Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Navzdory nepříznivým okolnostem, které nastaly v průběhu roku 2011, se Mitsubishi Motors Europe (MME) vloni podařilo dosáhnout nárůstu prodeje o 7 % ve srovnání s rokem 2010.
To představuje 149 967 prodaných vozů oproti 140 311 vozům prodaných v předchozím roce (34 zemí s výjimkou Ruska a Ukrajiny).
Pozitivní výsledek byl dosažen i přes spletitou hospodářskou situaci v regionu; ukončení vládních programů "šrotovného", např. ve Francii; radikálním úsporným opatřením ve Španělsku, Řecku, Portugalsku či Irsku, a také kolísavé důvěře ze strany zákazníků napříč Evropou. Náročné ekonomické podmínky ovlivnily nejen evropské zákazníky, ale i společnosti Mitsubishi Motors, která tak jako další japonští výrobci automobilů musela čelit nepříznivému směnnému kurzu a sérii přírodních katastrof v Asii:
Vliv záplav v Thajsku na řetězec dodavatelů (model L200): I když výrobní centrum Mitsubishi Motors (MMTh) nebylo přímo zasaženo, přírodní katastrofa v Thajsku se dotkla dodavatelů komponent, což způsobilo měsíční skluz ve výrobě. Ten by měl být podle plánu dohnán do konce fiskálního roku, tj. do 31. března 2012.
Vliv zemětřesení v Japonsku na síť dodavatelů modelů japonské výroby (ASX, Lancer, Pajero/ Montero/ Shogun, i-MiEV). Přestože výrobní závody Mitsubishi Motors Corporation nebyly přímo zasaženy, výpadky v dodávkách elektrické energie a některých specifických komponent vedly k úpravám plánu výroby. Výpadek ve výrobě se podařilo dohnat v říjnu 2011.
Navzdory neustálým výzvám vynaložili evropští distributoři Mitsubishi Motors maximální úsilí s cílem překonat nepříznivé okolnosti, výsledkem jsou pozitivní prodejní výsledky. Mitsubishi Motors Corporation (MMC) se stala jedním ze dvou japonských výrobců automobilů, kteří dle výsledné zprávy ACEA za kalendářní rok 2011 zaznamenali nárůst (+ 3,1 % za období leden až prosinec). Zatímco celkové výsledky trhu byly přirozeně ovlivněny hospodářskou krizí, některým zemím se podařilo dosáhnout pozitivních výsledků, počínaje evropským trhem číslo jedna - Německem (+ 27 %). Další zajímavé výsledky: Norsko (+ 48 %), které se posunulo na třetí příčku a je největším trhem elektromobilu Mitsubishi i-MiEV v Evropě a druhým největším trhem modelu Outlander, Itálie (+ 19 %) v podmínkách největšího poklesu trhu (- 10,6 % za 2011.), osvědčených "tahounů" Turecka (+ 31 %), Nizozemska (+13 %), Belgie (+ 25 %), Švýcarska (+ 24 %) a Rakouska (+ 20 %), či Francie (+ 18 %), která se vrátila ke svým původním prodejům.
Produktové pilíře
Ještě před postupným uvedením zcela nové generace vozidel dokázala současná modelová řada Mitsubishi, že si v očích evropských zákazníků stále drží vysoký kredit, zejména v segmentu SUV a crossoverů, které tvoří DNA značky Mitsubishi. Téměř 50 000 prodaných ASX v kalendářním roce 2011, které se ukázalo být správným vozem ve správný čas, je vysoko nad rámec původně plánovaných 30 000 ks, a to i v podmínkách rostoucí konkurence v segmentu. "Evergreeny" jako je pick-up L200 a offroad Pajero i nadále zůstávají silnými "tahouny", ať už z pohledu objemu nebo ziskovosti, a představují přibližně 22 % z celkového objemu prodeje Mitsubishi Motors v Evropě. Elektromobil Mitsubishi i-MiEV, který udává tón budoucnosti modelové řady Mitsubishi, pokračuje ve svém dobývání evropských silnic o to víc, o co víc se vyvíjí evropský trh s vozidly na elektrický pohon a s tím související infrastruktura. Důkazem toho je 2 660 prodaných vozů v roce 2011 ve více než 20 zemích, na kterých je elektromobil i-MiEV dostupný.
Další kroky
V nestálém a nepředvídatelném ekonomickém prostředí nelze spolehlivě předpovědět výsledky kalendářního roku 2012, cílem bude dosáhnout minimálně takové výsledky, jaké se podařilo zaznamenat v roce předchozím. Navzdory aktuální hospodářské situaci bude Mitsubishi Motors Europe a její distributoři usilovat o překonání roku 2011, a to díky sérii nových produktů, včetně - světové premiéry nového prémiového vozu, který bude představen na autosalonu v Ženevě 2012, odhalení evropské specifikace modelu "Global Small" (začátek prodeje v Evropě je naplánován na začátek roku 2013), dalších iniciativ s cílem podpořit prodeje modelů ASX, Pajero a L200, zahájení příprav na uvedení vlastní technologie PHEV z dílny Mitsubishi v Evropě (nejdříve v Japonsku v průběhu fiskálního roku 2012).
Objem prodaných vozidel Mitsubishi za kalendářní rok 2011 (Top 15)
Německo 30 971 vozidel + 27%
Velká Británie 17 060 vozidel - 10%
Norsko 8 996 vozidel + 48%
Itálie 8 759 vozidel + 19%
Španělsko 8 254 vozidel - 14%
Turecko 7 677 vozidel + 31%
Polsko 7 071 vozidel - 29%
Izrael 7 050 vozidel - 16%
Holandsko 6 910 vozidel + 13%
Francie 6 725 vozidel + 18%
Švédsko 6 324 vozidel + 7%
Belgie 5 897 vozidel + 25%
Švýcarsko 5 617 vozidel + 24%
Rakousko 5 017 vozidel + 20%
Portugalsko 3 279 vozidel - 33%
Objem prodaných vozidel Mitsubishi za kalendářní rok 2011 podle modelů
ASX: 49 463 vozidel uvedený na trh na jaře 2010
Colt: 26 193 vozidel - 12.7%
L200: 23 684 vozidel + 6%
Outlander: 19 779 vozidel - 22%
Lancer: 18 138 vozidel - 32 %
Pajero: 9 116 vozidel + 1%
i-MiEV 2 660 vozidel uvedený na trh na začátku roku 2011