Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nový Opel Astra OPC EXTREME, který bude mít světovou premiéru na ženevském autosalonu, je vysoce výkonný model odvozený od závodního speciálu.
Vůz byl vyvinutý na tzv. Severní smyčce (Nordschleife) nejnáročnějšího závodního okruhu světa Nürburgring, pohání jej turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu 2,0 l o výkonu přes 221 kW (300 k) a využívá všechny klíčové high-tech komponenty ze svého závodního sourozence Opel Astra OPC Cup. Opel Astra OPC EXTREME je odvozený přímo od pohárové verze Cup a přináší závodní technologii na veřejné silnice. Pokud bude reakce veřejnosti tak pozitivní, jak se očekává, vyrobí Opel malou sérii supersportovních modelů EXTREME určených pro běžný silniční provoz.
Pod karbonovou kapotou modelu EXTREME ser ukrývá více než 221 kW (300 k). Turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním ventilů je nejvýkonnějším čtyřválcem, jaký kdy Opel vyrobil. Celohliníkový motor se kombinuje se šestistupňovou manuální převodovkou a samosvorným diferenciálem. Tato pohonná jednotka, která se osvědčila při vytrvalostních závodech, má s modelem OPC EXTREME snadnou práci, protože supersportovní model je o 100 kilogramů lehčí než sériová Astra OPC – to je zásluha komponentů z uhlíkových vláken (karbonu). Tento materiál, hojně využívaný ve světě Formule 1, přispívá k výraznému snížení hmotnosti modelu EXTREME. Z pevného a ultralehkého materiálu je vyrobeno aerodynamicky optimalizované zadní přítlačné křídlo, difuzor v zadním nárazníku, přední spojler, kapota motoru, vzpěra mezi hornými úchyty tlumičů pérování, kryt motoru, disky kol i střecha kabiny. Například disky kol z karbonu jsou o 20 kilogramů lehčí než stejné disky z hliníkové slitiny. Tato úspora hmotnosti přispěla ke snížení tzv. neodpružených hmot, což se příznivě projevuje na jízdních vlastnostech. Karbonová střecha kabiny je lehká – má hmotnost jen 2,6 kilogramu proti 9,3 kilogramům, které váží střecha z ocelového plechu. Díky tomu má Astra EXTREME snížené těžiště. Přední blatníky jsou vyrobeny z hliníku a každý z nich má hmotnost jen 800 gramů, oproti 2,2 kilogramu v případě blatníků z ocelového plechu.
Snížení hmotnosti klíčových prvků výrazně zlepšuje agilitu, celkovou ovladatelnost a samozřejmě i výkonovou hmotnost vozu. Díky tomu se Astra OPC EXTREME proplétá zatáčkami stejně rychle jako její závodní sourozenec v okruhových vytrvalostních závodech Nürburgring Endurance Championship (VLN). Astra OPC EXTREME dostala brzdy Brembo s ventilovanými kotouči o průměru 370 milimetrů se šestipístkovými třmeny na přední nápravě, převzaté ze závodního speciálu. Vysoce vysokovýkonné pneumatiky rozměru 245/35 R 19, vyvinuté speciálně pro Astru OPC EXTREME, zaručují adhezi závodního vozu. Kromě toho lze nastavovat i pružiny a tlumiče pérování – tak, jako u závodních speciálů.
Nekompromisní charakter odráží i interiér modelu OPC EXTREME: Zadní sedadla chybějí a v kabině je namontovaná ochranná klec. Řidiče a spolujezdce perfektně drží speciální skořepinová sedadla Recaro se šestibodovými bezpečnostními pásy Schroth. Nádherný je i sportovní volant vyztužený uhlíkovými vlákny se semišovým potahem a s jemným žlutým dekorativním prošíváním.