Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Valeo představila na pařížském autosalonu 2016 své inovace a předvedla tak svůj přínos v současné nové éře mobility.
Technologie navržené a vyvinuté společností Valeo odrážejí náročnou práci téměř 12 000 inženýrů a techniků v 19 výzkumných centrech a 35 vývojových centrech po celém světě.
Valeo Cruise4U, technologický prototyp, který umožňuje řízení v automatizovaném módu v reálných podmínkách silničního provozu.
Valeo Cruise4U umožňuje bezpečně zvládnout všechny úkony nezbytné k řízení vozidla - ovládání volantu, zrychlování a brzdění – jak v městském provozu, tak na dálnici. Schopnost skenovat okolí v reálném čase a okamžitě vyhodnocovat získaná data umožňuje Valeu Cruise4U poskytnout jedinečnou bezpečnost. Tři samostatné typy senzorů poskytují dohromady ucelený obraz silnice a jejího okolí, za dne, noci, deště, mlhy i slunečního svitu. Valeo spojuje dohromady kameru, radar a LiDAR technologie (detekci světla a vzdáleností), díky čemuž dokáže detekovat, co lidské oko nedokáže vždy zachytit, ve vzdálenostech od 10 centimetrů do více než 200 metrů. Senzory přenášejí informace k výkonnému softwarovému programu, který využívá algoritmy k učinění správných rozhodnutí.
Kombinace senzorů společnosti Valeo s výkonnými nástroji analýzy chrání uživatele silnic před riziky lidského pochybení, které bývá hlavní příčinou silničních nehod. Podle americké vládní National Highway Traffic Safety Administration bylo 94 % silničních nehod ve Spojených státech amerických v roce 2015 způsobeno lidskou chybou.
Monitorování řidiče, kamera namířená na obličej řidiče detekuje pokles soustředěnosti, ve dne i v noci
Driver Monitoring system společnosti Valeo dokáže:
- varovat řidiče v případě ospalosti nebo rozptýlení
- identifikovat řidiče, což nabízí další stupeň zabezpečení v porovnání s přístupovými systémy založenými na klíči nebo kartě
- zaručuje po celou dobu, že řidič je opravdu schopný mít kontrolu nad vozidlem před přepnutím do manuálního řídicího módu – nezbytná funkce v případě poloautonomních vozidel
Valeo 48V e4Sport, unikátní a komplexní elektrické řešení, které podává výsledky dříve považované za neslučitelné
Redukce emisí CO2 a znečišťujících látek je jedním z rozhodujících požadavků celé společnosti. Jako odpověď na tento požadavek vyvíjí Valeo inovativní technologie, které zlepšují výkon takovými způsoby, jaké se vždy zdály neslučitelné, až doteď – snižování spotřeby díky využití elektrických systémů při současném zvyšování výkonu motoru.
Ve světové premiéře na letošním pařížském autosalonu představilo 48V e4Sport, nové řešení, které zvyšuje výkon motoru při současném snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Valeo 48V e4Sport obnovuje maximum z brzdné energie a ukládá ji v 48V akumulátoru, aby mohla být znovu použita pro různé účely, a to například pro
- zvýšení točivého momentu, skrze startér-generátor(integrated Belt Starter Generator – iBSG)
- maximalizování síly motoru v průběhu zrychlování a „boost fáze“ s využitím elektrického turbodmychadla (48V electric SuperCharger – eSC)
- přiřízení v plně elektrickém módu a v případě pohybu po špatném a nestabilním povrchu připojením zadní nápravy k systému 48V electric Rear Axle Drive (eRAD), čímž vůz účinně využívá pohon všech kol.
Na pozadí zvyšující se elektrifikace vozidel, 48V e4Sport dokončuje již obsáhlou oblast hybridních inovací společnosti Valeo, světového leadera v 48V řešeních. Ty zahrnují Hybrid4All, který poskytuje dostupné hybridní řešení založené na 48V startér-generátoru, e4Boost, který kombinuje hybridizaci a přidání výkonu.
Smart Lighting Experience pro zvýšení bezpečnosti
Další inovaci, kterou Valeo představilo v Paříži, se jmenuje Smart Lighting Experience. Slučuje v sobě hned dvě chytré inovace v osvětlení: High Definition Lighting a Valeo's Kinetic system. S těmito dvěma revolučními technologiemi mohou vozidla řízená v automatickém módu komunikovat s okolním prostředím pomocí světel vpředu i vzadu, a to promítáním nebo zobrazováním obrazů v celé řadě situací, čímž dochází ke zvýšení bezpečnosti.
Kinetická zadní světla komunikují s okolním prostředím zobrazováním piktogramů a personalizovaných zpráv. Automobil v automatizovaném řídicím módu vybavený Kinetickým systémem může informovat vozidlo za sebou kdykoli jeho senzory detekují nebezpečnou situaci, jako například nouzové brzdění v dohledu nebo chodce chystajícího se přejít silnici.
Foto:Valeo
J.Svoboda