Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Stále mnoho motoristů podceňuje správné uložení a zabezpečení nákladu ve vozidle. Naposledy se tomuto problému věnoval německý autoklub ADAC, který formou crash testu ukázal, jak nebezpečné jsou pro posádku vozidla volně položené lyže, helmy a další předměty nepostradatelné pro zimní dovolenou.
V testu bylo využito zatížení vozidla nákladem o hmotnosti 84 kg. Tedy jen poměrně malá část ze 475 kg užitečného zatížení, kterým disponuje použitý typ vozidla.
První část testu proběhla tak, že bylo sklopeno zadní sedadlo a do prostoru volně naskládány lyže, helmy, lyžáky a kufry. Vozidlo pak bylo podrobeno nárazu v rychlosti 50 km/h. Následky byly ničivé. Celý náklad se vymrštil dopředu, zasáhl řidiče i spolujezdce a interiér byl zničen létajícími objekty. Lyže propíchly opěradla, lyžáky narazily do hlav posádky. Sedadla nápor nevydržela a tenkou výstelku z pěnové hmoty v oblasti beder lyže poničily natolik, že v případě vážné nehody by došlo k těžkým zraněním páteře. Je potřeba si uvědomit, že nezajištěný předmět o hmotnosti pouhých 20 kg může při nehodě narazit silou až jedné tuny.
Druhá část testu pak byla již v režii pevného připoutání lyží a kufrů, lyžáky pak byly umístěny na podlahu za přední sedadlo. Následoval opět náraz v rychlosti 50 km/h a výsledek? Zavazadla zůstala na svém místě. Opěradla zadních sedadel sice náraz těžkých kufrů vydržela jen na své hranici, ale cestující nebyli ohroženi.
Pamatujte na řádné upevnění nákladu při svých cestách na dovolenou. Využívejte fixační prvky v autech a zavazadla k nim připevněte, a to včetně takových „drobností“, jako je třeba lyžařská helma. Nezajištěný předmět při rychlosti 50 km/h dopadne třicetinásobně až padesátinásobně větší silou, než je jeho původní hmotnost. Zadní sedadla byste prakticky neměli sklápět, slouží jako ochranná stěna v případě nárazu. Technici spočítali například v tomto testu, že na zadní opěradlo v případě připoutaných zavazadel působily síly zhruba okolo půl tuny. A při cestě do zahraničí ještě jedna poznámka. Špatně upevněný náklad může být ohodnocen také pokutou, a hrozí i ztráta bodů.