MotorInfo

MINI Clubman ALL4

21.1.2016 08:19
MINI Clubman ALL4

Novým MINI Clubman se tato britská značka dostala do segmentu kompaktních vozů. Představení nových verzí vybavených pohonem všech kol ALL4 tuto modelovou řadu dále rozšiřuje.

V nových modelech se točivý moment motoru rozděluje mezi nápravy variabilně, což je zárukou potřebné stability a jistoty za všech jízdních podmínek. S pohonem všech kol získalo nové MINI Clubman nové postavení ve svém segmentu. Podobně jako aktuální motory a převodovky, také nejnovější pohon všech kol ALL4 je navržen s důrazem na maximální účinnost a sportovní charakter. Technicky je pohon všech kol řešený elektronicky regulovanou vícelamelovou spojkou umístěnou u zadního diferenciálu. Řízení pohonu všech kol je integrované do stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control), který podle aktuální jízdní situace rozděluje hnací sílu mezi kola přední a zadní nápravy. Díky tomu pohon všech kol ALL4 nejenže optimalizuje trakci, ale současně zvyšuje agilitu při akceleraci ze zatáček.

Pohon všech kol ALL4 je jako doplněk typického pohonu předních kol k dispozici pro nejvýkonnější čtyřválcové motory MINI TwinPower Turbo nejnovější generace, které se vyznačují spontánními reakcemi a působivou gradací výkonu. Zážehové provedení MINI Cooper S Clubman ALL4 (kombinovaná spotřeba 7,0 až 6,9 l/100 km; emise CO2 162 až 159 g/km) disponuje výkonem 141 kW/192 k a je vybaveno šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic. MINI Cooper SD Clubman ALL4 (kombinovaná spotřeba 4,9 až 4,8 l/100 km; emise CO2 129 až 126 g/km) je vybavené vznětovým motorem o výkonu 140 kW/190 k, který je spojen výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic (spotřeba paliva měřená podle evropského cyklu je závislá na zvoleném rozměru pneumatik).

S premiérou nových modelů vybavených pohonem všech kol se modelová řada MINI Clubman rozrostla na celkem osm provedení. Pro všechny verze, včetně těch s pohonem všech kol, je typický vyspělý podvozek, který je možné doplnit aktivními tlumiči Dynamic Damper Control, jež zajistí na jednu stranu jízdní projev evokující motokáru a na stranu druhou prvotřídní komfort. Karoserie nového MINI Clubman se vyznačuje originální koncepcí se šesti dveřmi, z nichž dvojice otevírá vstup do zavazadlového prostoru. Ten lze zvětšit z 360 na 1 250 l pomocí sklopení opěradel zadních sedadel.

 

Foto:MINI