Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Od roku 2012 prodala Mototechna v České republice a na Slovensku již 78 300 zánovních automobilů, přibližně 30 % tvoří vozy značky Škoda.
Letos za prvních osm měsíců roku bylo v Mototechně prodáno přes 8 000 zánovních vozů, což je o 13 % více než vloni a o 35 % více než před pěti lety. Kvůli pozastavení výroby nových aut je již nyní zánovních automobilů nedostatek, a to i přesto, že zájem o ně stále roste.
„Pandemie výrazně proměnila trh ojetých automobilů, což se týká významně právě zánovních automobilů. Nové automobily se potýkají stále s výpadky ve výrobě, proto jsou zánovní automobily, které jsou k dispozici ihned, vhodnou alternativou, pokud nechce zákazník čekat na nový vůz několik měsíců. Poptávka po zánovních automobilech je daleko větší než nabídka na trhu. I přesto si stále držíme velmi pestrou a širokou paletu modelů a značek na trhu. V České republice zákazníci mohou vybírat až z 1 400 aut, na Slovensku z téměř pěti stovek,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, kam Mototechna patří.
Mototechna prodala za dobu devíti let od svého obnovení v České republice a na Slovensku již přibližně 78 000 vozů s parametry blízkými novým vozům, ale cenou až o 40 % nižší. Nejoblíbenější značkou v československé Mototechně je Škoda, která tvoří přes 30 % všech prodejů. Dále pak Kia (11 %) a Hyundai (10 %). Nejčastěji jde o modely Škoda Fabia (10 %), Škoda Karoq (5 %) nebo Dacia Duster (4 %). Nejžádanější automobily jsou ve variantě SUV (2019 – 30 %, 2020 – 36 %, 2021 – 42 %), což potvrzuje další trend ve změně zákaznických preferencí, který je vidět u ojetých automobilů obecně. Městská SUV si stále více získávají na oblibě díky většímu zavazadlovému prostoru a komfortním vlastnostem. Hatchbacky tvoří 29 % prodaných automobilů (2019 – 37 %, 2020 – 35 %) a 17 % pak vozy kombi (2019 – 16 %, 2020 – 16 %), kde poptávka také roste, ale menším tempem. „Obecně je na trhu hlad hlavně po velkoobjemových automobilech, které mají nespočet výhod při cestování po tuzemsku. Jízda vlastním vozem je z pohledu pandemie preferovaným dopravním prostředkem,“ upozornila Topolová.
Zánovní automobily jsou stále nejčastěji v benzínovém provedení (82 %). Rapidně roste zájem o automatickou převodovku, kterou letos preferuje již 38 % zákazníků (2019 – 21 %, 2020 – 26 %). 12,3% aut má náhon na všechna čtyři kola (2019 – 10,5 %, 2020 – 11,9 %). Nejoblíbenějšími barvami jsou bílá (24 %) a stříbrošedá (21 %). V ČR je na třetí příčce modrá (15 %), na Slovensku červená (14 %).
Foto: -j.s.-