MotorInfo

Nejlepší pololetí pro Opel za deset let

5.7.2014 07:41
Nejlepší pololetí pro Opel za deset let

Opel v měsíci červnu roku 2013 držel v segmentu osobních automobilů desátou příčku, letošní červen však znamenal pro Opel 6. místo a více než 4 % tržního podílu.

Celý tuzemský trh osobních a lehkých užitkových vozů vzrostl během prvního pololetí v porovnání se stejným obdobím roku 2013 o 16,5 %, Opel si ale polepšil mnohem výrazněji: „V prvním pololetí roku 2014 jsme prodali 3 258 automobilů, což představuje meziroční nárůst o více než 46 %,“ říká Josef Šopík, prodejní ředitel značky Opel pro ČR a SR. Opel tak patří k nejvýrazněji posilujícím značkám na tuzemském trhu – ještě v závěru prvního pololetí roku 2013 figuroval Opel až na 11. místě žebříčku v prodejích OA a LUV, jeho aktuální 9. příčka znamená posun vzhůru hned o dvě příčky.

„Celkem 3 258 prodaných vozů je nejlepším pololetím výsledkem Opelu od roku 2004, od kdy Svaz dovozců automobilů používá aktuální data z Centrálního registru vozidel,“ říká Pavel Šilha generální ředitel českého a slovenského zastoupení značky Opel. Opel v ČR tedy kopíruje růst a posilování své značky v celé Evropě, jen zřetelně výrazněji. „Je to především zásluha nástupu nových modelů a technologií,“ říká Pavel Šilha. „Pomohla především nová Insignia, skvěle se chytá Meriva, která byla v červnu třetím nejprodávanějším vozem své třídy, celoevropským hitem je Mokka, do dalších modelových řad se dostávají skvělé nové motory 1.6 CDTI a 1.6 SIDI…“

Prodejní statistiky tradičně výrazně zkreslují tzv. reexporty, protože řada na první pohled úspěšných značek vykazuje reexporty v řádu několika desítek procent.

Rekordmanem v reexportech je tradičně Seat, který reexportuje 68 % svých prodejů. Po očištění statistik od reexportů Opel figuruje v prodejích osobních automobilů na 7. místě, uvádí oficiální zpráva tuzemského zastoupení společnosti Opel.