Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Podle materiálu "Nové pojetí dálniční sítě" by už v roce 2013 mohlo dojít ke zvýšení celkové délky dálnic na našem území až o zhruba 300 km a ke zvýšení rychlosti na vybraných silnicích I. tříd na 110 km/h.
Pilotním projektem by se už na podzim tohoto roku měla stát komunikace mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. Plánovaná změna Ministerstva dopravy spočívá v převedení vybrané části současných rychlostních silnic do kategorie dálnice, jednotném označení takto vzniklé ucelené dálniční sítě dopravní značkou „Dálnice“ (se zeleným orientačním dopravním značením) a uvolnění dopravní značky „Silnice pro motorová vozidla“ pro pozemní komunikace, na kterých je žádoucí omezit nemotorový provoz a zvýšit nejvyšší dovolenou rychlost až na 110 km/h.
Nové pojetí rychlostní silnice přispěje ke zvýšení srozumitelnosti a přehlednosti české dálniční sítě v očích domácích i zahraničních řidičů. Navrhovaným administrativním převodem vybraných rychlostních silnic do dálniční sítě dojde ke zvýšení počtu km dálnic na našem území o cca 300 km, přičemž nově definovaných silnic pro motorová vozidla s povolenou rychlostí 110 km/h budou existovat řádově stovky km. Jednalo by se o nepřevedené stávající rychlostní silnice a nově zařazené čtyřpruhové směrově dělené silnice bez úrovňových křížení a s omezením připojení sousedních nemovitostí. Pilotně se pak rychlost 110 km/h bude už na podzim tohoto roku testovat na silnici I/37 z Hradce Králové do Pardubic.
Vybrané silnice I. třídy budou koncipovány jako mezistupeň mezi běžnou dvoupruhovou silnicí I. třídy a dálnicí. Za tímto účelem byly vytipovány úseky silnic I. třídy, u kterých Ministerstvo dopravy považuje za vhodné prověřit naplnění výše uvedených předpokladů i na již realizovaných čtyřpruhových komunikacích a provést příslušné dopravně-inženýrské posouzení. Jedná se především o tyto úseky:
• I/7 Chomutov – Křimov,
• I/11 Ostrava – Šenov,
• I/11 Ostrava, Rudná (v okolí D1)
• I/13 Karlovy Vary – Ostrov,
• I/13 Most – Bílina,
• I/13 Bílina – Teplice,
• I/14 Liberec – Kunratice,
• I/20 Nová Hospoda (R4) – Písek,
• I/20 Plzeň, přivaděč k D5,
• I/23 Brno, Pražská radiála
• I/26 Plzeň, přivaděče k D5,
• I/27 Plzeň-Sukova – Dobřany,
• I/34 České Budějovice – Lišov,
• I/35 Liberec – Bílý Kostel,
• I/35 Olomouc – Křelov,
• I/37 Hradec Králové – Pardubice,
• I/38 Jihlava, přivaděč k D1,
• I/43 Brno, Svitavská radiála,
• I/44 Postřelmov, obchvat,
• I/48 Nový Jičín – Příbor,
• I/48 Český Těšín, obchvat
• I/50 Brno, Olomoucká radiála
• I/56 Prodloužená Místecká,
• I/57 Semetín – Jablůnka.