Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nové SUV Kia Sorento přichází na český trh s výraznými změnami. Modernizace se týká především přepracované konstrukce skeletu karoserie, zdokonaleného komfortu odpružení a celkového zlepšení ovladatelnosti a kultivovanosti řízení.
Paleta modernizovaných hnacích ústrojí včetně nového motoru GDI 2,4 litru přináší nižší spotřebu paliva a nižší emise. Výbava doznala rozšíření v oblasti praktických a bezpečnostních high-tech prvků. V neposlední řadě Sorento získalo nový svěží design exteriéru.
„Sorento je globálně velmi úspěšný model. Vozů první generace z roku 2002 se prodalo celosvětově téměř 900 000 kusů. Jednalo se o vůz, který svým jízdním komfortem stanovil nové standardy pro modely SUV,“ komentuje Vít Pěkný, generální ředitel KIA MOTORS CZECH, a dodává: „V České republice si Sorento vedlo rovněž výborně. Od zahájení prodeje první generace jich bylo u nás registrováno do dnešního dne téměř 3 000 kusů. Sorento se stalo milníkem v naší historii a odstartovalo proces změny vnímání značky Kia veřejností. Věřím, že výrazně modernizované SUV Sorento naváže na úspěchy svého předchůdce a přesvědčí i řadu nových zákazníků.“
Nové Sorento je designově atraktivním, prostorným a bezpečným vozem s kvalitním, komfortním interiérem a kultivovaným jízdním projevem. To vše s tovární zárukou Kia na 7 let/150 000 km, která je navíc plně přenositelná na další majitele. V dealerské síti Kia je nové Sorento v prodeji od 11. října za cenu od 629 980 Kč.
Původní Sorento získalo maximální počet pěti hvězd v bezpečnostních nárazových testech. Modernizovaný model opět neponechává na poli bezpečnosti nic náhodě. Mezi standardně dodávané prvky aktivní bezpečnosti patří elektronický stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control), řízení stability vozidla VSM (Vehicle Stability Management), zadní bezpečnostní kamera KRSC (Kia Reversing Safety Camera) se 130° širokoúhlým objektivem uloženým v zadních výklopných dveřích, adaptivní xenonové světlomety a asistent pro rozjezd ve svahu HAC (Hill-start Assist Control), který zabraňuje nežádoucímu pohybu vozidla při rozjezdu ve stoupání.
Svěží nový vzhled
Designérský tým Kia přepracoval přední a zadní partii vozu a zvětšil vnější plochy lakované v barvě karoserie, aby modernizovanému Sorentu propůjčil svěží vzhled, v němž se odráží tužší struktura nového modelu, prémiová kvalita a vylepšená výbava. Pečlivě řešenými detaily se podařilo snížit hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu na cx = 0,34. Designéři Kia přepracovali přední a zadní nárazníky s nekonvenčně svisle orientovanými mlhovými světlomety, přední maskou chladiče a světlomety s obrysovými světly LED a zadní výklopné dveře s nově tvarovanými sdruženými svítilnami. Nově jsou k dispozici také 19“ kola z lehké slitiny, která budou součástí nejvyšší výbavy.
Nová high-tech výbava a provedení interiéru
Uvnitř modernizovaného Sorenta nalezneme četná vylepšení ve spojení s prémiovou high-tech výbavou. Interiér může být čalouněn černou nebo béžovou tkaninou, resp. černou, béžovou, hnědou nebo kombinací černé kůže a kůže v barvě slonové kosti. V interiéru nového Sorenta je použito více materiálů s vylepšenou povrchovou úpravou. Dojem kvality podtrhují také ozdobné prvky se saténově chromovaným povrchem na klikách dveří, rámečcích výdechů ventilačních otvorů a ovládacích prvcích U nejvyšší výbavy celek korunuje nový přístrojový panel Supervision s LCD TFT displejem, nová středová konzola se 7“ dotykovým LCD a u modelů s automatickou převodovkou rovněž nová konzola s kůží obšitou pákou voliče a lineární kulisou řazení. Výsledkem je ještě luxusnější charakter vozu. Mezi prémiové prvky výbavy patří elektricky ovládaná, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla vpředu, vyhřívání sedáků sedadel ve druhé řadě, hands-free Bluetooth, determální sklo odrážející ultrafialové záření a nezávislá klimatizace pro třetí řadu sedadel. Zákazníci si budou moci objednat radarový systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection), asistenta jízdy v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) používajícího kameru nad čelním oknem a inteligentní parkovací asistenční systém SPAS (Smart Parking Assist System) pro automatické zaparkování vozu na podélně situované parkovací místo.
Nastupování usnadňuje nižší světlá výška (-10 mm). Snížena byla také podlaha interiéru, čímž se zvětšil prostor pro nohy o 30 mm (ve 2. řadě), resp. o 9 mm (ve 3. řadě). Inženýři Kia zavedli celou řadu opatření pro snížení hlučnosti a vibrací, aby bylo zajištěno, že modernizované Sorento nabídne ještě vyšší úroveň kultivovanosti než předchozí model a stane se jedním z nejtišších vozů ve své třídě.
Vylepšené poháněcí ústrojí snižuje spotřebu paliva a emise
V závislosti na preferencích jednotlivých trhů se bude modernizovaná Kia Sorento prodávat s jedním zážehovým a dvěma vznětovými motory (od 110 kW/150 k do 145 kW/197 k). V souladu s aktuálními trendy vyladila Kia zcela nový zážehový motor 2.4 GDI (první použití této jednotky v automobilu značky Kia prodávaném v Evropě) a vznětový motor řady R 2.2 s cílem zvýšit jejich hospodárnost.
