Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Po třech letech, kdy se na světových trzích prodalo 255 000 vozů, přichází automobilka Renault u modelové řady Fluence s nově koncipovaným faceliftem, který má dále posílit ofenzivu značky v tomto segmentu.
Tříprostorový sedan Renault Fluence se vyrábí v pěti závodech automobilky (Korea, Turecko, Rusko, Argentina, Indie), odkud je prodáván do více než 80 zemí světa. Nová verze staví na přednostech, jako je komfort a prostornost a klade důraz na technologii a kvalitní zpracování. Pro český trh se vyrábí v závodu Oyak-Renault v Burse (Turecko) a na našem trhu byl právě v těchto dnech zahájen jeho prodej. Cena začíná na 264 900 Kč u vozu v provedení Authentique vybaveného motorem 1,6 16 V s výkonem 110 k.
Až dosud bylo v České republice prodáno 3 814 vozů se značkou Fluence a české zastoupení Renaultu si od inovovaného modelu slibuje další dynamické zvýšení jeho prodejů.
Výraznější a dynamičtější styl
Vůz má 4 622 mm na délku, rozvor je 2 703 mm, výška 1 489 mm a šířka 1 809 mm. Díky těmto rozměrům se nový Renault Fluence zapsal do světa tříprostorových sedanů segmentu C (kompaktní rodinné vozy). Nový Fluence se vyznačuje moderním stylem a lehce identifikovatelnou přídí s výraznější dynamičností. V interiéru se opakují prvky předchozí verze, které jsou však propracovanější.
Dynamičnost
Příď nového vozu Renault Fluence se inspiruje novou stylistikou značky, pod kterou je podepsané vedení designu Laurensa Van Den Ackera. Čelní část se vyznačuje zvětšeným logem umístěným na černém lesklém pozadí.
Design předního nárazníku působí robustněji a má široké, ve spodní části rozšířené sání vzduchu. Mlhová světla jsou zasazena v černém lesklém pozadí, které je jakýmsi prodloužením tohoto dolního sání vzduchu, čímž propůjčují přední části sportovní vzhled. A nakonec podběhy kol zmenšené v porovnání s předchozí verzí přidávají novému vozu Fluence ještě více na dynamičnosti. Vnitřní část světlometů byla přepracována pro luxusnější a expresivnější vzhled. Světlo je vybaveno čočkou, která rozšiřuje světelný paprsek a zajišťuje kvalitní osvětlení v noci. Kovový prvek ve formě víčka a tmavé zpracování masek světlometů přidávají novému vozu Fluence na hloubce výrazu. Moderní a technický styl je rovněž zastoupen u dlouhých a úzkých světel LED pro denní svícení, která vozidlo opticky rozšiřují. Facelift se vyznačuje přítomností četných černých lesklých prvků (spodní mřížka sání vzduchu, sloupky B, atd.), lesklým nebo saténovým chromem (kliky dveří, linie pásu karoserie, pás na víku zavazadlového prostoru atd.). Nový Fluence je od svého uvedení na trh nabízen v 10 různých barevných odstínech, z toho jsou 4 nové (2 matné a 2 metalické odstíny).
Interiér
Palubní deska se skládá z velkého kulatého displeje LEDn s digitálním zobrazením. Zobrazuje zejména rychlost v digitálním formátu a instrukce parkovacího asistenta. Bílý kruh okolo displeje LCD je určen pro ukazatele tempomatu a omezovače rychlosti. „Letecká“ palubní deska s čistými liniemi je zdůrazněna širokým ozdobným pásem obohaceným dle verzí chromovanou lištou. Kvalita materiálů a montáže je vysoká. Kryt palubní desky je jemný na dotek a odolný vůči každodennímu používání, jakož i vůči slunečním paprskům. Již od první úrovně výbavy je interiér vybaven lesklými chromovanými prvky na obrubách přístrojů, hlavě a základně řadicí páky, i na klikách dveří. Sedadla jsou opatřena dvojitým prošitím. Dekorační prvky se liší v závislosti na ladění interiéru a úrovních výbavy. Zákazník si může vybrat světle béžové ladění vyzařující eleganci a luxus nebo ladění v tmavém karbonu ve sportovnějším duchu.
Technologie palubních asistentů
Fluence nabízí špičkovou technologickou výbavu, jejímž cílem je usnadnit řízení. Řidič má (podle verze) k dispozici asistent rozjedu do svahu elektronickou parkovací brzdu nebo ještě tempomat a omezovač rychlosti.
