Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nissan shromáždil míry zaměstnanců a vytvořil tak testovací tým 200 osob „všech tvarů a velikostí“.
Evropané jsou stále vyšší a obyvatelé Nizozemska a skandinávských zemí nyní oficiálně patří k nejvyšším na světě.* Průměrná výška Dána dnes činí 182,5 cm – přesně šest stop. Ale ne všichni jsou takoví „čahouni“, průměrná Řekyně měří jen 160 cm. Tato rozmanitost představovala pro konstruktéry Nissanu vyvíjející novou Micru fascinující výzvu. Nejen, že museli vytvořit interiér vozidla, který by poskytl komfort pro řidiče a cestující všech výšek, ale museli to dokázat v malém voze s vnější délkou pouhých 3 999 mm.
Tým v Evropském technickém ústředí společnosti Nissan (NTCE) v britském Cranfieldu si s tím ale dokázal poradit. Nová Micra nabízí cestujícím na předních sedadlech největší prostor ve své třídě, částečně i díky inovativnímu přístupu návrhu „na míru“.
Lee Griggs, vedoucí konstruktér pro oblast Human Engineering, NTCE, vysvětluje: „Myšlenka je velice jednoduchá. Vybrali jsme naše kolegy v NTCE nejrůznějších velikostí a u každého jsme změřili 40 různých parametrů. Zapisovali jsme vše, od výšky těla, výšky očí při sezení, až po délku paží a nohou.“
Lee k tomu dodává: „Znamená to, že jsme měli neustále k dispozici nejméně 200 reálných osob, které jsme mohli obratem přizvat k ověření nejnovějších nápadů nebo změn. Máme samozřejmě interní standardy, podle nichž se pracuje, ale reakce skutečných osob má neméně velký přínos.“
Nejvyšší zaměstnanec NTCE měří 200 cm a nejmenší 152 cm. Je to opravdu široká paleta rozměrů, která se ukázala jako velmi užitečná při vytváření prostorného interiéru nové Micry.
Lee pokračuje: „Micra má ve své třídě největší rozsah posunu sedadel dopředu a dozadu. Navíc ve standardu nabízí i výškově a podélně nastavitelný volant, takže si pohodlí může udělat opravdu každý.“
Nejlepší pohodlí ve své třídě a možnost nastavení pro vysoké i menší řidiče byly již v rané fázi vývoje vozu stanoveny jako jedny z klíčových faktorů pro to, aby kabina nové Micry oslovovala zákazníky přecházející z větších vozů. Tito řidiči budou rovněž očekávat excelentní design a použití kvalitních materiálů v kabině. Takže zatímco tým Lee Griggse zkoumal různé tvary zad a délky končetin, konstruktéři Nissanu pracovali na vytvoření skutečně moderního interiéru.
Výsledkem je palubní deska ve tvaru křídla kluzáku s informačně-zábavním systémem s dotykovou obrazovkou dodávaným standardně ve všech úrovních výbavy, kromě základní. Dvoubarevné a na dotek měkké materiály jsou standardním prvkem ve všech úrovních výbavy. K dispozici jsou rovněž široké možnosti personalizace interiéru. Ergonomický interiér Micry rovněž přispívá k vyšší míře jeho bezpečnosti. Například díky použití nejmodernějších kamer s vysokým rozlišením a technologii sledování pohybu očí mohli konstruktéři NTCE při vývoji přesně vidět, na která místa palubní desky a přístroje se řidiči dívali a jak dlouho.
Při vývoji vozidla pak tato data pomohla finalizovat celkový design interiéru vozidla. Z porovnání s konkurenčními vozy v segmentu B vychází podle Nissanu nová Micra jako vůz, ve kterém vizuální kontrola přístrojů při jízdě zabírá řidiči nejméně času. A v kombinaci s nejnovějšími vyspělými bezpečnostními technologiemi je nová Micra jedním z nejbezpečnějších malých vozů na silnicích. K systémům dostupným ve vozidle patří Inteligentní upozornění na vybočení z jízdního pruhu, které citlivě navede vůz zpět do středu jízdního pruhu, a Inteligentní nouzové brzdění s detekcí přítomnosti chodců.
Nový Nissan Micra přijde na trh v České republice v průběhu dubna letošního roku.
Foto:Nissan