MotorInfo

Mitsubishi v Paříži

27.9.2012 12:09
Mitsubishi v Paříži

Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) představuje ve světové premiéře na autosalonu v Paříž zcela nový Mitsubishi Outlander s plug-in hybridní technologií PHEV.

Mitsubishi Outlander PHEV je prvním plug-in hybridním SUV vozidlem, které zákazníkovi přináší environmentální ohleduplnost elektromobilu, dojezd vozidla s motorem s vnitřním spalováním a charakteristické vlastnosti vozu kategorie SUV, které je výkonné na silnici i v terénu.

Kromě nového Outlanderu s plug-in hybridním pohonem vystavuje Mitsubishi Motors na svém stánku celkem 11 vozidel včetně evropské verze nového malého globálního kompaktního vozu (známé pod názvem Mirage na mimoevropských trzích), faceliftovaný crossover ASX modelového roku 2013 i závodní vůz i-MiEV Evolution na 100% elektrický pohon, které se zúčastnilo na legendárních závodech do vrchu Pikes Peak International Hill Climb 2012 v USA, kde se umístilo na druhém místě v kategorii elektromobilů.

Nový Outlander PHEV

Nový Mitsubishi Outlander PHEV vychází z nového Outlanderu 3. generace, který byl v červenci tohoto roku uveden nejprve na trhu v Rusku a následně bude v průběhu září postupně uváděn i na ostatní trhy. Outlander PHEV využívá vlastní plug-in hybridní technologii vyvinutou společností MMC a odvozenou od vozidel na 100% elektrický pohon, jako např. model i-MiEV. Mitsubishi Outlander PHEV je prvním plug-in hybridním SUV modelem na světě, přičemž spojuje ohleduplnost vůči životnímu prostředí s maximální tichostí provozu, které jsou typické pro elektromobily. Zároveň však disponuje vlastnostmi vozidla kategorie SUV, které se vyznačuje výkonností nejen na silnici, ale i mimo ni, a to díky pohonu všech kol. To vše doplněno o dlouhý dojezd typický pro vozidla s motorem s vnitřním spalováním. Plug-in hybridní technologie pohonu nového Outlanderu PHEV zaměřeného na zákazníky segmentu středně velkých vozidel, kteří od vozidla očekávají delší dojezd, spojuje ověřené technologie elektromobilů vyvinuté automobilkou Mitsubishi Motors a využity v pionýrském modelu i-MiEV uvedeném na trh v roce 2009 s nejnovějšími technologiemi motorů s vnitřním spalováním, jako např. systém variabilního časování ventilů MIVEC z dílny Mitsubishi Motors. Díky využití elektrické energie uložené v baterii pohonu s možností jejího dobíjení v pohodlí domova či na rychlonabíječ stanici nebo dobíjením baterie během brzdění (rekuperační brzdění), dodává plug-in hybridní systém novému Outlander PHEV výkonnost vozidla s motorem s vnitřním spalováním, přičemž projde více než 61 km na litr paliva, což je mnohem delší vzdálenost než u vozidel s klasickým motorem s vnitřním spalováním. Navíc dosahuje dojezd více než 880 km, což je srovnatelné s konvenčními pohonnými agregáty.

Mitsubishi Motors uvede nový Outlander PHEV na japonský trh v roce 2013 a následně i na trhy v Evropě, Severní Americe a ve zbytku světa. Mezi významné konstrukční prvky patří:

 

 

1) Automatický výběr ze tří režimů jízdy pro optimální účinnost

V závislosti na podmínkách jízdy a zbývající energie v baterii si plug-in hybridní pohon PHEV automaticky zvolí optimální režim jízdy tak, aby byla zajištěna komfortní jízda a co nejnižší spotřeba.