Nová řada audio
V základu je nový Fluence vybaven systémem R-Plug & Radio. Tento systém audio o výkonu 4 x 20 W se skládá z třířádkového displeje, mechaniky CE kompatibilní s formátem MP3, zdířek AUX a USB v čelním panelu a ovladačů na volantu. Je vybaven technologií Bluetooth, která na jedné straně umožňuje telefonování hands-free se synchronizací adresáře a historie volání a na straně druhé poslech hudby z přenosných zařízení prostřednictvím audio streamingu. R-Plug & Radio + sada výbavy Expression. Tento systém je kromě výše uvedených funkcí vybaven třířádkovým vzdáleným displejem. Zákazník si může zvolit ikvalitní třídimenzionální zvuk; „3D Sound by Arkamys“. Tento proces umožňuje díky digitálnímu zpracování signálu věrnější reprodukci zdroje audio.
Technologie pro usnadnění řízení
Zamknutí dveří se aktivuje a deaktivuje s hands-free kartou v kapse (za příplatek nebo jako standard dle úrovně výbavy). Zamknutí se aktivuje na základě zvukového signálu, který je vyslán poté, co se řidič vzdálí od vozidla.Po naistalování karty do vozidla již není nutné ji znovu hledat, stačí stisknout tlačítko start a současně sešlápnout brzdový nebo spojkový pedál.
Pro snadné parkování
Parkovací asistent se skládá z 8 snímačů integrovaných do předního a zadního nárazníku. Během parkovacích manévrů detekují blízkou překážku vpředu, vzadu a po stranách. Díky dynamickému schématu zobrazenému v centrální části palubní desky vidí řidič činnost každého snímače v reálném čase. Akustická zpětná vazba je řízena inteligentně: například zvuk ze snímače umístěného na krajích nárazníků se při parkování podél zdi deaktivuje. Hlasitost alarmu může být modulována dle 5 úrovní.
Díky poloautomatické parkovací brzdě již nemusíte myslet na zatažení a uvolnění ruční brzdy. U nového vozu se zatáhne automaticky po vypnutí zapalování. Po nastartování motoru se po akceleraci ruční brzda automaticky uvolní.
Systém asistenta pro rozjezd do svahu (k dispozici pouze u dCi 110 EDC) automaticky uchovává tlak na brzdy po dobu několika sekund, které má řidič k dispozici, aby uvolnil brzdový pedál a v klidu sešlápnul pedál akcelerace, aniž by vozidlo couvlo.
Pro zachování konstantní rychlosti
Fluence je ve standardu vybaven tempomatem a omezovačem, dle úrovně výbavy. Tempomat udržuje vozidlo v rychlosti nastavené řidičem, aniž by řidič musel sešlapovat pedál akcelerace. Funkce se vynuluje po sešlápnutí brzdového pedálu nebo pedálu akcelerace. Tato výbava umožňuje řídit po delší dobu, než přijdou první známky únavy. Režim „omezovač“ umožňuje řidiči vyhnout se neúmyslnému překročení nastavené rychlosti. Vynuluje se stejným způsobem jako tempomat.
Velkorysejší prostor
S šířkou v oblasti loktů 1 480 mm vpředu a 1 475 mm vzadu jsou vnitřní rozměry na velmi dobré úrovni. Na zadních sedadlech mají cestující díky 220 mm dostatek prostoru.
Ergonomické stanoviště řidiče
Každý řidič si díky četným a přístupným nastavením může zvolit nejvhodnější polohu pro řízení:
Více než 23 litrů úložného prostoru v interiéru
Stejně jako předchozí verze má i nový Fluence více než 23 litrů úložného prostoru, z toho zejména:
Objem zavazadlového prostoru má hodnotu 530 l. Přístup do zavazadlového prostoru usnadňuje nízká výška nakládky (727 mm) a široký prostor (1 020 mm) díky zabudování části zadních světel do víka zavazadlového prostoru. Zadní lavicové sedadlo sklopné v poměru 2/3 – 1/3 umožňuje přizpůsobit ložný objem v případě dlouhých a neskladných předmětů.
Klimatizace přizpůsobená potřebám mezinárodních trhů
Nový Renault Fluence je vybaven klimatizací, která byla konstruována zejména pokud jde o náročné podmínky spojené se slunečním zářením a vlhkostí některých mezinárodních trhů. Výdechy jsou umístěny pod čelním oknem, ve středové části a na krajích palubní desky. Dvouzónová automatická klimatizace je nabízena ve standardu u nejvyšších úrovní výbav. Řidič a spolujezdec vpředu mohou teplotu nastavit individuálně. Požadovaná úroveň ventilace je nastavitelná prostřednictvím ovladačů „soft/auto/fast“.
