MotorInfo

Mitsubishi Outlander pětihvězdičkový

4.12.2012 13:06
Mitsubishi Outlander pětihvězdičkový

Crossover Outlander třetí generace z dílny Mitsubishi Motors, který byl na trhy v Evropě uveden teprve před pár týdny, byl zařazen do nejnovější vlny nárazových testů realizovaných nezávislým evropským institutem Euro NCAP. Outlander třetí generace získal ve zpřísněném hodnocení Euro NCAP 5 hvězdiček.

Mitsubishi Outlander, který vychází z nové inovativní globální architektury, je prvním modelem zpracovaným podle inženýrského zadání pro novou generaci produktů Mitsubishi Motors. Outlanderu třetí generace, který se i nadále řadí mezi velké crossovery D segmentu, přibyly nové důležité prvky výbavy aktivní a pasivní bezpečnosti, přičemž se podařilo snížit hmotnost o přibližně 100 kg (dle jednotlivých modelů) s cílem snížit spotřebu paliva a emisí CO2.

Hodnocení Euro NCAP - ochrana pasažérů: 94 %; ochrana dětí: 83 %; ochrana chodců: 64 %; asistenční systémy: 100 %

Inženýři Mitsubishi Motors věnovali zvýšenou pozornost třem různým oblastem. Prvkům pokročilé bezpečnosti, v rámci kterých uvedli nové sofistikované prvky jako např. - adaptivní tempomat s ovládáním na volantu (+ omezovač rychlosti), systém předcházení a zmírňování následků čelního nárazu, systém monitorování a podpory udržování jízdního pruhu. Prvkům pasivní bezpečnosti, s nejmodernější karoserií s vyšší odolností vůči nárazu známou jako systém “RISE” patentovaný společností Mitsubishi Motors Corporation (“Reinforced Impact Safety Evolution”), který rozptyluje energii vycházející z bočního a předního nárazu, kontroluje deformace a zvyšuje ochranu pasažérů, přičemž rovněž přispívá k ochraně palivové nádrže při nárazu zezadu.

Mimo jiné je Outlander vybaven těmito bezpečnostními prvky: nový dvojitý podélný pomocný rám přední nápravy, který přispívá k ochraně před nárazem a k lepší absorpci energie při čelním nárazu; nově zavedenými výztuhami pod sedadlem řidiče a spolujezdce snižujícími deformaci kabiny vozu při čelním nárazu; riziko zranění dolních končetin řidiče je sníženo díky zasunutí brzdového pedálu pedálů do prostoru motoru při čelním nárazu ve vysoké rychlosti; bezpečnostní pás sedadla předního spolujezdce je nyní vybaven dvojitým předpínačem; ochrana hlavy chodce je lepší díky novému designu kapoty, předních blatníků a otevřené spodní plochy čelního skla; nově navržená struktura absorpce energie z předního nárazníku přispívá k dalšímu zmírnění zranění nohou chodce. Prvkům aktivní bezpečnosti, na základě pečlivého vývoje architektury předchozí generace modelu a zaváděním nových vyspělých funkcí ke zlepšení dynamiky.

Výsledky nárazových testů Euro NCAP dokazují dlouhodobý důraz společnosti Mitsubishi Motors na technickou kvalitu, symbol této značky, za účelem uspokojit potřeby svých zákazníků po celém světě. Dalším milníkem bude v tomto ohledu uvedení Outlandera ve verzi plug-in hybrid (PHEV), nejdříve v Japonsku na počátku roku 2013, na evropských trzích potom v průběhu léta 2013. Jde o první tradiční vůz od velkého výrobce automobilů, u kterého se už od počátku počítalo s tím, že bude poháněn spalovacím motorem anebo fungovat jako plug-in hybrid (kombinace spalovacího motoru a elektromotoru s externím nabíjením).