Dacia představuje nový 100% elektrický model Spring.
...
Škoda Auto rozšiřuje nabídku modelové řady Enyaq iV, do prodeje přicházejí varianty Coupé iV 80 a Coupé iV 80x.
...
Replika konceptu vozu Pony Coupe debutuje u Comského jezera téměř 50 let po premiéře originálního vozu na Turínském a...
Benzinový tříválcový přeplňovaný motor 1.2 PureTech skupiny PSA byl zvolen Motorem roku.
U příležitosti 18. ročníku vyhlašování výsledků ankety „International Engine of the Year Awards“ ve Stuttgartu udělila mezinárodní novinářská porota tříválcovému přeplňovanému motoru PureTech 1.2 titul Motor roku 2017 v kategorii 1,0 ‑ 1,4 l. Ocenění „Motor roku 2017“ potvrzuje již třetí rok v řadě obchodní úspěch tohoto motoru, který je k dispozici ve verzi 110 k a 130 k (PureTech 110 k S&S a PureTech 130 k S&S).
Tento motor, kterého se od roku 2014 vyrobilo v továrnách Française de Mécanique ve městě Douvrin (Francie, Pas de Calais) a ve městě Xiang Yang (Čína) již více než 850 000 kusů, se bude od konce roku 2017 vyrábět rovněž v závodě v Trémery (Francie, departement Moselle), aby bylo možné zdvojnásobit kapacitu výroby tohoto motoru ve Francii a uspokojit tak nárůst poptávky. Roční výroba přesáhne do roku 2019 celkem jeden milion kusů.
Motorem 1.2 PureTech ve verzích 110 a 130 k je vybavena celá řada modelů v 70 zemích. V roce 2017 přispěl k obchodnímu úspěchu novinek skupiny PSA: vozu nový Peugeot 3008, který byl zvolen Autem roku 2017 („Car of the Year 2017“), a vozu nový Citroën C3. Na evropském trhu představuje řada tříválcových motorů 1.2 PureTech jednu třetinu celkového objemu benzinových a dieselových motorů skupiny PSA.
Přeplňovaný motor PureTech o objemu 1,2 litru se neustále vyvíjí a do konce roku 2017 ho čeká řada výrazných vylepšení, které zvýší jeho výkon a sníží spotřebu paliva (až o 4 %):
- zavedení filtru pevných částic (GPF – Gasoline Particulate Filter), jenž sníží emise pevných částic o více než 75 %, a splní tak již nyní budoucí evropské a čínské normy, které vstoupí v platnost v roce 2020;
- optimalizace účinnosti díky zlepšení spalovacích cyklů a zvýšení vstřikovacího tlaku na 250 barů;
- snížení tření a použití nového turbokompresoru;
- zlepšení kompaktnosti motoru, které zejména zlepší aerodynamiku (lepší SCx).
Christian Chapelle, ředitel divize „Powertrain and Chassis Engineering“ skupiny PSA, při této příležitosti prohlásil: „Toto ocenění potvrzuje mimořádnou kvalitu a výkonnost našich benzínových motorů. Budeme dále pracovat na optimalizaci našich spalovacích motorů, aby byly ještě účinnější a stále šetrnější k životnímu prostředí a přispívaly tak k řešení výzev přechodu k novým zdrojům energie.“
Foto:PSA