MotorInfo

Nová generace modelu Hyundai i30 kombi

22.2.2017 19:46
Nová generace modelu Hyundai i30 kombi

Po pětidveřovém hatchbacku bude dalším členem modelové řady Hyundai i30 karosářská verze kombi.

Letošní Ženevský autosalon se stane svědkem odhalení nové generace modelu Hyundai i30 kombi. Nový člen modelové řady i30 přebírá od pětidveřového hatchbacku nadčasový design a přidává k němu eleganci a praktičnost, která je pro tuto karosářskou verzi typická.

„Nová generace modelové řady Hyundai i30, navržená, vyvinutá, testovaná a vyráběná v Evropě, je ztělesněním DNA společnosti Hyundai Motor v Evropě,“ říká Jochen Sengpiehl, vicepresident společnosti Hyundai Motor Europe, zodpovědný za marketing. „Hyundai i30 byl vytvořen jako nový lidový vůz. Je víc než jen novým modelem – jedná se o významnou součást rodiny vozů, čítající čtyři karosářské verze, z nichž každá disponuje jedinečným charakterem a jejichž společným jmenovatelem je koherentní a značně nadčasový design. S nový modelem i30 kombi nyní představujeme novou karosářskou verzi, u níž nabídneme eleganci a praktičnost pro každého.“

„Nová generace modelu i30 kombi přebírá designérský styl modelové řady i30, včetně nového identifikačního znaku modelů Hyundai – kaskádovité masky chladiče,“ vysvětluje Thomas Bürkle, šéfdesignér v evropském designérském středisku Hyundai Design Centre Europe. „Snižující se linie střechy a dynamické proporce propůjčují verzi kombi siluetu téměř ve stylu kupé. Elegantní a dynamický profil umocňují výrazné chromované lišty kolem bočních oken.“

V kombinaci se světlomety LED a vertikálními diodami LED pro denní svícení má nová generace modelu i30 kombi nepřehlédnutelný vzhled.

Design modelu i30 kombi nevyžaduje žádné kompromisy z hlediska zavazadlového prostoru. Ten patří díky objemu 602 litrů (VDA 211) až 1 650 litrů (VDA 214) se sklopenými sedadly vzadu k těm největším v segmentu. Praktičnost vylepšuje dodatečný odkládací prostor pod podlahou zavazadlového prostoru s několika přihrádkami.

Vnější délka verze kombi činí 4 585 mm (pětidveřový hatchback: 4 340 mm), výška je 1 465 mm (1 475 mm s podélnými střešními nosiči). Vnější šířka 1 795 mm a rozvor 2 650 mm jsou stejné jako u pětidveřové verze.

Hyundai Motor u nové generace modelu i30 demokratizuje vyspělou techniku nabídkou nejmodernějších prvků výbavy v oblastech aktivní bezpečnosti a konektivity. Všechny verze jsou standardně vybaveny systémem autonomního nouzového brzdění, sledování únavy řidiče, asistentem dálkových světel a systémem pro jízdu v jízdním pruhu. 

Systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) modelu i30 používá kameru a pracuje ve třech fázích. Nejprve řidiče vizuálně a akusticky upozorní. Vzroste-li riziko kolize, aktivuje brzdy, a pokud je kolize neodvratitelná, použije maximální brzdnou sílu, aby minimalizoval rozsah škod (v optimálním případě dokáže kolizi zcela zabránit). Na přání dodávaný systém pro rozpoznávání chodců používá radarový systém, umístěný v přední části vozidla a umožňující předejít kolizi s chodcem, nebo minimalizovat její následky.

Systém pro sledování únavy řidiče DAA (Driver Attention Alert) je funkcí, která sledováním jeho chování za volantem chrání řidiče. Z jeho reakcí odhalí nepozornost nebo únavu, a zabrání tak potenciální nehodě.

Vyspělý chytrý tempomat ASCC (Advanced Smart Cruise Control) udržuje automatickým zrychlováním a brzděním nastavenou rychlost jízdy až do 180 km/h a s ní i bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Pokud vozidla vpředu zastaví, systém brzdí až do úplného zastavení vozu. Jakmile se vozovka vpředu uvolní, zrychlí na požadovanou rychlost jízdy.

