Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Testující řidič Janne Laitinen ze společnosti Nokian Tyres dosáhl při jízdě s elektrickým vozem ERA na zamrzlém jezeře Ukonjärvi ve městě Inari rychlosti 252,09 km/h.
Zásluhu na tomto zcela jedinečném rekordu má celosvětově nejseverněji položený výrobce pneumatik spolu se závodním elektromobilem ERA (Electric RaceAbout), sestaveným týmem z helsinské univerzity aplikovaných věd Helsinki Metropolia University of Applied Sciences.
Tento nekompromisní sportovní vůz s elektrickým motorem o výkonu 280 kW dosáhl v mrazivých podmínkách maximální rychlosti přesahující 260 km/h (162 mph). Stoprocentní přilnavost a jedinečná jízdní stabilita, které jsou pro extrémní rychlosti nezbytné, byly zaručeny hrotovanými pneumatikami Nokian Hakkapeliitta 7 (225/40R18).
„Testování našich zimních pneumatik v extrémně náročných podmínkách představuje klíčový postup v rámci jejich nepřetržitého vývoje. Jsme přesvědčeni, že tento rekord a spolupráce na projektu ERA odstartovaly jedinečné možnosti nových zkušeností, které povedou k nepřetržitému pokroku vývoje našich produktů až na samou hranici možností. Jedná se o skutečný zdroj inspirace pro všechny, kdo při vývoji pneumatik musí čelit výzvě, aby pneumatiky zaručovaly maximální bezpečnost, a přitom nízký valivý odpor, což je právě u elektrických vozidel ještě zásadnější,“ vysvětluje Matti Morri, vedoucí centra péče o zákazníky společnosti Nokian Tyres.
Test proběhl na šestikilometrové dráze podle pravidel pro dosahování světových rekordů v jízdě na ledovém povrchu stanovených organizací Guinness World Records. Čas, za nějž je ujeta kilometrová vzdálenost, se měří v obou směrech jízdy po testovací dráze a výsledný čas se vypočítává jako průměr obou naměřených výsledků. Začátek jízdy musí být řádně odstartován. Pokus o dosažení rekordu nesmí přesáhnout jednu hodinu. Nokian Tyres a testující řidič Janne Laitinen drží i další Guinessův rekord za jízdu na ledu. Rychlostní rekord při jízdě na zledovatělém Botnickém zálivu byl vytvořen v březnu roku 2011 u benzinového vozidla a dosáhl hodnoty 331,61 km/h (206.05 mph).
Bourání hranic urychluje vývoj
Elektrický vůz ERA je výsledkem schopností finských studentů a spolupracujících partnerů. Vozidlo bylo postaveno od nuly, s využitím nejnovějších technologií elektrických vlaků a baterií. Vozidlo spotřebuje pouze 14,5 kWh na 100 km, což odpovídá 1,6 litrům paliva.
„Tímto pokusem o získání rekordu jsme chtěli dokázat, že elektrický vůz je spolehlivý na kluzkém ledě i za mrazivého počasí a při vysokých rychlostech. Bourání těchto hranic urychluje náš technologický vývoj. A z toho jednoznačně těží právě spotřebitel,“ říká Sami Ruotsalainen, mluvčí ERA týmu.