Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Mercedes-Benz podrobil třídu E rozsáhlé modernizaci, při níž došlo k uplatnění nových hospodárných motorů, nových asistenčních systémů i nového designu
Jak v karosářské verzi sedan, tak i v kombi, slaví světovou premiéru jedenáct nových nebo optimalizovaných asistenčních systémů z budoucí třídy S, spojujících komfort s bezpečností. Mercedes-Benz hovoří v této souvislosti o konceptu „inteligentní jízdy“ („Intelligent Drive“), jehož součástí jsou mimo jiné systémy, které poprvé dokážou zabránit nehodám s křižujícími vozidly nebo s chodci, dále aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu, jenž dokáže zabránit také srážce s protijedoucími vozidly, nebo neoslňující trvale zapnuté dálkové světlomety. Mercedes-Benz tím podtrhuje své postavení průkopníka na poli bezpečnosti. Výrazný krok kupředu činí nová třída E také z hlediska hospodárnosti a ekologie. Na tom se podílejí nové výkonné zážehové čtyřválce BlueDIRECT s náročnou technikou přímého vstřikování. Tento výrazný vývojový skok v oblasti techniky umocňuje nový design třídy E.
Mercedes-Benz přepracoval všechny modelové varianty třídy E velmi důkladně, aby zákazníkům mohl nabídnout nejnovější plody technického pokroku. Proto zde už uvádí dokonce i novinky připravované pro novou třídu S. Nová třída E kromě toho nabízí výrazně ostřejší design s kultivovaně sportovním celkovým charakterem a výrazným zvýšením komfortu, kvalitnější výbavu a větší hospodárnost.
Dr. Joachim Schmidt, člen managementu divize Mercedes-Benz Cars zodpovědný za prodej a marketing, k tomu říká: „S novou třídou E ukazujeme cestu v oblastech bezpečnosti, designu a hospodárnosti. Přináší na silnice mnoho technických inovací a je to bezpochyby nejlepší třída E všech dob. To vyjadřuje i její design a pečlivě přepracovaný interiér. ‚E‘ je proto i nadále symbolem vedoucí pozice v tomto náročném segmentu.“
Design - na výběr jsou dvě nové tváře
Díky větším změnám designu získala třída E novou tvář a ukazuje i nové proporce. Designéři v rámci změn zohlednili nový designérský styl Mercedesu a nově interpretovali na existujícím základě klasické hodnoty designu značky. Výsledkem je suverénní a kultivovaně sportovní vzhled. Kompletně nová je příď s novými světlomety, které zakrývají jediným krycím sklem všechny funkční prvky. Nepřerušované světelné prvky uvnitř světlometů zachovávají grafickou podobu čtyřoké tváře, která je pro třídu E typická. Nová třída E stanovuje také v oblasti osvětlení a viditelnosti nová měřítka. Potkávací světlomety i světlomety pro denní svícení jsou standardně vybaveny technikou LED. Na přání jsou poprvé v této třídě k dispozici také světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce.
Třída E je poprvé k dispozici se dvěma různými tvářemi. Základní provedení a výbavová linie ELEGANCE mají ve standardní podobě klasickou trojrozměrnou masku chladiče luxusního sedanu v designu se třemi lamelami a hvězdou na kapotě motoru. Linie AVANTGARDE dostala naproti tomu masku chladiče sportovního vozu s centrálně umístěnou hvězdou, a nabízí tak originální tvář s výraznými sportovními rysy. Také kapota motoru a přední nárazník byly navrženy zcela nově. Kapota motoru s ladnými liniemi vyjadřuje velmi přímočaře nový designérský styl. Nově tvarovaný nárazník zbavený všech zdrojů světla působí moderně a křídlovým designem své spoilerové hrany podtrhuje decentně sportovní charakter třídy E.
Vzadu byly přepracovány sdružené koncové svítilny i nárazník. Nová horizontálně členěná koncová světla LED s novou dvoubarevnou grafikou zdůrazňují šířku a ukazují charakteristický noční design.
