MotorInfo

Na pneumatikách run-flat dojedete i bez vzduchu

2.6.2015 07:51
Na pneumatikách run-flat dojedete i bez vzduchu

Pneumatiky Bridgestone run-flat umožňují pokračovat v naprosto bezpečné jízdě i po ztrátě vzduchu.

Bridgestone je průkopníkem pneumatik RFT (Run-Flat Technology), které umožňují bezpečnou jízdu i po ztrátě vzduchu, od 70. let, kdy tato společnost vyvinula první pneumatiky RFT pro elektromobil určený k přepravě hendikepovaných osob v Tokiu. V roce 1986 vyvinul Bridgestone speciální pneumatiky RFT pro Porsche 959, ve své době nejrychlejší silniční vůz na světě. V roce 2000 se k tomuto trendu připojila značka BMW a pneumatiky RFT se dočkaly velkosériové výroby. Již v roce 2004 dodávala společnost Bridgestone více pneumatik RFT než kterýkoli jiný výrobce pneumatik.

Pneumatiky RFT jsou v současnosti důležitým strategickým produktem v řadě prémiových pneumatik Bridgestone. Společnost Bridgestone je díky tomu vedoucím dodavatelem pneumatik RFT výrobcům automobilů v Evropě a po celém světě. Nejnovější generace pneumatik Bridgestone RFT poskytuje nejen vyšší úroveň bezpečnosti a praktičnosti, ale i jízdní komfort porovnatelný s konvenčními pneumatikami.

RFT: aktivní a pasivní bezpečnost plus praktické přínosy

Z výzkumu trhu společností Bridgestone plyne, že majitelé vozů, vybavených pneumatikami RFT, se při nákupu pneumatik zajímají víc o techniku a provozní vlastnosti a nehledí tolik na cenu. Hlavním důvodem, proč dávají přednost pneumatikám RFT, je vyšší úroveň bezpečnosti. Konkrétně na pneumatikách RFT oceňují následující přednosti:

Ani po náhlé ztrátě vzduchu nedochází ke ztrátě ovladatelnosti (aktivní bezpečnost).

Schopnost pokračovat v jízdě až domů, což dává velký pocit jistoty zejména za tmy, v nepříznivém počasí nebo v nebezpečném prostředí (pasivní bezpečnost).

Úspora času, bez nutnosti čekat na asistenční službu + není nutné měnit pneumatiku vlastními silami + více místa v zavazadlovém prostoru (praktičnost).

Z výše uvedeného je patrné, že tato technologie, která umožňuje řidičům pokračovat v jízdě i po ztrátě vzduchu dalších 80 kilometrů rychlostí 80 km/h, zvyšuje jak aktivní, tak i pasivní bezpečnost. Workshop „Prémiová bezpečnost RFT“ byl zahájen ukázkou aktivní bezpečnosti, která zahrnovala simulaci poškození pneumatiky ve vysoké rychlosti (BMW řady 3) na vozu s konvenčními pneumatikami v porovnání se stejným vozem vybaveným pneumatikami Bridgestone Potenza S001 RFT. Účastníci workshopu byli svědkem toho, jak se konvenční pneumatika uvolnila z ráfku a řidič ztratil kontrolu nad vozem. Na druhém vozu zůstala pneumatika Bridgestone RFT na ráfku a řidič mohl vůz bez omezení ovládat. Hmotnost vozu nesly vyztužené bočnice pneumatiky, a to i při nulovém tlaku vzduchu.

Pro pasivní bezpečnost je velkým přínosem, že i v případě náhlého poškození pneumatiky RFT a ztrátě vzduchu může řidič pokračovat v jízdě, aniž by musel vyměňovat pneumatiku na krajnici dálnice, v dešti nebo v nebezpečné části města. Pneumatiky RFT proto nabízejí také naprostý pocit jistoty a bezpečí, protože víte, že budete moci pokračovat v jízdě domů, ať se stane cokoli.

Praktickým přínosem je i skutečnost, že nemusíte bojovat se zvedákem, zápasit s náhradním kolem (nebo dokonce se sadami pro opravu poškozené pneumatiky) a špinit si ruce a oděv, což bylo také náležitě demonstrováno v rámci workshopu.

RFT poskytuje ještě dvě další výhody. Eliminace náhradního kola otvírá nové možnosti pro konstrukci vozu a ponechává více místa v zavazadlovém prostoru. Úspora hmotnosti náhradního kola a pneumatiky se projeví také v nižší spotřebě paliva. Použití pneumatik RFT snižuje spotřebu dalších důležitých surovin při výrobě, protože výrobci musí v tomto případě vybavit každý nový vůz jen čtyřmi pneumatikami místo pěti.

 

Foto:Bridgestone