Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nissan chce v roce 2016 ale také v dalších letech snižovat hmotnost napříč kompletní řadou svých osobních automobilů.
Výsledkem „Programu snižování hmotnosti“ bude materiál s průkopnickým složením, který se bude používat k výrobě podlahy vozidel budoucnosti. Úzkou spoluprací s britským dodavatelským řetězcem získá Nissan přístup k materiálům a postupům z odvětví letectví a motoristického sportu, a to včetně materiálů využívaných v kosmonautice.
David Moss, viceprezident oddělení návrhu a vývoje vozidel ve středisku NTCE k tomu řekl: „Nissan jde stále vpřed a díky ještě početnějším vzrušujícím inovacím nebude následujících 12 měsíců ve znamení evoluce, ale půjde rovnou o revoluci.“ Vzápětí ještě dodal: „Je nám jasné, že automobily zítřka budou muset být lehčí, výkonnější a efektivnější. Přesně z toho důvodu také vznikl náš zkušební program, ve kterém spolupracujeme s výzkumnými a průmyslovými institucemi z celého Spojeného království. Cílem programu je představit nové výrobní postupy, které pro naše odvětví budou znamenat revoluci.“
Kromě „Programu snižování hmotnosti“ se Nissan věnuje ještě dalšímu rozsáhlému „hubnoucímu programu“, díky kterému se podařilo o 90 kg odlehčit model X-Trail a o 40 kg nový model Qashqai. Podstata druhého zmíněného programu tkví v použití lehčích a pevnějších materiálů, které i nadále umožní osazovat vozy velkým množstvím doplňkové výbavy. Úsilí společnosti Nissan v „Programu snižování hmotnosti“ se projeví zlepšením výkonu a snížením spotřeby vozidel. Dojde též ke snížení hmotnosti, která jinak narůstá se stále větším objemem technologií, jimiž jsou vozidla osazována. Na právě vyvíjeném prototypu bude možné ověřit funkčnost nového dílu.
Na popsaných úkolech pracuje Nissan v rámci skupiny LX, jejímiž členy jsou výrobci automobilů a výzkumné instituce, včetně společností Sigmatex a Axillium Research. Cílem skupiny je zvýšit schopnosti automobilového dodavatelského řetězce ve Spojeném království vyrábět kompozitové díly. Program LX je financován institucí Advanced Manufacturing Supply Chain Initiative, kterou založila britská vláda s úmyslem podporovat dodavatelské řetězce ve Spojeném království v růstu a dosažení standardů běžných po celém světě.
Foto:Nissan