Přídavný větrák umístěný vzadu na středové konzoly zlepšuje tepelný komfort zadních míst.
Pohonné jednotky
Nový Renault Fluence má k dispozici řadu motorů uzpůsobených pro zákazníky jednotlivých zemí prodeje.
1.6 dCi 130, zkušenosti z F1 ve službách standardu
Novinkou je nový vznětový motor 1.6 dCi 130 pod kapotou nového vozu Fluence. Koncepce tohoto motoru byla poprvé použita u vozu Renault Scénic v roce 2011 a vychází ze zkušeností Philippa Coblence, konstruktéra motoru V10, kterým byly vybaveny jednomístné automobily Williams Renault v 90. letech. Je dědicem četných prvků odvozených od zkušeností firmy Renault ve Formuli 1, jako je čtvercová konstrukce, transversální cirkulace vody nebo segmenty s geometrií U-flex. Během jeho konstrukce bylo podáno 30 patentů. Motor 1.6 dCi 130 je nejvýkonnějším vznětovým motorem v dané kategorii. Jeho výkon činí 130 k při zdvihovém objemu 1 598 cm3. Točivý moment 320 N.m je k dispozici z 80 % od 1 750 1/min. Nízký zdvihový objem a četné technologické inovace umožňují dosažení nízké spotřeby 4,6 l/100 km v kombinovaném cyklu a díky emisím 119 g CO2/km4 má právo na podpis Renault eco². Sníženy jsou i náklady na údržbu díky bezúdržbovému klínovému řemenu s trvanlivostí po celou dobu životnosti motoru. Díky spolupráci mezi mechanickým inženýrstvím Renault a Renault Sport F1 vychází Renault dCi 130 ze zkušeností a znalostí nabytých motoráři Renault na závodní dráze v oblasti snižování tření, spolehlivosti a robustnosti.
Kromě technologií z výzkumu a vývoje s lidmi z Renaultu Sport F1 je tento motor vybaven:
Nabídka diesel obsahuje rovněž motor 1.5 dCi (1 461 cm3), který má dvě úrovně výkonu: 90 a 110 k. Díky nízkým úrovním emisí CO2 (115 g/km a 120 g/km) si i tyto motory zasloužily podpis Renault eco². Motor dCi 110 lze kombinovat s šestistupňovou automatickou převodovkou EDC (Efficient Dual Clutch).
Podvozek nového vozu Renault Fluence spojuje účinnost, komfort a radost z jízdy. Nápravy jsou kombinací pevného vedení a vysoké schopnosti absorpce vibrací a hluku. Přední náprava je typu pseudo McPherson se spodním trojúhelníkovým ramenem a stabilizátorem o průměru 22 mm. Zadní náprava je uložena pružně s programovanou deformací. Díky flexibilitě pružiny odpružení 19,5 mm/100DaN vpředu a 20,2 mm/100DaN vzadu v kombinaci s výkonem tlumení jsou plně absorbovány vertikální pohyby a optimalizováno chování karoserie.
Kvalita a bezpečnost
Nový Renault Fluence čerpá ze silných stránek svého předchozího modelu v oblasti kvality a bezpečnosti. Tento model byl předmětem pečlivé konstrukce, aby odpovídal specifickým potřebám mezinárodních trhů. Během své vývojové fáze byla první verze vozu Renault Fluence podrobena četným zátěžovým zkouškám v extrémních podmínkách jízdy (teplo, zima, nekvalitní vozovky, prach atd.). Více než 100 testovacích vozů ujelo za účelem doladění vozidla téměř 5 milionů kilometrů. Vzhledem k náročným silničním podmínkám některých zemí prodeje byly standardní testy doplněny o další kontrolní body. Nový Fluence samozřejmě těží z této pečlivé realizace, která je v souladu s očekáváními trhu.
Bezpečnost od první úrovně výbavy
Nový Renault Fluence má od první úrovně výbavy:
Čočkové světlomety nabízejí kvalitu osvětlení v noci pro vyšší bezpečnost jízdy.
