěná kola poskytují konceptu Track‘ster vynikající jízdní vlastnosti.

V Ženevě jsou rovněž vystaveny nové koncepty Kia IVI (In-Vehicle Infotainment) a UCD (User-Centred Driving), které byly poprvé vystaveny v lednu na veletrhu spotřební elektroniky v Las Vegas. Tyto koncepty nabízejí pohled do budoucnosti automobilových informačních, bezpečnostních a zábavních systémů s rozmanitými funkcemi. Kia kromě toho vystavuje technologie poháněcího ústrojí, které přispívají k nejlepším hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2 ve své třídě. Ukázkou pokrokových řešení z vývojových center Kia, aplikovaných na poháněcích ústrojích, je také např. dvouspojková převodovka DCT vlastní konstrukce, která slaví svůj debut v novém cee’du, nebo mimořádně hospodárný tříválcový naftový motor o objemu 1,1 litru.