Upravený motor Theta II 2.4 GDI obsahuje modifikované prvky, jako je hlava válců, písty, vstřikování paliva a sací soustava. Výkon byl zvýšen o 9 % (141 kW/192 k) a točivý moment vzrostl o 6,6 % (242 N.m), v porovnání s motorem 2.4 MPI (s nepřímým vícebodovým, vstřikováním), nabízeným na některých trzích mimo západní Evropu. Jednotka GDI spotřebuje o 14 % méně paliva a má menší hodnoty emisí CO2 od 199 g/km. Rodina dieselových motorů Kia „R“ se stala oblíbenou volbou spotřebitelů v mnoha modelech Kia po celém světě. V modernizovaném Sorentu je motor 2,2 litru, přeplňovaný turbodmychadlem s chladičem stlačovaného vzduchu,a o výkonu 145 kW (197 k), vybaven novým systémem recirkulace výfukových plynů EGR, který snižuje emise CO2 o 14 % až na 153 g/km. Maximální točivý moment je 436 N.m (modely se automatickou převodovkou), resp. 421 N.m (s manuální převodovkou). K dispozici bude rovněž dieselový motor 2.0 řady R s menším zdvihovým objemem, výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 382 N.m.
Šestistupňové převodovky a výběr mezi pohonem 2WD nebo 4WD
Všechny modernizované modely Sorento budou stejně jako předchozí modely vybaveny šestistupňovými převodovkami (manuálními nebo automatickými). V závislosti na modelu umožní výběr variant 2WD (pohon předních kol) nebo 4WD (pohon všech kol). Provedení 2WD s pohonem předních kol snižuje hmotnost přibližně o 60 kg, a má tedy ještě nižší spotřebu paliva. Poháněcí ústrojí 4WD pracuje v závislosti na aktuální situaci a během běžné jízdy ve městě nebo na dálnici přenáší 100 % točivého momentu motoru na přední kola. Kdykoli jedno z předních kol ztratí přilnavost, přenese se část točivého momentu (až 50 %) automaticky na zadní kola. V extrémně kluzkých podmínkách může řidič zvolit režim „Lock“, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50 %.
Vylepšené jízdní vlastnosti na silnici a zachování terénních schopností
Podvozkoví inženýři Kia pracovali na tom, aby nové Sorento nabídlo vyvážené jízdní vlastnosti, které zajišťují rovnováhu mezi komfortem a ovladatelností. Nové Sorento se tak se řadí k nejlepším ve své třídě. Zatímco základní konstrukce podvozku je beze změn – vpředu jsou vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení – mají pomocné rámy, v nichž jsou nápravy uloženy, zcela novou, tužší konstrukci. Umožňují preciznější uchycení komponentů zavěšení a jejich upravená lůžka tlumí účinněji přenos vibrací. Větší lůžka závěsných ramen, delší vlečená ramena vzadu a vysokovýkonné tlumiče přispívají společně k vylepšení jízdního komfortu a stability. Ovladatelnost a dobrý kontakt s vozovkou zprostředkovává u modernizovaného Sorenta nové řízení se strmějším převodem, díky němuž stačí 2,95 otáčky volantu mezi rejdy. Nový systém Kia FlexSteer™ bude součástí vyšších výbav. Řidič si podle vlastních preferencí může zvolit jeden ze tří režimů Normal, Sport a Comfort s odlišnými charakteristikami činnosti posilovače řízení.
Pětihvězdičkové standardy bezpečnosti s pokrokovými „aktivními“ a „pasivními“ systémy
Druhá generace modelové řady Sorento byla po svém představení v roce 2009 oceněna 5 hvězdičkami Euro NCAP za svou bezpečnost. V současnosti jsou oficiální standardy nárazových zkoušek v Evropě mnohem přísnější a inženýři Kia proto přepracovali strukturu karoserie a bezpečnostní výbavu modernizovaného Sorenta tak, aby bylo zajištěno, že i nový model získá nejvyšší hodnocení bezpečnosti v evropských nárazových testech Euro NCAP, stejně jako v oficiálních amerických nárazových testech NHTSA. Rozsáhlé úpravy skeletu karoserie, který obsahuje vyšší podíl (70,4 %) ultravysokopevnostních ocelí, než většina vozů v této třídě, vylepšily ochranu cestujících při čelním, bočním a zadním nárazu. Při tváření za tepla je ocel zahřívána na 900º C a následně se lisuje, čímž vznikají mimořádně pevné komponenty z ultravysokopevnostní oceli, které se používají pro přední, centrální a zadní boční podlahové nosníky. Dalším opatřením je výztuha mezi horními konci úchytů vzpěr předního zavěšení. Torzní tuhost skeletu karoserie byla zvýšena o 18 %, což vytvořilo pevnější základ pro zavěšení a řízení. Z toho profituje jízdní komfort a směrová stabilita. Modernizované Sorento může být vybaveno až osmi airbagy - čelními, bočními a okenními, zatímco maximální brzdnou sílu zajišťují ve všech modernizovaných modelech Sorento přední kotoučové brzdy s vnitřním chlazením a větším průměrem (320 mm). Všechny modernizované modely Sorento budou vybaveny aktivní kapotou AHS (Active Hood System). Tento systém v případě kolize s chodcem nadzdvihne kapotu, aby se snížilo riziko jeho poranění. Mezi standardně dodávané prvky aktivní bezpečnosti patří elektronický stabilizační systém ESC (Electronic Stability Control), řízení stability vozidla VSM (Vehicle Stability Management), zadní bezpečnostní kamera KRSC (Kia Reversing Safety Camera) se 130° širokoúhlým objektivem uloženým v zadních výklopných dveřích, adaptivní xenonové světlomety a asistent pro rozjezd ve svahu HAC (Hill-start Assist Control), který zabraňuje nežádoucímu pohybu vozidla při rozjezdu ve stoupání.