Kvalitní interiér
Interiér třídy E byl rovněž zřetelně přepracován v souladu s výrazným exteriérem. Ušlechtilé materiály a rafinovaně rozčleněné plochy s precizními spárami a ostrými oblouky podtrhují kvalitní celkový dojem velkorysého interiéru. Novinkou je dvoudílný ozdobný prvek, který se rozprostírá přes celou šířku přístrojové desky. Nezávisle na zvolené výbavové linii může mít vzhled dřeva nebo hliníku. Rovněž nová je přístrojová deska, ve které jsou sdružené přístroje uloženy ve třech válcových tubusech, dále centrální displej v plochém rámečku s lesklým lichoběžníkovým lemováním, nový je i design výdechů ventilační soustavy a analogové hodiny mezi oběma centrálními výdechy ventilační soustavy. Dalším charakteristickým rysem harmonického interiéru je nově uspořádaná středová konzola a nový multifunkční volant s pákou voliče DIRECT SELECT a páčkami pro manuální řazení ve spojení se samočinnou převodovkou.
Individuální výbava
Stejně jako dosud vylepšují vzhled exteriéru a interiéru atraktivní stylistické pakety. K dispozici jsou kromě základní výbavy také výbavové linie ELEGANCE a AVANTGARDE – posledně jmenovaná zdůrazňuje zejména sportovní charakter sedanu a kombi. Nová třída E kromě toho nabízí možnosti individuálních kombinací, které jsou v této třídě dosud opravdu jedinečné. Nezávisle na zvolené výbavové linii jsou vždy k dispozici všechny možnosti výbavy. Díky tomu lze každý vůz individuálně sestavit tak, aby nebyl stejný jako ostatní. Sedan nebo kombi třídy E může mít například klasický design exteriéru, zatímco jejich interiér bude vyzařovat velmi moderní charakter.
Koncept „inteligentní jízdy“ s novými asistenčními systémy
To, co začalo systémem PRE-SAFE a pokračovalo funkcí DISTRONIC PLUS, přivádí nyní řízení vozu Mercedes-Benz do nové dimenze, v níž vzájemně splývá komfort s bezpečností. Mercedes-Benz nazývá tento koncept „Intelligent Drive“, tedy „inteligentní jízda“. Ve vozech třídy E slaví světovou premiéru celá řada nových nebo optimalizovaných systémů z budoucí třídy S, díky nimž je jízda ještě pohodlnější a bezpečnější. Základem jsou nové, velmi moderní senzory a odpovídající algoritmy. Mercedes-Benz dosáhl velkého pokroku zavedením víceúčelové stereokamery. Ta je stejně jako dosavadní víceúčelová monokamera umístěna za oknem v oblasti vnitřního zpětného zrcátka. Má však dva objektivy, které umožňují prostorové snímání situace před vozidlem se zorným úhlem 45° do vzdálenosti až cca 50 metrů při celkovém dosahu 500 metrů. Stereokamera tímto způsobem poskytuje data, která jsou dále zpracovávána různými systémy. Inteligentní algoritmy vyhodnocují tyto prostorové obrazové informace, a mohou tak rozpoznávat ve velké sledované oblasti protijedoucí, vpředu jedoucí a křižující vozidla, ale i chodce a různé druhy dopravních značek i horizontálního značení na vozovce, a to včetně jejich polohy v prostoru či průběh jejich pohybu.
Mercedes-Benz zavádí společně s víceúčelovou stereokamerou vylepšenou verzi vícestupňového radarového snímání. Sedan i kombi jsou standardně vybaveny radarovým systémem COLLISION PREVENTION ASSIST, který upozorňuje řidiče na nebezpečí srážky s překážkou a podporuje jej adaptivním brzdovým asistentem. Tento asistenční systém výrazně snižuje nebezpečí nárazu do vpředu jedoucího vozidla. Součástí standardní výbavy je rovněž ATTENTION ASSIST, který nyní upozorňuje řidiče na nepozornost a únavu v rozšířeném rozsahu rychlostí a dokáže řidiče informovat o jeho stavu únavy a době jízdy od poslední přestávky. Kromě toho nabízí volitelný stupeň citlivosti. Navíc jsou na přání k dispozici nové nebo ve své funkčnosti výrazně rozšířené asistenční systémy.
