MotorInfo

Nissan v září největší asijskou značkou v Evropě

18.10.2011 07:21
Nissan v září největší asijskou značkou v Evropě

Společnost Nissan oznámila dosažení historicky nejvyššího podílu na evropském trhu, čímž překonala 16 let starý rekord.

Po výborném výkonu na všech důležitých trzích dosáhl v září Nissan celkového tržního podílu ve výši 4,2 % - což pro něj představuje evropský rekord a zlepšení o téměř jedno procento ve srovnání s rokem 2010. Dosavadní rekord Nissanu byl dosažen v srpnu 1995 s hodnotou 4,1% tržního podílu. Rekordní měsíc dokazuje, že společnost je na dobré cestě k dosažení jednoho z cílů vytyčených ve střednědobém plánu „Nissan Power 88", a to dostat se do roku 2016 v objemu evropského prodeje na první místo mezi asijskými značkami.

V září činily celkové prodeje 73 713 vozů (což je v meziročním srovnání zvýšení o téměř 17 500 vozů). Velkou měrou se o to zasadili členové rodiny crossoverů Nissan, včetně vozu Qashqai s 23 000 prodanými kusy a JUKE s více než 14 000 kusy (překonání zatím nejvyšších měsíčních prodejů o téměř 3 000 kusů). K rekordnímu měsíčnímu prodeji přispěly i automobily ze široké řady vozů Nissan v kategorii SUV, v níž se meziročně ztrojnásobil prodej barcelonského vozu Pathfinder. Pickup Navara - rovněž vyráběný ve Španělsku - zvýšil prodej o 44 % a model X-TRAIL o 14 % s více než 3 000 prodanými kusy.

V tomto kalendářním roce již automobilka Nissan pokořila půlmilionovou hranici, když prodala kolem 521 000 kusů. Překonala tak prodej za stejné období v roce 2010 o více než 117 000 vozů.

Mezi největší trhy patřila v září Velká Británie s více než 19 000 prodanými vozy a Rusko, kde Nissan přesáhl 13 000 prodaných vozů a získal 5,5 % podíl na trhu. Automobilka Nissan si zachovala pozici největšího japonského výrobce ve Velké Británii, Rusku i Španělsku.  Také všechny ostatní klíčové trhy v regionu zaznamenaly ve srovnání s rokem 2010 velmi silný nárůst v měsíčním prodeji - Francie o 19 %, Španělsko o 29 %, Německo o 47 % a Itálie o 60 %.

Guillaume Cartier, viceprezident pro prodej Nissan Europe, prohlásil: „V minulém měsíci jsme dosáhli obdivuhodného výkonu u všech modelů a na všech hlavních trzích. Nejenže jsme pokořili náš historický rekord v podílu na trhu, ale také jsme docílili zatím nejvyššího zářijového objemu prodeje a překonali tak všechny ostatní asijské automobilky v tomto regionu. Když jsme v červnu představili plán „Nissan Power 88", věděli jsme, že snaha dostat Nissan na pozici jedničky mezi asijskými značkami v Evropě bude vyžadovat velké úsilí každého zaměstnance. Uvědomujeme si, že spousta práce nás ještě čeká, ale zářijové výsledky a dosavadní výkon v roce 2011 jsou pro tento cíl velmi nadějným příslibem. V nadcházejících měsících a letech budeme v Evropě pokračovat v agresivní expanzi a představíme další novinky v produktovém portfoliu. Tím na zdejší trh přineseme více inovačních modelů, které budou ještě více zaměřené na potřeby zákazníků."

Prvním z těchto nových modelů bude modernizovaná velká dodávka NV400, která rozšíří vysoce uznávanou řadu vozů LCV automobilky Nissan a jejíž prodej bude zahájen po celé Evropě na konci tohoto podzimu. Nissan také plánuje navázat na model NV400 a příští rok se chystá na trh uvést malou dodávku se 100 % elektrickým pohonem a nulovými emisemi. Chce tak dále podpořit své plány na rozšíření aktivit a podtrhnout úsilí získat vedoucí postavení v oblasti vozidel s nulovými emisemi.

 

PĚT NEJVĚTŠÍCH EVROPSKÝCH TRHŮ V ZÁŘÍ

 

TRH

ZÁŘÍ 2011

ROZDÍL VŮČI 2010

VB

19 138

+ 16 %

RUSKO

13 125

+ 35 %

NĚMECKO

7 949

+ 47 %

FRANCIE

7 369

+ 19 %

ITÁLIE

6 443

+ 60 %

 

PĚT NEJPRODÁVANĚJŠÍCH MODELŮ V ZÁŘÍ

 

MODEL

ZÁŘÍ 2011

ROZDÍL VŮČI 2010

QASHQAI (vč. +2)

23 334

+8 %

JUKE

14 707

+562 %*

MICRA

10 132

+5 %

NOTE

5 979

+33 %

X-TRAIL

3 185

+14 %

*Prodej vozu JUKE zahájen v září 2010

 

O společnosti Nissan v Evropě

Společnost Nissan má ze všech zámořských výrobců jednu z nejrozsáhlejších evropských základen. V oblasti konstrukce, výzkumu a vývoje, výroby, logistiky, prodeje a marketingu zaměstnává Nissan v Evropě více než 12 500 zaměstnanců. V loňském roce opustilo výrobní haly ve Velké Británii, Španělsku a Rusku více než 528 000 vozů včetně malých MPV, crossoverů, SUV a užitkových vozů. V současné době nabízí značka Nissan již 24 rozmanitých a moderních produktů a je na dobré cestě stát se nejúspěšnější asijskou značkou v Evropě.