MotorInfo

Nokian představil novou pneumatiku zLine SUV

13.10.2014 10:37
Nokian představil novou pneumatiku zLine SUV

Nová sportovní letní pneumatika Nokian zLine SUV nabízí přesné ovládání, maximální pevnost, bezpečnost v extrémních podmínkách a potěšení z jízdy.

Sportovní ovládání, bezpečnost v extrémních podmínkách a dlouhá životnost díky technologii aramidových bočnic, to nabízí nová pneumatika určená i pro ta největší SUV. Boční stěny pneumatiky jsou zesílené za použití vysoce pevné technologie aramidových bočnic Nokian. Aramidová vlákna se používají v letectví a propůjčují pneumatikám nezbytnou životnost, což ocení řidiči výkonných vozidel SUV, kteří chtějí využít veškerý potenciál vozidla. Maximální přilnavost za mokra na nejrozmanitějších českých silnicích s asfaltovým povrchem umožňuje velkým SUV i za deštivého počasí bezpečnější jízdu.

Nokian zLine SUV je koncipována pro největší SUV. Široká škála velikostí zahrnující 24 pneumatik od 17“ do 22“ je k dostání v rychlostních třídách V (240 km/h), W (270 km/h) a Y (300 km/h). Spotřebitelé si je budou moci zakoupit od jara 2015. Klíčovým trhem bude Evropa.

Technologie aramidových bočnic Nokian minimalizuje poškození bočních stěn

Sportovní pneumatika Nokian zLine SUV je výsledkem téměř čtyřletého usilovného vývoje. K jejím přednostem patří jedinečná pevnost a agilní ovládání, díky nimž má oproti svým předchůdcům značně navrch.

„Delší životnost, agilní ovládání, maximální bezpečnost na silnicích mokrých od deště – to jsou pádné argumenty pro tuto prémiovou pneumatiku,“ říká produktový manažer pro rozvoj Juha Pirhonen z Nokian Tyres. „Řidiči, kteří si chtějí užít výkon svého SUV, požadují kromě dlouhé životnosti pneumatiky rovněž přesný a komfortní pocit z jízdy.“

U pneumatik SUV dochází často k poškození bočních stěn. U Nokian zLine SUV byla použita technologie aramidových bočnic Nokian, zvyšující ochranu před nárazy a proříznutím. Pevnost této pneumatiky SUV se zvyšuje a její životnost prodlužuje díky aramidovým střižovým vláknům, která jsou mimořádně odolná vůči opotřebení a proříznutí. Vysoce pevný aramid známý z letectví a zbrojního průmyslu snižuje poškození bočních stěn tím, že jim propůjčuje tuhost a pevnost. Proto pneumatika lépe odolává nárazům i tlaku na okraj ráfku.

Životnost Nokian zLine SUV je optimalizována pro měnící se poměry na českých silnicích prostřednictvím silného ocelového pásu konstrukce a nové směsi běhounu, přizpůsobených pro rizikové jízdní situace a drsné zacházení.

Moderní, asymetrický profil pro optimální ovládání a příjemný jízdný komfort

Vynálezce první zimní pneumatiky na světě pracuje v souladu s firemní filozofií jejíž podstatou je výroba produktů na míru a testování v reálných podmínkách. Parametry ovládání a přilnavosti byly u Nokian zLine SUV doladěny na drsných severských silnicích a evropských vysokorychlostních závodních tratích. Za použití vysokorychlostních kamer, zaznamenávajících důležité informace o vzájemné interakci mezi vozovkou a pneumatikou, se podařilo vytvořit pneumatiku s vynikající přilnavostí za mokra a vlastnostmi zamezujícími akvaplaning.

Moderní, asymetrický profil napomáhá přesnému ovládání této pneumatiky. Tuhou oblast vnitřního a vnějšího ramena spojují velké bloky v dezénu, které jsou zase propojeny podélnými drážkami. Široké, masivní drážky pneumatiku ztuží a tlumí pohyby profilových bloků při kontaktu s vozovkou. Dezén běhounu je tuhý, takže ovládání v zatáčkách je agilní. I při vyšší zátěži a vysokých rychlostech je pocit z řízení přesný a s rychlou reakcí.

Rameno koncipované pro přesnou jízdu v zatáčkách spolu se zkosenými rohy drážek, zlepšujícími stabilitu, je zárukou logického ovládání při přejíždění do jiného jízdního pruhu a projíždění zatáček.

Polokulovité důlky, podobně jako u golfového míčku, na stěnách podélných žeber poskytují dodatečný jízdní komfort. Tento design tiché drážky snižuje vnitřní i venkovní hluk auta. Kromě toho snižuje odpor vzduchu, ochlazuje pneumatiku a zvyšuje tak odolnost proti opotřebení.

Nožové a trubkové drážky brání akvaplaningu

Řada inovací pomáhá čelit neustálé hrozbě akvaplaningu. Agresivní nožové drážky ve středových žebrech ukládají vodu a odvádějí ji do podélných drážek. Trubkové drážky v oblasti ramen pneumatiky zvyšují bezpečnost. Prohlubně ve tvaru střely ukládají vodu, která byla mezi pneumatikou a silnicí, urychlují tok vody z hlavních drážek do příčných drážek a maximalizují přilnavost i na vozovkách mokrých od deště.

Odtok vody z dezénu pneumatiky urychlují i čtyři široké a leštěné hlavní drážky. Nokian zLine SUV vypadá s leštěnými drážkami elegantněji, ty navíc dodatečně zvyšují ochranu proti akvaplaningu.

Nová směs pro běhoun z korálu a křemíku

Směs zLine pro běhoun z korálu a křemíku používá nejnovější technologii směsi, přizpůsobenou s ohledem na vyšší rychlosti na českých asfaltových komunikacích. Mikroporézní křemík a řetězce molekul obsažené ve funkční pryžové směsi vytvářejí korálovitou strukturu s širokou kontaktní plochou a zároveň extrémní tuhostí. Díky této inovativní směsi si Nokian zLine SUV zachová tuhost a i při rychlé jízdě a v ostrých zatáčkách zůstává spolehlivě v kontaktu s vozovkou.

Přednosti této pryžové směsi se uplatní v širokém rozpětí teplot a od jara do podzimu tak zlepší přilnavost na mokré vozovce. Zpětná vazba je pro řidiče za všech podmínek stabilní a bez překvapení. Nová směs odolná vůči proříznutí rovněž zvyšuje jízdní komfort a tlumí hluk na nerovném asfaltu.

Indikátor opotřebení profilu s výstražným ukazatelem akvaplaningu a informační pole

Indikátor opotřebení s výstražným ukazatelem akvaplaningu na běhounu byl patentován pro Nokian Tyres a přináší více bezpečnosti a bezstarostnou jízdu. Na indikátoru opotřebení řidič jednoduše odečte hloubku profilu formou čísel od 8 do 3 milimetrů. Jak se pneumatika opotřebovává, čísla jedno po druhém mizí. Výstražný ukazatel akvaplaningu varuje symbolem kapky před nebezpečím akvaplaningu. Když je zbytkový profil menší než 4 milimetry, ukazatel zmizí a poukazuje tak na zvýšené riziko.

Montážní poloha a ukazatel tlaku vzduchu v informačním okně na bočnici Nokian zLine SUV přinášejí větší bezpečnost. Tam si lze zapsat správný tlak a polohu pneumatiky při její výměně. Pohodlí a bezpečnost jsou dále vylepšeny o dodatečnou oblast, kde jsou zapsány utahovací momenty pro šrouby na hliníkových ráfcích.