Motor a pohon
Sedany a kombi třídy E nabízejí mimořádně širokou paletu výkonných a hospodárných zážehových a vznětových motorů. Všechny jednotky jsou vybaveny systémem ECO Start-Stop a mohou se pochlubit mimořádnou hospodárností. Novinkou je rozšíření rodiny zážehových motorů BlueDIRECT o čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu, u něhož je tvorba směsi řízena paprskem vstřikovaného paliva. Tato pokroková technologie se již osvědčila u nejnovější generace šestiválcových a osmiválcových motorů Mercedes-Benz. V konstrukci nového motoru nalezla uplatnění náročná technika reprezentovaná mimo jiné rychle reagujícími piezoelektrickými vstřikovači pro vícenásobné vstřikování, rychlým zapalováním s vícenásobným jiskřením, přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, plně variabilním natáčením vačkových hřídelů sání a výfuku a řízeným olejovým čerpadlem. Pro čtyřválcový motor byl nově vyvinut vyvažovací hřídel s válečkovými ložisky, první takové řešení u zážehového motoru, a adaptivně ovládané vodní čerpadlo.
Celosvětovým prvenstvím je použití spalování vrstvené chudé směsi v kombinaci s přeplňováním turbodmychadlem a externí vysokotlakou recirkulací výfukových plynů. Třída E díky tomu dosahuje kombinové spotřeby benzinu 5,8 litru na sto kilometrů (tomu odpovídají emise CO2 135 g/km). Nové čtyřválcové zážehové motory BlueDIRECT kromě toho splňují již nyní emisní normu EU6, která začne platit od roku 2015. Do rodiny zážehových motorů BlueDIRECT patří rovněž již známé motory V6 a V8. Novinkou je šestiválec, který bude poprvé nabízen také jako E 400 s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Tento motor stanovuje mezi šestiválci nová měřítka svým výkonovým potenciálem a enormně vysokým točivým momentem. Plnění normy EU6 je i v tomto případě samozřejmostí.
Zážehové motory
Model |
Počet válců |
Zdvihový objem cm3 |
Výkon při 1/min |
Točivý moment při 1/min |
0-100 km/h v s |
l/ 100 km |
CO2 g/km |
EU |
Třída hospodárnosti |
E 200 |
4 |
1 991 |
135 kW (184 k) / 5 500 |
300 N.m / 1 200 - 4 000 |
7,9 (8,3) |
5,8 (6,0) |
135 (139) |
6 |
B |
E 250 |
4 |
1 991 |
155 kW (211 k) / 5 500 |
350 N.m / 1 200 - 4 000 |
7,4 (7,8) |
5,8 (6,1) |
135 (141) |
6 |
A |
E 300 |
V6 |
3 498 |
185 kW (252 k)/ 6 500 |
340 N.m/ 3 500 - 4 500 |
7,1 (7,5) |
6,8 (7,1) |
159 (165) |
5 |
C |
E 300 4MATIC |
V6 |
3 498 |
185 kW (252 k)/ 6 500 |
340 N.m/ 3 500-4 500 |
7,4 (7,8) |
7,4 (7,8) |
174 (184) |
5 |
C |
E 350 |
V6 |
3 498 |
225 kW (306 k) / 6 500 |
370 N.m / 3 500 - 5 250 |
6,3 (6,7) |
6,8 (7,1) |
159 (165) |
5 |
C |
E 350 4MATIC |
V6 |
3 498 |
225 kW (306 k) / 6 500 |
370 N.m / 3 500 - 5 250 |
6,6 (7,1) |
7,4 (7,8) |
174 (184) |
5 |
C |
E 400 * |
V6 |
2 996 |
245 kW (333 k) / 5 250 – 6 000 |
