Nejnovější model GT-R, nezapře geny legendárního závodního týmu Nismo. Společnost Nissan nyní zužitkovala desítky let zkušeností se závodními vozy, které získala od specialistů na motorsport v divizi Nismo, a vyvinula vrcholný Nissan GT-R.
Nissan GT-R charakterizuje exkluzivní provedení. Pro vyšší výkon je nový model vybaven řadou technologií inspirovaných motorsportem, například optimalizovanou aerodynamikou, podvozkem a pohonným ústrojím, což z něj dělá vyvážený vůz, který je jako doma na silnici i na závodním okruhu. Nissan GT-R Nismo se již nabízí v Japonsku. V Evropě půjde do prodeje v září. Autentickou japonskou závodní tradici nové vlajkové lodě GT-R rozvíjejí jeho evropské kořeny. Jeho vývoj totiž probíhal také na známém okruhu Nürburgring (Nordschleife), který je obecně považován za jeden z nejnáročnějších okruhů na světě.
Nissan GT-R Nismo
Motor
- Pod kapotou je motor V6 VR38DETT o objemu 3,8 litru s výkonem 600 k (441 kW) a 652 N.m točivého momentu.
- Nová vysokokapacitní turbodmychadla užívaná při závodech GT3 zvyšují dodávku vzduchu, zatímco optimalizované individuální načasování zážehu v každém z válců spolu se zdokonaleným palivovým čerpadlem zlepšují spalování.
Podvozek
- Pružiny a zakázkově vyrobené tlumiče Bilstein DampTronic vpředu i vzadu jsou vyladěny pro dosažení výjimečně vysoké trakce a maximálně progresivní odezvy ovládání. K dispozici jsou tři režimy nastavení podvozku: Comfort, Normal a R. Ten poslední najde uplatnění především na závodním okruhu.
- Exkluzivní pneumatiky Nismo vyrobené firmou Dunlop vykazují mimořádnou adhezi i ovladatelnost. Vpředu: 255/40 ZRF20; vzadu pak: 285/35 ZRF20.
- Speciálně vyvinuté zavěšení přední nápravy s dvojitými trojúhelníkovými rameny má větší úhel záklonu tak, aby byla optimalizována poloha kol při větším bočním přetížení a zlepšila se směrová stabilita i stabilita v zatáčkách. Dále je využito například zesíleného uchycení nábojů kol.
- Aby se minimalizoval náklon karosérie v zatáčkách, je Nissan GT-R Nismo vybaven dutým příčným stabilizátorem o průměru 17,3 mm, který zvyšuje torzní tuhost podvozku a zároveň snižuje hmotnost vozu.
Konstrukce karosérie
- „Tovární ladění" divizí Nismo spočívá ve vyšší tuhosti karosérie docílené lepenými spoji a bodovým svařováním, díky nimž vykazuje vůz precizní odezvu podvozku i při extrémní zátěži.
- Pomocí nejmodernější metody analýzy obtékání vzduchu Computational Fluid Dynamics vyvinula divize Nismo aerodynamickou technologii, která zvyšuje jízdní stabilitu a minimalizuje negativní dopad odporu vzduchu, zatímco vůz díky ní a aplikovaným aerodynamickým prvkům získává dechberoucí linie.
- Přední nárazník, prolis spodního krytu motoru a karbonový zadní spoiler pak společně zvyšují přítlak, čímž snižují těžiště a ve srovnání s právě představeným modelem Nissan GT-R 2014 přidávají ještě dalších 100 kg přítlaku navíc (při rychlosti 300 km/h). Aerodynamické charakteristiky vozu jsou vyladěny tak, aby byl při všech rychlostech zajištěn rovnoměrný přítlak a dosáhlo se progresivních jízdních vlastností. Rozšířený tvar předního nárazníku a protažený, ale stále zkosený zadní nárazník udržují součinitel odporu vzduchu pod hodnotou 0,26, stejně jako u modelu Nissan GT-R 2014.
- Nissan GT-R Nismo bude k dispozici v pěti barevných provedeních: bílá perleťová Brilliant, černá perleťová Meteor Flake, stříbrná metalická Ultimate a červená Vibrant. Navíc je pouze u modelu GT-R Nismo exkluzivně k dispozici barevné provedení šedá Dark Matte.
- U černých šestipaprskových kol GT-R Nismo se návrháři inspirovali závodním vozem Nissan který závodí v kategorii GT500 ve třídě SUPER GT.
Interiér
- Kabina GT-R Nismo dodává svým špičkovým provedením řidiči pocit naprostého sebevědomí.
- Ergonomická sportrovní sedadla RECARO se zadní částí z karbonu poskytují řidiči i spolujezdci pohodlnou, a přitom naprosto pevnou oporu.
- Na návrhu volantu se podíleli i závodní jezdci stáje Nismo. Volant je potažen Alcantarou, má tři ramena, červený znak uprostřed a červené prošívání, takže poskytuje nejlepší kombinaci úchopu, odezvy, pohodlí i designu.
- Sdružený přístrojový štít má karbonový povrch a tachometr je vyveden v červené barvě. Alcantarou je potažena i kaplička přístrojové desky.
- Nismo úpravy interiéru zahrnují decentní červené prošívání na sedadlech, středové konzoli, čalounění dveří a volantu.