Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Mladí muži za volantem jezdí rychle po vzoru hrdinů z hollywoodských filmů, tvrdí instruktoři autoškol.
Instruktoři v autoškolách napříč Evropou se shodují, že by mladíci přistižení při rychlé jízdě měli čelit tvrdším postihům. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu mezi evropskými instruktory autoškol. 33 % evropských instruktorů se domnívá, že sklony mladých mužů k riskantnímu chování a nepřiměřené rychlosti pramení z popkulturního oslavování rychlé jízdy. 52 % je přesvědčeno, že naše společnost spojuje rychlou jízdu s mužností. Tuto myšlenku zastává nejvíce respondentů v Polsku 76 %, v České republice tomu věří 37 % dotazovaných.
Instruktoři v jihoevropských zemích (ve Španělsku, Itálii a Francii) nejčastěji uvádějí jako důvod vysoké nehodovosti a bezohlednosti za volantem u mladých mužů současnou „macho“ kulturu. Tato zjištění odráží výsledky výzkumu společnosti Goodyear z roku 2012 týkajícího se bezpečnosti silničního provozu, který ukázal, že mladí muži více riskují a jezdí rychleji než jejich stejně staré ženské protějšky.
Téměř dvě pětiny (39 %) instruktorů je přesvědčeno, že v médiích chybí dostatečná osvěta, která by se cíleně zaměřovala na problém překračování rychlosti u mladých mužů. Nejčastěji na nedostatek mediálních kampaní, které by se věnovaly mladým mužům za volantem a překračovaní povolené rychlosti, poukazovali instruktoři v Polsku (52 %) a Nizozemsku (50 %), naopak nejméně se s tímto tvrzení ztotožňují respondenti v České republice (23 %) a Německu (22 %).
Michel Rzonzef, viceprezident společnosti Goodyear EMEA pro divizi osobních pneumatik, okomentoval závěry výzkumu těmito slovy: „První roky za volantem mohou mladým mužům přinést obrovské vzrušení, nicméně statisticky vzato jsou to v jejich životě ta nejnebezpečnější léta jak pro ně, tak i pro ostatní účastníky silničního provozu. Je nutné, abychom jakožto průmyslové odvětví i jako společnost vyvinuli mnohem větší úsilí, aby mladí muži viděli skutečné následky nepřiměřené rychlosti a dalšího nebezpečného chování na silnici.“
Dobrou zprávou je, že si evropští instruktoři sklony mladých mužů k rychlé jízdě uvědomují, a 41 % z nich uvádí, že svým mladým žákům věnují více pozornosti a péče, aby je upozornili na nebezpečí pramenící z nepřiměřené rychlosti. Nejvíce si svou zodpovědnost školit mladé muže tak, aby dokázali odolávat pokušení jezdit příliš rychle nebo nerozvážně, uvědomují v jihoevropských zemích. 54 % instruktorů z Evropské unie se současně domnívá, že by začínající řidiči měli být vystaveni vyšším pokutám a tvrdším postihům za nedodržování povolené rychlosti, v České republice se jedná o 46 %.
John Lepine, předseda Evropské asociace autoškol, dodává: „Mladí muži už od nepaměti nebezpečně riskují, aby se předvedli, tento problém existoval ještě před vynálezem automobilu a nevyřeší ho jednorázová iniciativa. Evropští instruktoři si zaslouží potlesk za to, že se sami od sebe snaží mladé muže vést při výuce k zodpovědnosti. Úřady v celé Evropě by udělaly dobře, kdyby rady instruktorů vzaly vážně a zakročily proti mladým řidičům přistiženým při překročení povolené rychlosti zpřísněním pokut a dále investovaly do osvětových kampaní proti spojování mužnosti s rychlostí.“