480 N.m / 1 600 - 4 000 |
5,9 (6,3) |
7,5 (7,7) |
175 (179) |
6 |
C |
E 400 4MATIC * |
V6 |
2 996 |
245 kW (333 k) / 5 250 – 6 000 |
480 N.m / 1 600 - 4 000 |
5,9 (6,3) |
8,0 (8,3) |
185 (194) |
6 |
D |
E 500 |
V8 |
4 663 |
300 kW (408 k) / 5 000 – 5 750 |
600 N.m / 1 600 - 4 750 |
5,2 (5,4) |
8,9 (9,3) |
209 (216) |
5 |
E |
E 500 4MATIC |
V8 |
4 663 |
300 kW (408 k) / 5 000 – 5 750 |
600 N.m / 1 600 - 4 750 |
5,2 (5,4) |
9,4 (9,5) |
219 (222) |
5 |
E |
Všechny hodnoty s převodovkou 7G-TRONIC PLUS (hodnoty pro kombi T-Modell v závorkách), * = předběžné údaje
Výkonné vznětové motory
Některé vznětové motory pro třídu E se dodávají v provedení BlueTEC se známou technologií SCR (Selective Catalytic Reduction), díky níž splňují emisní normu EU6. Rozsáhlou paletu motorů doplňuje E 300 BlueTEC HYBRID, který kombinuje vznětový čtyřválec s elektromotorem a díky tomu poskytuje systémový výkon 170 kW (231 k) a točivý moment 750 N.m. Model E 300 BlueTEC HYBRID spotřebuje 4,1 l/100 km při emisích CO2 107 g/km.
Vznětové motory
Model |
Počet válců |
Zdvihový objem cm3 |
Výkon při 1/min |
Točivý moment při 1/min |
0-100 km/h v s |
l/ 100 km |
CO2 g/km |
EU |
Třída hospodárnosti |
E 200 CDI |
4 |
2 143 |
100 kW (136 k) / 2 800 - 4 600 |
360 N.m / 1 600 - 2 600 |
9,5 (10,1) |
4,9 (5,3) |
127 (137) |
5 |
A |
E 220 CDI |
4 |
2 143 |
125 kW (170 k) / 3 000 - 4 200 |
400 N.m / 1 400 - 2 800 |
8,4 (8,6) |
4,7 (5,2) |
125 (134) |
5 |
A |
E 250 CDI |
4 |
2 143 |
150 kW (204 k) / 3 800 |
500 N.m / 1 600 - 1 800 |
7,5 (7,8) |
4,8 (5,2) |
128 (136) |
5 |
A |
E 250 CDI 4MATIC |
4 |
2 143 |
150 kW (204 k) / 3 800 |
500 N.m / 1 600 - 1 800 |
7,9 (8,1) |
5,5 (5,8) |
143 (152) |
5 |
A |
E 300 BlueTEC |
V6 |
2 987 |
170 kW (231 k) / 3 800 |
540 N.m / 1 550 - 2 400 |
7,1 (7,4) |
5,5 (5,7) |
144 (152) |
6 |
A |
E 350 BlueTEC |
V6 |
2 987 |
185 kW (252 k) / 3 600 |
620 N.m / 1 600 - 2 400 |
6,6 (6,9) |
5,5 (5,7) |
144 (152) |
6 |
A |
E 350 BlueTEC 4MATIC |
V6 |
2 987 |
185 kW (252 k) / 3 600 |
620 N.m / 1 600 - 2 400 |
6,7 (7,0) |
6,0 (6,4) |
160 (170) |
6 |
B |
E 300 BlueTEC HYBRID |
4 |
2 143 |
150 kW (204 k) / 4 200 Elektromotor 19 kW (26 k) |
500 N.m / 1 600 - 1 800 Elektromotor 280 N.m |
7,5 (7,8) |
4,1 (4,4) |
107 (116) |
5 |
A+ |
Všechny hodnoty s převodovkou 7G-TRONIC PLUS (hodnoty pro kombi T-Modell v závorkách)
Převodovky pro dynamický a hospodárný styl jízdy
