Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Crossover Mitsubishi ASX přichází s novou motorizací a také novou samočinnou převodovkou.
S crossoverem ASX, který byl uveden na trh v roce 2010, slaví Mitsubishi celosvětový úspěch. Ne jinak je tomu i v České republice, kde značka s logem tří diamantů od té doby prodala už více než 2 000 vozů. „Nyní představujeme náš bestseller s novou motorizací 2,2 DI-D a automatickou převodovkou. Věříme, že rozšířením nabídky oslovíme nové zákazníky, kteří ocení nejen jeho nízkou spotřebu, velký zavazadlový prostor, ale také komfort za volantem a dynamické jízdní vlastnosti,“ uvádí Martin Krob, generální ředitel M Motors CZ. Tato verze ASX je dostupná u autorizovaných prodejců Mitsubishi od 630 tisíc korun.
Konstruktéři společnosti Mitsubishi Motors Corporation vyladili pro model ASX kombinaci pohonné jednotky a převodovky, která byla poprvé vyvinuta pro Outlander třetí generace:
CLEAN DIESEL – vznětový motor „4N14“, čistý turbodiesel, 2.2 l, 110 kW (150 k) - jedná se o variantu s větším zdvihovým objemem ze série „4N1“, která vznikla ve spolupráci Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., „4N1“ je série vysoce úsporných celohliníkových čtyřválcových vznětových motorů s rozvodem ventilů DOHC 16V a přímým vstřikováním paliva (common rail) a s nízkým dopadem na životní prostředí (Euro 5), které se vyznačují jedním z nejnižších kompresních poměrů (14,9:1), stejně jako u modelu Outlander dosahuje nižších emisí a nízké spotřeby. Tato pohonná jednotka je dostupná výhradně v kombinaci s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Systém automatického zastavení a nastartování motoru (AS&G) pro tuto motorizaci není k dispozici. Výkon motoru je 150 koní, největší točivý moment 360 N.m při 1 500 až 2 750 1/min, spotřeba 5,8 l/100km ( emise 153 g/km).
„INVECS-II“ - automatická převodovka INVECS-II je novou generací řady převodovek INVECS (Inteligentní a inovativní elektronický systém řízení vozidla – patent společnosti Mitsubishi Motors Corporation) – šestistupňová automatická převodovka, jejíž základní vlastnosti jsou obdobné jako u modelu Outlander, tedy: rozšířená Funkce uzamčení hydrodynamického měniče; režimy řazení „Ds“ a „L“; „Ds“: automatické řazení stupňů 1 až 5; „L“: automatické řazení stupňů 1 až 2 – pro jízdu v kopcovitém terénu nebo tažení přívěsu; pohodlné řazení s okamžitou reakcí pomocí páček pod volantem - režim Sport. I přes svou nepatně vyšší hmotnost (25 kg oproti variantě 1,8 DI-D s manuální převodovkou) – vykazuje verze 2.2 DI-D 6A/T výbornou elasticitu, větší zdvihový objem přináší dodatečný točivý moment, přičemž se nemění příznivý dopad modelu ASX na životní prostředí.
|
Maximální výkon |
Maximální točivý moment |
120-140 km/h |
Kombinovaná spotřeba |
Emise CO2 |
ASX 1.8 DI-D 4WD 6 M/T AS&G |
150 k při 4 000 1/min. |
300 N.m při 2 000 – 3 000 1/min. |
6,7sekund |
5,6 l/100 km |
146 g/km |
ASX 2.2 DI-D 4WD 6 A/T |
150 k při 3 500 1/min. |
360 Nm při 1 500 – 2 750 1/min. |
6,2 sekund |
5,8 l/100 km |
153 g/km |
Motorizace 2,2 DI-D 6A/T završuje řadu vylepšení, kterých model ASX doznal v letošním roce. Ty zahrnují: nový design přední masky s jemnějšími rysy; nový tvar zadního nárazníku v souladu s přední maskou; upravenou zadní víceprvkovou nápravu pro lepší ovládání vozidla a jízdní komfort; nový spodní lem HID světlometů – chromový namísto černého; nový tvar vnějších zpětných zrcátek produkující nižší aerodynamický hluk; nové textilie v interiéru; nové tlačítko ovládání volby pohonu všech kol AWC (All Wheel Control) místo stávajícího otočného ovladače 2WD/4WD/Lock.