Vedle této základní výbavy jsou k dispozici jako standardní výbava nebo za příplatek dle úrovně výbavy a země prodeje:
Fluence na světových trzích
Renault Fluence ztělesňuje příběh tříprostorového sedanu s mezinárodním určením: v současnosti se vyrábí v pěti zemích po celém světě (Koreji, Turecku, Rusku, Argentině, Indii) a prodává se ve více než 80 zemích. S uvedením nového vozu Fluence na trh posiluje Renault svoji ofenzivu na mimoevropských trzích. Trh s tříprostorovými vozy, jehož je Renault Fluence součástí, je nejdůležitější na světě. Prvním trhem vozu Renault Fluence je nyní Turecko (které představuje 22 % z celkového počtu vozů Fluence prodaných ve světě – údaje z konce června 2012). Fluence je v této zemi lídr v segmentu tříprostorových vozů.
Vše začalo v Koreji v roce 2008 Příběh vozu Fluence začíná v Koreji. Vůz byl od samého počátku zkonstruován pro mezinárodní uplatnění, nejdříve byl od června 2008 vyráběn v závodě v Busanu pod značkou Renault Samsung Motors, což je místní značka Renault v Koreji. Jméno vozu v Koreji: SM3, facelift byl realizován v září 2012.
Turecko v roce 2009 Renault Fluence získává dobyvatelský status světového vozu od listopadu 2009, kdy začíná sjíždět z výrobních pásů závodu v turecké Burse. Geografická situace Turecka umožňuje prodej vozu Fluence v Turecku, Rusku, Rumunsku, ale i na všech trzích střední Evropy, jakož i na trzích ve Středomoří. V Turecku se z vozu Fluence rychle stává vlajková loď značky Renault.
Rusko, Argentina v roce 2010 Nová etapa je zahájena se spuštěním výroby vozu Fluence v Argentině (v závodě v Cordobě) v prosinci 2010 a v Rusku (závod Avtoframos v Moskvě) v dubnu 2011. V těch zemích Fluence rozšířil a obohatil řadu Renault a posílil tak image značky.
Brazílie v roce 2011 Brazílie prodává vozy Fluence vyrobené v Argentině od února 2011, kdy se vůz stává symbolem nového designu a kvality a získává četná ocenění. Poslední událost v čase: odhalení vozu Fluence GT, sportovní a velmi žádaná verze, na autosalonu v São Paulo v říjnu 2012.
Kurz směr Indie v roce 2011 Od května 2011 je Fluence vyráběn v závodě aliance Renault-Nissan v Chennai a začíná dobývat indický trh. „Uvedení vozu Fluence na indický trh znamená začátek rozsáhlé ofenzivy na trhu, který je jedním z pilířů vývoje Renaultu na mezinárodní úrovni v rámci Renault 2016- Drive the Change,“ říká Marc Nassif, generální ředitel Renault v Indii. Renault Fluence získává ocenění „sedan roku 2011“, které uděluje prestižní indický časopis ze světa automobilů Top Gear a dále cenu „sedan střední třídy za rok“ udělovanou časopisem Zig Wheels.
Fluence je zároveň součástí mobilizace podniku v oblasti životního prostředí, neboť je rovněž k dispozici v elektrické verzi: Renault Fluence Z.E., prodávané v Evropě od podzimu 2011. S odhalením nového vozu Renault Fluence byla završena další etapa dobývání světa. Stejně jako předchozí verze i nový Renault Fluence je vyráběn v závodě Oyak Renault v Burse, která má geografickou podobu příznivou pro vývoz na hlavní trhy prodeje. Závod Oyak Renault, který se specializuje na výrobu středních kompaktních vozů, zásobuje trhy Středomoří, východní Evropy, Ruska, Maghrebu, Středního východu, jakož i západní Evropy. V roce 2011 bylo více než 70 % výroby exportováno do více než 100 zemí. S roční kapacitou 360 000 vozů (údaj za rok 2011) je závod Oyak Renault již 14 let lídrem v oblasti výroby automobilů v Turecku. Závod byl založen v roce 1969 a historicky vyrobil vozy, které ovlivnily turecké prostředí jako R12, R11, R9, R19, R21, tříprostorový Megane, Symbol, Fluence atd… Z jeho montážních linek sjíždí každý 6. vůz vyrobený v Turecku. Například Renault Clio Symbol byl bez ohledu na segment a značku po několik let nejprodávanějším vozem v Turecku. Nový Fluence zahájil výrobu současně s novým vozem Clio, vedle vozů Symbol, Megane a Fluence Z.E. Tento výkon je umožněn díky kompetentnosti a dynamičnosti týmů (závod má 6 200 zaměstnanců), konkurenceschopnosti závodu, jakož i díky výkonné síti dodavatelů. Stejně jako u předchozí verze bude výroba nového vozu Renault Fluence postupně spuštěna v ostatních závodech světa.