Mercedes-Benz bude i v budoucnosti nabízet pro třídu E dva druhy převodovek - šestistupňovou mechanickou převodovku s komfortem řazení a krátkými drahami řazení, nebo sedmistupňovou samočinnou převodovku 7G-TRONIC PLUS s pákou voliče DIRECT SELECT a páčkami DIRECT SELECT pro manuální řazení. Nejmladší evoluční stupeň převodovky 7G-TRONIC PLUS nabízí výrazné přednosti z hlediska hospodárnosti a snadné údržby. Novinkou je krátkodobý program M. Pokud řidič zařadí manuálně nižší nebo vyšší převodový stupeň, vrátí se převodovka po definovaném časovém intervalu automaticky opět do samočinného režimu řazení s příznivou spotřebou paliva. V nové třídě E může zlepšovat trakci a jízdní stabilitu také trvalý pohon všech kol 4MATIC – zejména za nepříznivého stavu vozovky.
Podvozek
Mercedes-Benz nabízí pro třídu E čtyři nastavení podvozku:
Všechny modely třídy E budou standardně vybaveny přímým řízením s elektromechanickým posilovačem, které kombinuje parametrické řízení s variabilním převodem v závislosti na úhlu natočení volantu s posilovačem, jehož účinek se mění v závislosti na rychlosti jízdy. Posilovač pracuje pouze v případě potřeby, čímž přispívá k celkové hospodárnosti provozu.
Přednosti přímého řízení s elektromechanickým posilovačem:
Kvalitní výbava
Nová třída E je již standardně rozsáhle a velmi kvalitně vybavena. Mezi nové prvky výbavy na přání patří mimo jiné funkce HANDS-FREE ACCESS, která umožňuje bezdotykové otevření nebo zavření zadního víka na povel pohybu nohy pod zadním nárazníkem, čímž je zajištěn vysoký komfort při nakládání a vykládání. Moderní informační a zábavní systémy informují posádku o aktuálním dění ve světě nebo v kanceláři, nabízejí potěšení z poslechu hudby a na přání mohou být doplněny výkonnou navigační soustavou nebo připojením k internetu. Sedany a kombi třídy E jsou standardně vybaveny audiosystémem Audio 20 CD Radio, jehož součástí je dvojitý tuner, přehrávač CD/MP3 a vstup USB ve středové loketní opěrce. Barevný displej TFT má úhlopříčku 14,7 cm. Připojit lze rovněž koncové zařízení kompatibilní s Bluetooth. Kromě toho umí tento systém zobrazovat krátké zprávy SMS. Na přání lze audiosystém Audio 20 CD kombinovat s měničem na 6 CD a cenově výhodným základním navigačním řešením BeckerMAP PILOT, umožňující rovněž dodatečnou montáž.
Mercedes-Benz nabízí pro třídu E alternativně multimediální systém COMAND Online s barevným displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou 17,8 cm, připojením k internetu, navigačním systémem s pevným diskem a funkcí nouzového volání, který lze rovněž kombinovat s měničem na 6 DVD. COMAND Online nabízí přístup k internetu pro neomezené prohlížení internetových stránek u stojícího vozidla nebo načtení aplikace Mercedes-Benz App, jejíž stránky se rychle zobrazují a lze je snadno ovládat i za jízdy. Mezi integrované aplikace patří Lokální vyhledávání a Počasí Google, jakož i možnost stáhnout si předem na PC prostřednictvím Google Maps sestavenou a do vozu odeslanou trasu. Dále jsou k dispozici aplikace pro Google Streetview, Google Panoramio a další funkce.