Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...Škoda Auto představila svou koncepci nového muzea jako výkladní skříně značky.
Po úplné přestavbě budou návštěvníci moci prožívat historii, vývoj a výrobu tradiční české automobilky. V nově koncipovaném muzeu chce Škoda přiblížit počátky třetí nejstarší automobilové značky, která dnes působí po celém světě. Muzeum je doma v jedné z prvních továrních budov. Škoda a Mladá Boleslav společně tvoří jádro evropského automobilového průmyslu. Znovuotevřením muzea v hlavním sídle automobilky by měl být opět zdůrazněn zvláštní význam podnikové historie pro dnešní pojetí značky. Na výstavní ploše o rozloze 1 800 m2 budou k vidění vrcholy českého inženýrského umu, mezi nimi 45 automobilů, jízdních kol a motocyklů i množství dalších exponátů z historie podniku.
Expozice, která byla koncipována podle nejmodernějších poznatků o interakci a komunikaci, poskytne rozmanité pohledy do historie značky Škoda a osloví co nejširší cílové publikum. Proto do ní budou pravidelně začleňovány další restaurované vozy z depozitáře společnosti. Takto se měnící obsah expozice má umožnit neustále nové objevování, překvapovat a zvát k opětovné návštěvě muzea v těsné blízkosti mateřského závodu na třídě Václava Klementa v Mladé Boleslavi. Další výstavy a přitažlivý doprovodný program učiní z muzea živou součást firemní kultury a veřejného života v Mladé Boleslavi. Margit Adamová Černá, vedoucí Muzea Škoda, říká: „Minulost společnosti Škoda, bohatá na tradice, bude v novém muzeu nejen obsáhle prezentována, ale bude ji také poprvé možné emocionálně prožít.“
Díky novému zaměření bude Muzeum Škoda hrát důležitou úlohu v komunikaci značky. Opticky přitažlivé ztvárnění a zároveň přehledná a jasná struktura muzea zprostředkují ústřední hodnoty značky: soustředění na podstatné, zaměření na člověka a překvapivý moment detailů provedených v duchu „simply clever“.
Návštěvníci se v novém Muzeu Škoda mohou ponořit do fascinace historickými vozy a seznámit se s hlavními epochami ve vývoji automobilů. „Muzeum bude historickou sbírku značky Škoda prezentovat ve svěžím moderním designu, který ideálně zapadá do architektury bývalých továrních hal,“ říká profesor Thomas Hundt ze stuttgartské agentury jangled nerves, který jako kreativní ředitel odpovídá za koncepci muzea a expozice.
Tři tematické okruhy umožňují prožití historie, vývoje a závodu
Muzeum Škoda, které je prostorově rozčleněno do tří tematických oblastí, provede návštěvníky historií podniku a jeho vývoje vozů:
Multifunkční uspořádání skýtá prostor pro velké akce
Uprostřed muzea je díky sálu L&K o ploše 930 m2 vedle výstavní plochy navíc k dispozici multifunkční prostor pro akce a výstavy. Tento sál je možné otevřít a rozšířit směrem k expozicím ‚Tradice‘ a ‚Výroba‘. Foyer je rovněž uspořádáno multifunkčně a lze je využít i pro menší recepce. Stojí tam první exponát jako poutač. Nové Muzeum Škoda doplňují muzejní prodejna a světle a moderně zařízená kavárna s restaurací.
Stručná historie ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi
První plány pro výstavu historických automobilů Škoda ze strany AZNP. První prezentace motocyklů a automobilů v rámci trvalé expozice ve „Sboru“ – v kostele/modlitebně českých bratří v Mladé Boleslavi
AZNP začíná s prvním konkrétním plánováním muzea, ke kterému mají patřit i dva depozitáře, renovační dílna, archiv, knihovna a konferenční sál.
Výstavba muzea zvaného „Autosalon“. Z původních plánů zbývá pouze velká výstavní plocha, kterou je později ještě nutno zmenšit. V důsledku toho musí být mnoho vozů určených pro výstavu „přechodně skladováno“ ve stodolách nebo dokonce i pod širým nebem.
Po záštitou Volkswagenu se urychluje plánování moderního muzea Škoda. V září 1995 je otevřeno první muzeum Škoda na třídě Václava Klementa. Vedle výstavní plochy muzeum zahrnuje i archiv a restaurátorskou dílnu s depozitářem.
Muzeum je rozšířeno o velký konferenční sál. Představení vozu Škoda Octavia v červenci je první prezentací produktu v těchto prostorách.
Po téměř 15 letech provozu, během nichž muzeum zaznamenalo 1,5 milionu návštěvníků (z toho 60 % z Česka a Německa a 40 % z dalších evropských států a zámoří) je přijata a realizována zcela nová koncepce muzea. Mají být modernizovány prostory a technické vybavení. Prezentace sbírky má být optimalizována podle nejnovějších hledisek muzejní pedagogiky a komunikace. Do budoucna bude k dispozici výstavní plocha o rozloze 1 800 m2. Další prostor pro akce a výstavy skýtá multifunkční sál s plochou 930 m2 uprostřed muzea. Vystaveno bude přibližně 45 automobilů, jízdních kol a motocyklů. K tomu je nutno ještě přičíst značné množství menších „sekundárních exponátů“.