a) Elektrický režim jízdy
Elektrický režim jízdy je režim na 100% elektrický pohon, během kterého je vozidlo poháněné předním a zadním elektromotorem tj. využívá se čistě elektrická energie z baterie. Při tomto režimu jízdy nedochází k žádné spotřebě paliva ani k emisím CO2, přičemž si řidič může vychutnávat tichou jízdu maximálně ohleduplnou vůči životnímu prostředí.
b) Sériový hybridní režim jízdy
V sériovém hybridním režimu jízdy funguje zážehový motor jako generátor dodávající elektrickou energii elektromotorem. Systém přepne do tohoto režimu jízdy, když zbývající energie v baterii klesne pod stanovenou úroveň a když je třeba dosáhnout vyšší výkon vozidla jako např. při akceleraci během předjíždění či při jízdě do prudkého svahu.
c) Paralelní hybridní režim jízdy
V paralelním hybridním režimu jízdy zajišťuje většinu hybné síly zážehový agregát, kterému asistují elektromotory podle aktuální potřeby. Systém přepne do tohoto režimu v během jízdy při vyšší rychlosti, když zážehový motor pracuje na maximální výkon.

2) Vysokokapacitní baterieje zárukouvšestrannéjízdy
Díky vysokokapacitní 12 kWh lithium-iontové baterii dosahuje Outlander PHEV během režimu jízdy na 100% elektrický pohon dojezd 55 km (měřeno v japonském režimu JC08), což je dostačující vzdálenost pro účely provozu elektromobilu při většině každodenních situací. Řidič má také možnost manuálně přepnout systém na režim dobíjení baterie, ve kterém funguje zážehový motor jako generátor, přičemž dobíjí baterii pohonu bez ohledu na to, zda vozidlo stojí, nebo se hýbe. Režim dobíjení baterie dává řidiči možnost kdykoliv flexibilně využít zážehový motor jako generátor: např. pokud řidič plánuje použít 100% elektrický režim jízdy v určitém čase, může se tímto krokem ujistit, že baterie pohonu bude mít v té době dostatek elektrické energie.

3) Twin motor 4WD přináší lepší reakce
Nový Mitsubishi Outlander PHEV využívá systém pohonu všech kol 4WD s twin motorem, který zahrnuje dva nezávislé motory, jeden umístěný na přední a druhý na zadní nápravě. Twin motor 4WD přináší kromě snížení ztrát z tření i zlepšené reakce a citlivější ovládání než u běžných mechanických systémech. Toto dosahuje bez kardanového hřídele, či jiných mechanických komponentů, které jsou obvyklé u konvenčních mechanických systémů. Twin Motor 4WD je integrován do již ověřeného systému kontroly vozidla S-AWC (Super All Wheel Control) od Mitsubishi Motors tak, aby byla dosažena vysoká úroveň stability, výkonu v terénu a vozidlo reagovalo tak, jak to od něj řidič očekává. Navíc dosahuje přední i zadní elektromotor maximální točivý moment okamžitě (typické pro elektromobily), vozidlo tak dosáhne zrychlení srovnatelné se zrychlením vozidel s výkonným motorem s vnitřním spalováním, což novému Outlander PHEV umožňuje dosahovat vysokou úroveň jízdního výkonu a zároveň i ohleduplnost vůči životnímu prostředí.

 



Specifikace modelu Mitsubishi Outlander PHEV

Celková déla x šířka x výška (mm)

4 655x 1 800 x 1 680

Rozvor (mm)

2 670

Pneumatiky

225/55R18

Hmotnost vozidla (kg)

1 810

Počet pasažérů

5

Pohonné ústrojí

Twin Motor 4WD

Elektromotory

Typ

Permanentní synchronní magnet

Počet

2 (1x přední / 1x zadní)

Max. výkon

60 kW / 60 kW

Max. točivý moment

137 N.m / 195 N.m

Baterie

Type

Líthium-ionová

Celkové napětí (V)

300 V

Kapacita (kWh)

12 kWh

Zážehový motor

Typ

2.0-liter 4-válec MIVEC

Generátor

Generujúca kapacita

70 kW

Čas dobíjení

(od 0%)

200 V AC (15 Amp)

Cca 4,5 hod (úplné dobití)

Čas rychlodobíjení

Cca 30 minut (dobití na cca 80% kapacity)

Dojezd na elektromotor

minimálně 55 km a víc (podle režimu JC08)

Dojezd při kombinované jízdě

minimálně 880 km a víc (podle režimu JC08)

Kombinovaná spotřeba paliva

(plug-in palivová efektivnost)

minimálně 61 km/litr (podle režimu JC08)

 

