Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Výsledky prodeje Mitsubishi Motors v Evropě v kalendářním roce 2014 - 136 928 vozů a nárůst o 28 %.
V závěru roku, v němž značka Mitsubishi v Evropě dosáhla významného milníku (40 let oficiálního působení na evropském trhu + návrat k ziskovosti ve fiskálním roce 2013), pokračovala společnost Mitsubishi Motors Corporation v posilování svých pozic v regionu, kde na 34 trzích (oblast MME34 s výjimkou Ruska a Ukrajiny, a včetně pick-upu L200) zaznamenala se 136 928 prodanými vozidly nárůst prodeje o 28 % (oproti 106 712 vozům prodaným v kalendářním roce 2013).
Tyto výsledky odrážejí v první řadě celkovou ekonomickou situaci v Evropě, ať už jde o oživení (ve Španělsku, kde prodej značky vzrostl o 51 %, což představuje posun z 9. na 6. místo v TOP 10 trhů teritoria MME34), posílení prodeje (ve Velké Británii nárůst o 52 %) nebo trvalý růst v největší ekonomice Střední Evropy - v Polsku, které nyní vstoupilo mezi TOP 5 trhů MME34 (nárůst o 77 %). Na mnoha trzích Evropy však Mitsubishi zaznamenalo ještě rychlejší tempo růstu.
Výkonnost trhů regionu MME34 zároveň odráží dobré výsledky Mitsubishi zaznamenané na ostatních vyspělých trzích v průběhu kalendářního roku 2014 jako jsou např. USA (nárůst o 24,8 %) či Kanada (nárůst o 7,6 %).
Žebříček nejlepších 10 trhů regionu MME34 za kalendářní rok 2014:
1 - Německo: 24 974 vozů (+ 14%)
2 - Velká Británie: 22 793 vozů (+ 52%)
3 - Izrael: 13 154 vozů (+ 108%)
4 - Nizozemsko: 12 074 vozů (- 2%)
5 - Polsko: 6 632 vozů (+ 77%)
6 – Španělsko: 6 147 vozů (+ 51%)
7 - Norsko: 5 843 vozů (- 7%)
8 - Švédsko: 5 778 vozů (+ 77%)
9 - Turecko: 5 428 vozů (+ 6%)
10 - Francie: 5 106 vozů (- 3%)
Nárůst prodeje vozů Mitsubishi Motors je odrazem atraktivní nabídky vozidel s příznivým poměrem hodnoty a ceny, která přesvědčila zákazníky v Evropě. Ti mají v rámci regionu MME34 na výběr z různých modelů, počínaje vozem Mitsubishi ASX (+ 33 %), přes ikonu off-roadů Mitsubishi Pajero / Montero / Shogun (+ 26 %) až po současnou generaci pick-upu L200, který je lídrem ve svém segmentu na trhu v Turecku (trh č. 2 v regionu MM34 pro L200 s tržním podílem 33 % a se 4 205 vozidly). Totéž se vztahuje i na úspěchy nejmenšího člena rodiny vozidel Mitsubishi - "Global Small" - na jeho klíčových trzích v Evropě, kterými jsou Německo (9 350 prodaných vozů Space Star) či Dánsko (1 732 prodaných vozů Space Star), přičemž právě v Dánsku tento model umožnil opětovný návrat značky Mitsubishi na scénu (celkově 2 624 prodaných vozů Mitsubishi, což představuje nárůst o více než 200 %). V Izraeli, kde je Mitsubishi Motors nejrychleji rostoucí značkou v místním žebříčku Top 25 už druhý rok po sobě, významně přispěl k úspěchu právě "Global Small" s 3 762 vozidly Space Star a 4 117 vozidly Attrage prodanými v kalendářním roce 2014. Další indicii úspěchu značky Mitsubishi Motors lze nalézt také ve Velké Británii, kde síť autorizovaných prodejců a opravců Mitsubishi vygenerovala vyšší finanční výnos z prodeje, než kdykoliv předtím v historii značky v zemi.
TOP 5 modelů značky Mitsubishi Motors v obchodním teritoriu MME34 za kalendářní rok 2014:
1 - Outlander: 38 617 vozidel (z nichž 19 980 vozidel byly plug-in hybridní verze PHEV)
2 - ASX: 36 702 vozidel (+ 33%)
3 - Global Small *: 30 982 vozidel (+ 66% pro Space Star / Mirage)
4 - L200: 18 371 vozidel (+ 11%)
5 - Pajero / Montero / Shogun: 6 491 vozidel (+ 26%)
*Space Star/Mirage a Attrage
Relevantnost nabídky vozů Mitsubishi v teritoriu MME34 je také zřejmá i díky úspěchům plug-in hybridního modelu Mitsubishi Outlander PHEV (19 980 prodaných vozů):
1 - Nizozemsko: 7 666 vozidel
2 - Velká Británie: 5 370 vozidel
3 - Švédsko: 2 289 vozidel
4 - Norsko: 1 485 vozidel
5 - Německo: 1 060 vozidel
Mitsubishi Outlander PHEV, který se postupně dostal do prodeje na trzích v regionu "MME34", se umístil na vrcholu žebříčku plug-in hybridních vozidel v Evropě. Jeden z nejlepších příkladů je Švédsko, kde se prodalo 2 289 vozidel v průběhu kalendářního roku 2014, díky čemuž získal Outlander PHEV 50 % podíl na trhu ve třídě vozidel "Super Eco Car", daleko před svým konkurentem, který se umístil na druhém místě se 745 prodanými vozy.
Pozitivní trend pro značku Mitsubishi Motors v Evropě by měl pokračovat i v průběhu kalendářního roku 2015, kdy budou na trh uvedeny další důležité produkty, včetně zcela nové generace pick-upu Mitsubishi L200 (thajská specifikace pod označením Triton), stejně jako i další iniciativy značky Mitsubishi Motors ...
Foto:Mitsubishi