MotorInfo

Nissan se vrací do Le Mans s vozem GT-R LM NISMO

10.6.2015 19:46
Nissan se vrací do Le Mans s vozem GT-R LM NISMO

Tři revoluční vozy Nissan GT-R LM NISMO s motorem vpředu a pohonem přední nápravy se v Le Mans postaví svým soupeřům.

Za jejich volanty se vystřídá mezinárodní tým jezdců pocházejících ze světa Formule 1, závodů sportovních vozů a soutěže Nissan GT Academy. S vozem Nissan s číslem 23 pojedou bývalá hvězda světa F1, Max Chilton (Velká Británie), vítěz GT Academy a závodní jezdec třídy GP3, Jann Mardenborough (Velká Británie) a těžká váha ve sportovních vozech, Olivier Pla (Francie).

„Je skvělé být součástí továrního týmu, který přišel do Le Mans s tak revoluční koncepcí vozu," uvedl Chilton. „Myslím, že lidé ocení, že jsme se o to pokusili. A časem se možná i ukáže, že ostatní nepřistupovali k Le Mans vždy tím nejlepším způsobem. Točivý moment je mimořádný. Větší než v jakémkoli jiném závodním voze, s kterým jsem jezdil. Neřekl bych, že s ním musíte jezdit příliš jinak než s vozy s pohonem zadní nápravy, ale musíte svůj styl jízdy promýšlet do větších podrobností."

V Nissanu s číslem 22 bude sedět jezdec s nejdelší historií závodění za divizi NISMO ze všech, Michael Krumm (Německo), vítěz závodu Le Mans ve třídě LM P2, Harry Tincknell (Velká Británie) a eso Nissanu ve třídě GT, Alex Buncombe (Velká Británie).

„Za tým NISMO jezdím už 16 let. Byl jsem součástí týmu v nejvyšší třídě v Le Mans v letech 1998 a 1999 a na tato léta s Nissanem velmi rád vzpomínám," říká Krumm. „Mít nyní příležitost vrátit se a dokončit započaté dílo (naši účast jsme přerušili v roce 1999) pro mne hodně znamená. Je pro mne velkou ctí pomáhat s vývojem nového vozu a být součástí týmu jezdců. Musím přiznat, že myšlenku vývojářského týmu jsem považoval za bláznivou. Ale jen do té doby, než jsem uviděl simulace a Ben (Bowlby) a Ricardo (Divila) mi vše vysvětlili. Od té chvíle ve mě roste nadšení pro tuto koncepci. Nejvíce na mne zapůsobilo, jak dobrá je trakce v přímém směru a aerodynamika - vůz má velmi nízký odpor vzduchu, takže prostě jede a jede a jede! Úžasný je i jeho motor. Je to opravdu skvělý turbomotor s ohromným točivým momentem. Oproti jiným vozům budeme rychlejší nebo pomalejší na různých místech trati, takže to bude zajímavé. Věřím, že pohon přední nápravy ukáže své skutečné přednosti, bude-li letos při Le Mans mokro."

 

Vůz Nissan s číslem 21 bude závodit pouze v Le Mans a dostane velmi speciální kabát jako připomínku vozu Nissan R90CK, který si před 25 lety v Le Mans vydobyl svou bleskovou jízdou přední startovní pozici. Vůz s číslem 21 září ve svém červenobílomodrém provedení, které patří mezi fanoušky k nejoblíbenějším. Řízením tohoto vozu v kultovním hávu byli pověřeni vítěz šampionátu Super GT, Tsugio Matsuda (Japonsko), první vítěz GT Academy a současný jezdec třídy Super GT500, Lucas Ordóñez (Španělsko) a první vítěz ruské odnože GT Academy, Mark Šulžickij (Rusko).

„Je skvělé vidět, že Nissan s vozem GT-R LM NISMO stále razí jiný směr než ostatní týmy," řekl Ordóñez. „Je to dobré pro fanoušky i pro motoristický sport. Pokud jde o výkon, vůz má skutečně silný motor a špičkovou rychlost. Jezdí se s ním jinak, což po vás vyžaduje, abyste porozuměli vozu a přizpůsobili mu své návyky, avšak my všichni pracujeme společně na tom, abychom dostali z vozu a ze sebe samých to nejlepší."

Nissan GT-R LM NISMO je stále v rané fázi svého vývoje - na trať vyjel poprvé v listopadu 2014. S každým dalším testováním se posouváme dále a platilo to i pro oficiální testovací den v Le Mans o minulém víkendu. Pro vůz Nissan třídy LM P1 to byla veřejná premiéra. Tři vozy GT-R LM NISMO najely přes 1 500 km a sbíraly cenná data pro další vývoj tohoto vozu.

Kvalifikace do závodu v Le Mans se budou konat ve třech rozjížďkách ve středu a ve čtvrtek večer. Samotný 83. ročník závodu 24 hodin Le Mans odstartuje v sobotu 13. června v 15 hodin.

 

 

Nissan stále zůstává v Le Mans preferovaným výrobcem motorů

Vzhledem k tomu, že vozy poháněné motory Nissan se v posledních čtyřech letech dostaly v Le Mans ve třídě LM P2 třikrát na stupně vítězů, není žádným překvapením, že motor Nissan VK45DE V8, vyladěný divizí NISMO, stále zůstává preferovanou pohonnou jednotkou týmů třídy LM P2. Celkem 14 z 19 vozů třídy LM P2 v Le Mans pohání motor značky Nissan. Přičtěte k tomu tři vozy Nissan GT-R LM NISMO s jejich speciálními turbomotory V6 se dvěma turbodmychadly a zjistíte, že 30 % celého závodního pole v Le Mans pohání motory Nissan.

 

Foto:Nissan