Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Továrna Porsche Leipzig GmbH se bude dále rozrůstat. Tento podzim překročí počet zaměstnanců poprvé hranici 4 000.
Od roku 2009, kdy Panamera vstoupila na trh, vznikaly její karoserie v továrně Volkswagenu v Hannoveru, odkud se převážely do továrny Porsche v Lipsku. Probíhala zde zbývající část výrobního procesu i finální montáž. Nyní Lipsko přebírá kompletní výrobu včetně karosárny a lakovny, a to je „pro tento výrobní závod velký závazek,“ dodává Oliver Blume, předseda představenstva Porsche AG. „Porsche tímto posiluje své propojení s městem, spolkovou zemí i obyvateli, kteří zde žijí.“ Porsche investovalo do dalšího rozvoje místní továrny přibližně 1,3 miliardy eur.
Region Lipska je v současnosti jednou z nejatraktivnějších a nejinovativnějších lokací automobilového průmyslu. Porsche tu zakořenilo spolu se zahájením výroby sportovního SUV Macan. „Naši zaměstnanci jsou velmi motivovaní a již prokázali, že dokážou vyrábět v nejvyšší Porsche kvalitě,“ vysvětluje Siegfied Bülow, prezident a výkonný ředitel Porsche Leipzig GmbH.
Porsche přistoupilo již počtvrté k rozšíření lipské továrny, aby zde mohla začít produkce modelu Panamera. Do tohoto projektu se investovalo 500 milionů eur. Součástí investic byla i během dvou let dokončená stavba nové karosárny v západní části továrny s výrobní plochou přibližně 56 000 m3. Porsche provedlo současně změny související s montáží a logistikou. V novém centru kvality společnost sdružuje všechny oblasti optimalizace vozidel. Celkem vzniklo šest set nových pracovních míst.
Továrna Porsche v Lipsku je jednou z nejohleduplnějších k životnímu prostředí na světě. V rozvoji podniku hraje významnou roli zejména šetrné zacházení se zdroji. Porsche například v nové karosárně nepoužívá stlačený vzduch a dalo přednost jiným, energeticky úspornějším výrobním metodám. Solární systém na výrobu elektřiny vygeneruje ročně až 800 000 kWh. Moderní metody pro chlazení svařovacích robotů umožnily snížit spotřebu elektřiny o více než 365 000 kWh ročně. V lakovně se používají speciální prachové filtry s o 60 procent nižší spotřebou ve srovnání s konvenčními systémy na bázi vodních filtrů.
Foto:Porsche