Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Mototechna bude po letech opět prodávat auta, současně poskytne financování vozů na splátky, pojištění, minimálně dvouletou garanci i služby autoservisu.
Další z nostalgických značek z období před listopadem 1989 zažívá svou renesanci. Už nás ale nečekají fronty, pořadníky, přespávání před prodejnou, zda už konečně přišly - ať již auta, nebo náhradní díly. Současná Mototechna nabídne zánovní vozy se zárukou výrobce, bude nabízet servisní služby, prodej náhradních dílů i možnost využití finančních produktů k nákupu vozidla. Značku Mototechna uvádí do nového života společnost AAA AUTO.
"Zakoupili jsme pro naši společnost Mototechna servis, prodejce nových vozů a autorizovaný servis Škoda, veškerá práva k ochranným známkám Mototechna včetně webové domény. Pod značkou Mototechna sjednotíme prodej zánovních vozů a servisní činnost. Věříme, že Mototechna má mezi lidmi vzhledem ke své dlouhé historii stále dobrá zvuk. Na její tradici chceme navázat v tom, co dělala dobře," uvedla generální ředitelka AAA AUTO Karolína Topolová.
Mototechna svou historii píše již více než šest desetiletí. Pod její taktovkou se až do roku 1989 v tehdejším Československu odehrával směr a vývoj automobilového průmyslu. Prostřednictvím svých poboček nabízela nové i ojeté vozy, ale také autodoplňky, autokosmetiku, maziva i služby autoservisu. K historii Mototechny tak neodmyslitelně patří i Trabant, Moskvič, Wartburg nebo třeba Škoda 105 a další a další automobilové legendy. Příběh Mototechny začíná na počátku 50. let, kdy došlo k založení společnosti Mototechna, národní podnik. Jednalo se o obchodní organizaci s orientací na maloobchodní prodej. Nabídka vozů v Mototechně se již v 50. letech značně rozrostla. Vedle Škody 1101, Škody 1200, Škody Spartak a Škody 445 se v prodejnách Mototechny objevila i Tatra 600 Tatraplan, GAZ M20 Poběda, Moskvič 407, Simca 1300, Warburg 311/312 a Trabant. V 60. letech nahradila Škoda model 440 zcela novou Octavií, typ 445 vystřídala Octavia Super a 450 první Felicia. Kromě těchto nových modelů nechyběla v nabídce Mototechny ani proslulá Škoda 1000 MB a Škoda 1000MBX. V 60. letech se do prodejen Mototechny také dostaly i další modely automobilky Škoda (např.: 1202, Felica Super, 100, 110L), ale i automobilek Simca, Volha, Moskvič, Trabant, Wartburg, Ford, Fiat, Renault, Hillman a Saab. Mototechna se tak již od 60. let mohla pyšnit jednou z největších nabídek vozů ve východní Evropě.
Již v 70. letech Mototechna využívala špičkové technologie. V roce 1971 k nim dokonce přibyly datové sítě a přenosy. Vedle těchto inovací se stal důležitým mezníkem ve vývoji Mototechny rok 1989, kdy se v rámci restrukturalizace stala státním podnikem. V 70. letech se na pobočkách Mototechny objevily vozy Fiat 125 P, Fiat 126 PFiat 127, Fiat 128, Fiat 500 F, Fiat 850, Renault 6 TL, Renault 15 TL, Renault 16, Wartburg 353, Trabant 601, Simca 1307, Chrysler 180 GS, Škoda 105, 120, Tatra 613, Škoda 110 R, VAZ 2101, 2102, 2103, Moskvič 2137 combi, 2138, 2140, GAZ 24 Volga, Ford Cortina 1300, Saab 99, Toyota Corona 1500 L.
V 80. letech došlo v českém automobilovém trhu ke zlomu. V roce 1988 na československé silnice přijíždí Škoda Favorit v kabátu od italského designéra N. Bertoneho. Svými vlastnostmi se Favorit mohl rovnat západoevropským vozům. V nabídce Mototechny Škoda Favorit samozřejmě nemohla chybět. Vedle Škody Favorit se v pobočkách Mototechny v 80. letech prodávaly vozy Dacia 1300, Fiat 127, Lada 1200, Lada 1200 kombi, Lada 1300, Lada 1500, Lada 1500 S, Lada 1600, Moskvič 2137 kombi, Moskvič 2138, Moskvič 2140, Škoda 105 S, Škoda 105 L, Škoda 110 R, Škoda 120 GLS, Škoda 120 L, Škoda 120 LS, Škoda 120 S, Trabant 601, Trabant 601 Kombi, Volha 24, Volha 2402, Wartburg 353 Lux, Wartburg 353 Standard, Wartburg 353 Tourist.
Současná Mototechna bude mít na skladě až 300 automobilů. Půjde o vozy zánovní, zpravidla tzv. referenční s maximálně 30 tisíci najetými kilometry a stářím do dvou let. "Naší výhodou bude, že na vybraný vůz nebude muset zákazník čekat. To je hlavní kontrast proti fungování Mototechny v dobách socialismu, kdy se na vozy stály fronty a existovaly pořadníky s nekonečnými čekacími lhůtami, což se nyní děje i u řady prodejců nových vozů. Auta z Mototechny budou navíc oproti nabídce prodejců nových automobilů výrazně levnější. Jak je obecně známo, nákupem ojetého vozu oproti novému je možné ušetřit 30 až 50 % z ceny," zdůraznila Topolová. "Ke zbývající tovární záruce budeme poskytovat ještě dvouletou garanci mechanického stavu a budeme také garantovat možnost zpětného odkupu vozů zakoupených v Mototechně," dodala ještě.
V první fázi budou vozy z Mototechny dostupné na pobočkách v Praze, Brně a Ostravě, počítá se s uvedením Mototechny i na druhý "tradiční" trh, tedy na Slovensko.