MotorInfo

Nissan si vybral platformu Microsoft Azure

13.1.2016 09:47
Nissan si vybral platformu Microsoft Azure

Společnosti Nissan Motor Co. a Microsoft Corp. oznámily, že systémy Connect Telematics Systems (CTC) budou u všech evropských modelů LEAF a Infiniti fungovat na platformě Microsoft Azure.

Volbou platformy Azure vychází Nissan vstříc požadavkům zákazníků na řešení mobility přímo ve vozidle. Platforma dále rozšiřuje možnosti interakce s vozidlem a zvyšuje bezpečnost.

Nissan navrhuje vozidla, která vyhovují požadavkům zákazníků z „digitální generace“, pro které je typická šetrnost k životnímu prostředí. Od okamžiku uvedení modelu Leaf na trh Nissan neustále zlepšuje výkon, praktičnost a vnímání elektromobilů veřejností po celém světě a zůstává lídrem v segmentu elektromobilů. Atraktivitu a praktičnost elektromobilů dále zvyšuje také možnost jejich propojení s uživateli a okolním prostředím. Na tomto propojení jsou závislé například mapy, odhad dojezdu, dostupnost nabíjecí stanice, stav nabití a další funkce, které zákazníci od vozu očekávají. Azure je špičkově zabezpečenou celosvětovou cloudovou platformou, díky které může Nissan zákazníkům po celém světě poskytovat své služby.

Systém Nissan CTS je s platformou Azure propojen a umožňuje tak spojení s vozidlem na dálku. Se systémem CTS má řidič Nissanu LEAF k dispozici širokou škálu funkcí, a to ani nemusí sedět ve vozidle. Patří k nim zapnutí a ovládání klimatizace pomocí mobilního telefonu a dálkové nastavení funkcí nabíjení dokonce i tehdy, když je vůz vypnutý. Nabíjení lze spustit i naprogramováním palubního časovače. Jelikož předpisy týkající se zásad ochrany dat a technologických standardů jsou čím dál přísnější, zavázaly se společnosti Nissan a Microsoft k investicím, které umožní celosvětově splnit požadavky těchto přepisů. Platforma Azure byla zvolena také kvůli schopnosti zaručit bezpečnost a kompatibilitu napříč všemi firemními aktivitami. Microsoft je prvním velkým poskytovatelem cloudových řešení, který přijal mezinárodní normu o ochraně osobních údajů pro cloudové služby – ISO 27018. Pro zákazníky z řad společností to znamená, že na platformu Azure mohou přejít bez jakýchkoli obav. Platforma Azure podporuje více operačních systémů, programovacích jazyků a nástrojů. Pro společnost Nissan to znamená flexibilitu a možnost volby optimálního řešení.

S asistentem pro handsfree SMS zprávy (součást výbavy modelu LEAF po celém světě) je možné přijímat příchozí zprávy hlasovým ovládáním. Řidič tak má obě ruce na volantu a sleduje provoz okolo vozidla. Poté, co je řidič na příchozí zprávu upozorněn, může si ji po spuštění systému nechat nahlas „přečíst“. Odpovědět na ni může buď hlasem, nebo pomocí tlačítek na volantu, kdy zadá jednu z přednastavených odpovědí: „Nemohu odepsat, řídím.“, „Jsem na cestě.“, „Přijedu později.“, „ok“. Toto je možné díky spojení se servery a podpoře platformy Azure.

V rámci aktualizací a vylepšování služeb může Nissan také bezdrátově zasílat aktualizace dostupných „bodů zájmu“ (POI) a poskytovat tak zákazníkům nejčerstvější informace. Připojení k platformě Azure umožní Nissanu přicházet s novými on-line prvky na trh rychleji a zajistí jejich budoucí flexibilitu.

Díky tomuto partnerství může Nissan také těžit z rozsáhlých zkušeností společnosti Microsoft v tak zásadních oblastech, jakými jsou správa dat a analýza. Platforma Azure představuje pro Nissan měřítko a závazek zajištění celosvětového provozu společnosti. S tím, jak celosvětově roste počet datových center společnosti Microsoft, roste i úroveň dostupnosti služeb pro vozy Nissan, ať už se nachází kdekoliv na světě.

On-line řešení, které funguje na platformě Azure, umožňuje společnosti Nissan poskytnout zákazníkům výjimečné hodnoty a po celou dobu životního cyklu vozidla přidávat nové služby.

 

Foto:Nissan