Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nejnovější výzkum, který na žádost společnosti Michelin uskutečnila firma Kantar TNS, ukazuje, že více než polovina českých řidičů kontroluje jen velmi zřídka tlak vzduchu v pneumatikách na svém vozidle.
Proto Michelin pořádá v Čechách informační kampaň s názvem „Tlak pod kontrolou“, která má řidičům připomenout, jak je důležité udržovat správný tlak huštění svých pneumatik. Do akce, která začíná 20. března, se zapojil i známý automobilový závodník a bloger Tomáš Enge.
Nejnovější výsledky výzkumu, který na žádost firmy Michelin uskutečnilo výzkumné centrum Kantar TNS*, ukazují, že 53 % českých řidičů kontroluje tlak vzduchu ve svých pneumatikách méně než jednou za měsíc, což je frekvence, kterou doporučují odborníci. Z toho 16 % dotázaných kontroluje tlak huštění jednou za půl roku nebo méně často. O něco méně než polovina českých řidičů (45 %) ověřuje hodnotu tlaku vzduchu ve svých pneumatikách v souladu s doporučeními výrobců pneumatik.
Michelin pořádá informační kampaň „Tlak pod kontrolou“, aby připomněl, že tlak vzduchu v pneumatikách je třeba kontrolovat jednou za měsíc či před každou delší cestou a že správný tlak huštění má vliv na:
Výsledky výzkumu společnosti Kantar TNS zároveň ukazují, že 14 % řidičů neví, jaký je optimální tlak huštění jejich pneumatik, 39 % řidičů zná tuto hodnotu jen přibližně a 47 % řidičů ví přesně, jaký je doporučený tlak vzduchu v pneumatikách pro jejich vozidlo.
Akce „Tlak pod kontrolou“ upozorňuje rovněž na souvislost mezi nesprávným tlakem huštění a nepravidelným opotřebením běhounu. Velké množství osob nevěnuje pozornost ani této otázce, a nejsou proto schopné zareagovat včas. Je dobré mít na paměti, že jízda s příliš nízkým tlakem huštění má za následek větší opotřebení běhounu na jeho vnějších stranách, zatímco příliš vysoký tlak huštění se projevuje vysokou mírou opotřebení ve středové části běhounu. Proto letošní akci „Tlak pod kontrolou“ doprovází heslo „Zanechávejte dobrou stopu!“
Aby bylo pro všechny účastníky akce snazší osvojit si všechny potřebné informace, na stránkách kampaně www.tlakpodkontrolou.michelin.cz naleznou řidiči vše podstatné o tlaku huštění pneumatik z hlediska bezpečnosti a ekonomičnosti, o zásadách jeho kontroly a o užívání pneumatik. Akci doprovází vzdělávací soutěž s atraktivními cenami, ve které je možné vyhrát například sadu pneumatik MICHELIN CrossClimate+, celosvětově prvních letních pneumatik se zimní homologací. Na stránkách kampaně je možné nalézt rovněž materiály, které pro akci připravil známý automobilový závodník a bloger Tomáš Enge.
„Tlak pod kontrolou“ je kampaň, kterou Michelin pořádá po celé Evropě.
*Výzkum uskutečněný v únoru 2017 na žádost společnosti Michelin výzkumným centrem Kantar TNS prostřednictvím internetu na reprezentativním vzorku aktivních řidičů.
Ilustrace:Michelin