Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nový Opel Astra svými technologiemi z vyšších segmentů posouvá standardy efektivity, designu, konektivity - a vyniká také mimořádně nízkými celkovými provozními náklady TCO (Total Cost of Ownership).
Konstruktéři měli při vývoji nového modelu na paměti nízkou spotřebu paliva, výhodné náklady na údržbu a opravy a vysokou zůstatkovou hodnotu, která je podmíněna především kvalitou produktu. Díky tomu nový Opel Astra překonává své konkurenty i při hodnocení celkových provozních nákladů. Dalším argumentem ve prospěch nové Astry je její výhodnější cena při adekvátní výbavě při porovnání s kompaktními modely tzv. prémiových značek. Cena plně vybavené novinky značky Opel vybavené LED adaptivními světlomety IntelliLux LED, systémem infotainmentu IntelliLink nejnovější generace, telematickým systémem Opel OnStar s výkonným hotspotem Wi-Fi pro až sedm koncových zařízení, ergonomickými sedadly s masážní funkcí a všemi asistenčními systémy je výrazně nižší než cena základních a skromněji vybavených modelů konkurentů.
„Nová Astra vznikala na čistém listu papíru – a je to znát z každého detailu. Kvalita, design a hospodárnost jsou na špičkové úrovni. Také moderní motory a kvalitní řemeslné zpracování mluví pro náš bestseller. S těmito atributy Astra tvoří nové standardy své třídy a má šanci stát se ještě populárnější nejenom u běžných zákazníků, ale i u manažerů firemních flotil,“ říká Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva Opel Group.
Management nákladů podle Astry
Kombinace moderní lehké konstrukce (nová Astra je až o 200 kg lehčí než předchozí model), aerodynamiky (koeficient aerodynamického odporu jen 0,285) a celohliníkových motorů nejnovější generace splňujících emisní normu Euro 6 je klíčem k nízké spotřebě paliva. Astra 1.6 CDTI o výkonu 81 kW (110 k) v pětidveřové verzi má průměrnou normovanou spotřebu 3,4 l nafty na 100 km (emise CO2 90 gramů na kilometr). A také benzinový sourozenec s novým tříválcovým motorem 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo má v kombinaci s převodovkou Easytronic 3.0 normovanou spotřebu paliva 4,2 l na 100 km jízdy a emise CO2 96 jen gramů na kilometr.
Astra boduje i při hodnocení nákladů na údržbu. Servisní interval 30 000 kilometrů je nejdelší v tomto automobilovém segmentu, z čehož profitují firemní i privátní zákazníci. Opel snížil provozní náklady pro soukromé i flotilové zákazníky i díky ceně pneumatik. V duchu motta “o číslo menší” má Astra v závislosti na zvoleném motoru pneumatiky rozměru 195/65 R15 nebo 205/55 R16. Oproti předchozí generaci to při výměně sady čtyř pneumatik přináší úsporu až 1250 CZK.
Konstruktéři automobilky Opel zohledňovali nízké náklady na údržbu a opravy už v prvních fázích vývoje nového modelu. Proto má Opel k dispozici mnoho továrně repasovaných komponentů, včetně důležitých náhradních dílů, jakými jsou např. hlavy válců, převodovky, alternátory, brzdiče, palivová čerpadla a filtry tuhých částic vznětových motorů. Všechny tyto díly splňují stejné standardy kvality jako nové náhradní díly Opel, přičemž ovšem jejich využitím se náklady na opravu snižují o 30 až 40 procent.
I když Opel Astra byl už v minulém období mimořádně populárním flotilovým vozem, nová generace tohoto kompaktního automobilu je ještě přitažlivější. Nový model vyniká vysokou úrovní kvality díky moderním výrobním metodám a využití ušlechtilých materiálů, což má pozitivní vliv na zůstatkovou hodnotu. Odborníci předpokládají, že zůstatková hodnota Astry nové generace bude v průměru o 5 procent vyšší než u vybíhající generace. Například předpokládaná zůstatková hodnota Astry se zážehovým motorem 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo o výkonu 92 kW (125 k) po pěti letech provozu a najetých 100 000 km je o 7,1 procenta vyšší než u porovnatelných verzí předchozí generace.
Astra 1.4 ECOTEC je příkladná i ve spotřebě paliva: Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu do válců má kombinovanou normovanou spotřebu 4,9 l na 100 kilometrů, což představuje ekvivalent emisí CO2 114 gramů na kilometr.
Foto:Opel