Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Tento týden opustil montážní linky továrny v Trémery (departement Moselle) miliontý dieselový motor BlueHDi Euro 6.
V Trémery se vyrábějí dieselové motory BlueHDi Euro 6 ve dvou zdvihových objemech: 1,6 l (100 k a 200 k) a 2,0 l (150 k a 180 k). Technologie BlueHDi, kterou skupina PSA postupně zavádí od září 2013, tedy rok před přijetím normy Euro 6 (září 2014), se nyní používá u všech dieselových modelů Peugeot, Citroën a DS splňujících normu Euro 6.
Technologie BlueHDi umožňuje průběžně likvidovat znečišťující látky, které vypouští dieselové motory. Výfukové potrubí je vybaveno třemi mechanismy pro odstraňování emisí: oxidačním katalyzátorem, filtrem pevných částic s aditivem, který odstraňuje pevné částice, a systémem SCR (selektivní katalytická redukce), který je zabudovaný před filtr pevných částic a likviduje oxidy dusíku (NOx) z výfukových plynů. Skupina PSA podala pro technologii BlueHDi přibližně 100 patentů.
Továrna v současné době vyrábí denně 7 000 dieselových motorů, z toho 5 000 motorů o objemu 1,6 l (815 000 motorů od uvedení na trh v roce 2014) a 2 000 motorů o objemu 2,0 l (185 000 kusů od září 2013).
Ředitel pro hnací ústrojí a podvozky skupiny PSA Christian Chapelle při této příležitosti prohlásil: „Skupina PSA byla prvním výrobcem, který v roce 2000 použil filtr pevných částic, a prvním, kdo do všech svých vozů začal ve velkém měřítku montovat systém SCR. Milion vyrobených dieselových motorů BlueHDI s nejúčinnějším řešením pro likvidaci znečišťujících látek potvrzuje závazek skupiny PSA nabízet svým zákazníkům udržitelná a čistá řešení mobility.“
Ilustrace:PSA