Systém pro sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detector) s asistentem pro změnu jízdního pruhu sleduje situaci po stranách a vzadu. Pokud detekuje jiné vozidlo, objeví se ve vnějších zpětných zrcátkách vizuální upozornění.

Systém pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání RCTA (Rear-Cross Traffic Alert) snižuje vizuálním a akustickým upozorňováním řidiče při couvání z úzkých míst se špatným výhledem riziko kolize s vozidly přijíždějícími ze stran.

Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System) upozorní řidiče na nebezpečné manévry při jízdě rychlostí více než 60 km/h, a to na základě sledování polohy vozidla v jízdním pruhu. Řidič je nejprve akusticky a vizuálně upozorněn a poté následují zásahy do řízení tak, aby se vůz vrátil zpět k bezpečné jízdě ve svém pruhu.

Funkce informování o omezení rychlosti SLIF (Speed Limit Information Function) rozpoznává značky omezující rychlost jízdy a v reálném čase zobrazuje omezení rychlosti. Informace je zobrazována jak na displeji navigačního systému, tak i na displeji TFT.

Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) detekuje za tmy protijedoucí i vpředu jedoucí vozidla a podle potřeby přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly, čímž minimalizuje oslňování ostatních řidičů. Nejsou-li v dohledu žádná vozidla, HBA automaticky zapne dálková světla, aby měl řidič nejlepší možný výhled.

Hyundai i30 kombi nabízí zákazníkům prostorný a elegantní interiér s horizontálním uspořádáním, v němž displej informačního a zábavního systému vyčnívá z přístrojové desky. Osmipalcový dotykový displej navigačního systému nové generace nabízí nejmodernější funkce v oblasti konektivity, mezi něž patří Apple CarPlay, Android Auto a LIVE Services. K dispozici je rovněž systém bezdrátového nabíjení pro chytré telefony se standardem Qi. Zákazníci mají alternativně na výběr různé druhy audiosystémů, včetně audiosystému s 5“ kapacitním dotykovým displejem LCD s integrovanou dynamickou zadní kamerou, připojením Bluetooth a funkcí My Music.

Řada motorů pro i30 kombi zahrnuje přeplňované motory s nízkým zdvihovým objemem, které se vyznačují hospodárným provozem a pohotovými reakcemi. Zákazníci mají na výběr tři zážehové motory a jeden turbodiesel 1,6 litru ve dvou výkonových verzích 110 k a 136 k. Kombi je k dispozici se zcela novým přeplňovaným zážehovým čtyřválcem Hyundai 1.4 T-GDI, který poskytuje nejvyšší výkon 140 k, a s novým tříválcem 1.0 T-GDI, vyladěným na nejvyšší výkon 120 k.

Inženýři z technického střediska Hyundai Motor Europe v Německu zlepšili jízdní dynamiku nové generace modelové řady i30 v náročném programu testů po celé Evropě, včetně slavné Severní smyčky Nürburgringu. Lehká karoserie s vysokou tuhostí, v jejíž konstrukci mají 53% podíl vyspělé vysokopevnostní ocele, poskytuje ve spojení s řízením, které má o 10 % strmější převod, a nově vyvinutým podvozkem základ pro skvělé jízdní vlastnosti. Řidič si tak může užívat dynamickou jízdu společně s vysokou úrovní komfortu.

Třetí generace modelové řady i30 využívá infrastrukturu, kterou společnost Hyundai Motor vybudovala v Evropě v průběhu uplynulých 25 let. Design nového modelu byl navržen v technickém středisku Hyundai Motor Europe v Rüsselsheimu, výrobu zajišťuje závod Nošovice v České republice a testování probíhalo mimo jiné na Nürburgringu. Cílem je navázat na úspěchy dvou předchozích generací modelové řady i30, jejichž prodeje v Evropě dosáhly od roku 2008 počtu více než 800 000 vozů.

 

Foto: Hyundai