Evropská verze nového malého globálního kompaktního vozu


Nová globální kompaktní vůz Mitsubishi Motors (na mimoevropských trzích známé pod názvem Mirage), jehož evropská verze byla vyvinuta tak, aby měla kompaktní karoserii, byla cenově dostupná a dosahovala co nejnižší spotřebu paliva, což jsou univerzální hodnoty, které spotřebitelé od kompaktního vozu očekávají - na rozvinutých trzích s důrazem na životní prostředí a na rozvíjejících se trzích zase s požadavkem na základní tzv. "Entry" model. Nový globální kompaktní model Mitsubishi Motors se vyrábí v Thajsku, kde se i v březnu 2012 začal prodávat. Následně byl uveden na trhy zemí ASEAN a v Japonsku, kde byl s nadšením přijat japonskými zákazníky. Nový model je globálním vozem určeným pro všechny světové trhy a proto bude postupně uveden v Evropě, Austrálii i na dalších trzích. Začátek prodeje v Evropě je naplánovaný na únor 2013.

 

V podmínkách stále striktnější regulace v oblasti emisí CO2 poptávku po ekologických vozidlech v Evropě neustále narůstá. Evropská verze nového kompaktního vozu Mitsubishi Motors dosahuje emise CO2 pouze 92 g / km a to díky významnému snížení hmotnosti, redukci aerodynamického odporu (CD 0.27 na základě interních měření), využití zcela nového tříválcového motoru MIVEC o objemu 1.0 litru s pětistupňovou manuální převodovkou spolu se systémem automatického zastavení a nastartování motoru AS & G (AS & G) od Mitsubishi Motors. Evropská verze tohoto nového modelu se vyznačuje snadnou manévrovatelností, svižným výkonem a velkým vnitřním prostorem pro pasažéry.

 

Další modely


Facelift crossover ASX - modelový rok 2013 (evropská verze)

 

Model Mitsubishi ASX je kompaktní crossover, který byl uveden na trhy v Evropě v květnu 2010, osvědčil se zejména díky kvalitě zpracování, sportovnímu exteriéru, designu interiéru, jízdním vlastnostem a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí. Facelift tohoto oblíbeného crossoveru podstoupil množství drobných vylepšení zejména v oblasti exteriéru tak, aby měl ještě sportovnější vzhled s důrazem na kvalitu a propracovanost detailů.

 

i-MiEV Evolution
i-MiEV Evolution je vozem na 100% elektrický pohon, přičemž využívá stejný motor, baterii pohonu a další důležité komponenty jako sériový elektromobil i-MiEV, avšak v karoserii závodního vozu vyvinuté tak, aby měla sníženou hmotnost a dosahovala minimální aerodynamický odpor. Elektrický pohon 4WD, kde je přední náprava poháněna jedním motorem a zadní dvěma motory, vyvine větší úroveň hybné síly a zároveň zajišťuje ovladatelnost a stabilitu.

 

Závodní i-MiEV, který se minulý měsíc poprvé zúčastnil legendárních závodů do vrchu Pikes Peak International Hill Climb 2012 v USA, se v kategorii elektromobilů umístil na vynikajícím druhém místě. Účast na této akci umožnila Mitsubishi Motors nasbírat zkušenosti a užitečné údaje, které využije při vývoji svých budoucích modelů zejména v oblasti elektrického pohonu či elektrického / hybridního pohonu.

MiEV Dům
Na stánku Mitsubishi Motors v Paříži je vystaven "MiEV Dům", který již byl představen minulý rok na autosalonu v Tokiu a letos v březnu v Ženevě. MiEV Dům s elektromobilem i-MiEV je názornou ukázkou toho, jak mohou být recyklovány baterie a další elektrické komponenty, jakož i solární panely a elektrické dobíjecí stanice, využity pro zefektivnění využití energie v domácnosti. Zároveň je to příklad toho, jak může být elektromobil zakomponovaný do systému obnovy elektrické energie v rámci systému řízení energie v domácnosti (Home Energy Management System = HEMS).
Systém HEMS monitoruje a reguluje domácnost a využití elektrické energie v ní prostřednictvím kombinace energie uložené v pomocné baterii a obnovitelných zdrojů energie ze solárních panelů. Dosahuje se tím maximální efektivnost využití energie se sníženou spotřebou a to bez přerušení běžné spotřeby domácnosti.