Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Nissan se dohodla se vzdělávacím institutem Gateshead College na vybudování špičkového centra pro automobily s nulovými emisemi.
Nové centrum v severovýchodní Anglii bude plnit funkci obchodního „inkubátoru" pro elektromobilový průmysl, vytvoří v regionu pracovní příležitosti a povede k rozvoji znalostí a technologie. Výzkum a vývoj se zpočátku zaměří na dobíjecí infrastrukturu a druhotné využití baterií.
Se vzdělávacím institutem Gateshead College udržuje Nissan dlouholetou spolupráci v oblasti školení a rozvoje personálu pro výrobní závod v Sunderlandu, který nyní překonává všechny rekordy. Tyto dvě organizace rovněž spolupracovaly na vybudování Dovednostní Akademie pro udržitelnou výrobu a inovace institutu Gateshead College, který si v sunderlandském závodě Nissan rovněž pronajímá dráhu určenou k testování výkonu automobilů s nulovými emisemi uhlíku pro nízkoemisní automobilový průmysl.
Centrum bude rovněž základnou pro výrobu špičkové rychlodobíjecí technologie Nissan, která umožňuje dobít elektromobily kompatibilní se systémem ChadeMo na 80 % kapacity za pouhých 30 minut. Tento krok následuje poté, co došlo k uzavření dohody s výrobcem dobíjecích stanic, společností DBT. V rámci této spolupráce je v centru plánováno vybudování nového výrobního zařízení, které vyprodukuje až 1 000 kusů ročně na evropský trh. Cílem je po celé Evropě vytvořit síť rychlodobíjecích stanic, která bude do konce roku 2015 zahrnovat tisíce plně funkčních zařízení. Centrum se také bude zabývat možnostmi, jak nejlépe druhotně využít lithium-iontové baterie, které se dříve montovaly do elektromobilů Nissan. Kromě výzkumu aplikací se špičkové centrum pro automobily s nulovými emisemi zaměří na možná řešení, jak ukládat energii produkovanou z obnovitelných zdrojů.
Základním účelem centra bude rozvoj schopností a vytvoření pracovních pozic a míst pro stážisty, které navážou na dosavadní úspěchy institutu Gateshead College v zajištění proškoleného personálu pro výrobce v tomto novém sektoru. Všechny tyto aktivity mají za cíl udržet přední pozici společnosti Nissan a institutu Gateshead College v oblasti elektromobilového průmyslu.
Etienne Henry, viceprezident produktové strategie a plánování v Nissan International SA a vedoucí obchodní jednotky bezemisní dopravy, poznamenal: „Tento projekt pomůže automobilce Nissan prozkoumat jedinečné možnosti, které nabízí náš obchod s elektromobily v souvislosti s infrastrukturou dobíjecích stanic a druhotným využitím baterií. U mnoha aspektů našeho podnikání budeme potřebovat komerční partnery, finanční podporu nebo souhlas státních a soukromých subjektů a dohoda se vzdělávacím institutem Gateshead College nám bude v tomto nápomocná. Až se na začátku roku 2013 přesune výroba vozu Nissan LEAF do Sunderlandu, stane se severovýchod Anglie evropským epicentrem odborných znalostí v oblasti elektromobilů."
Richard Thorold, ředitel institutu Gateshead College, prohlásil: „Dnešek je významný den pro obě partnerské organizace a zejména pro sektor automobilů s nízkými emisemi uhlíku, a to nejen pro severovýchodní Anglii, ale i pro celou Evropu. Pro náš institut jde o historický mezník, kdy se ve spolupráci se společností Nissan vydáváme novým směrem a v pozici globálního lídra. Institut Gateshead College je hrdý na to, že si ho sunderlandský závod Nissan vybral za svého poskytovatele vzdělávání. Jsme také pyšní na roli, kterou jsme sehráli při tom, aby se tento výrobní závod mohl stát tím největším v britských automobilových dějinách díky tomu, že jsme zajistili dobře proškolený, flexibilní a přizpůsobivý personál. Tento nový a vývoj naváže na nedávné investice automobilky Nissan, severovýchodní Anglie, britské vlády a institutu a posune nás do popředí na mezinárodním poli automobilových technologií a technologií s nízkými emisemi uhlíku."
Alexandre Borgoltz, manažer rozvoje společnosti DBT, uvedl: "Společnost DBT vnímá tento počin jako skvělou příležitost, jak zvýšit svou výrobní kapacitu, a bude to znamenat, že severovýchodní Anglie zajistí pro průmysl s elektromobily kompletní hodnotový řetězec: baterie, vozy a dobíjecí stanice. DBT bude těžit z činností, které společnost Nissan provozuje ve Velké Británii."