Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
V květnu 2015 uvede Michelin na evropské trhy světovou novinku. Pneumatiku Michelin CrossClimate, první letní pneumatiku s certifikací na zimu.
Nová pneumatika CrossClimate je kombinací technologií letních a zimních pneumatik. Technologií, o kterých jsme se až dosud domnívali, že jsou neslučitelné. Tato pokroková pneumatika je schopna přizpůsobit se různým klimatickým situacím. Je to jediná pneumatika, které v sobě spojuje výhody letních i zimních pneumatik.
Její brzdná dráha na suchém povrhu je krátká.
Získala nejlepší známku "A", definovanou evropským označením pro brzdění za mokra.
Byla schválena pro používání v zimě, což je možné identifikovat podle loga 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake – symbol hory se třemi vrcholy se symbolem sněhové vločky na bočnicích pneumatiky), který označuje to, že je možné ji používat v zimě, včetně zemí, kde je ze zákona povinné mít na vozidlech zimní pneumatiky.
Nové pneu Michelin CrossClimate k těmto vlastnostem ještě přidává ty, které mají charakteristický podpis všech pneumatik Michelin: vysoký počet najetých kilometrů, energetická účinnost a pohodlí. Pneumatika bude k dispozici nad rámec již existujícího katalogu řad zimních a letních pneumatik. Tato skutečnost bude důležitá zejména na jistých trzích a za jistých podmínek.
Vlastnosti nové pneumatiky CrossClimate jsou výsledkem kombinace tří technologií:
1. Inovovaná směs běhounu: Za prvé, oblast běhounu je mimořádně pružná a zvyšuje schopnost směsi přilnout k nejmenší nerovnosti povrchu silnice za každých podmínek (sucho, mokro, sníh – jak je možné dotknout se povrchu země skrze sníh?). Za druhé, nový podběhoun optimalizuje energetickou účinnost pneumatiky tím, že snižuje produkování tepla. Inženýři Michelinu snížili narůstání tepla díky použití nejnovější generace siliky, která tvoří součást gumové směsi, díky čemuž se zlepšila celková energetická účinnost.
2. Kombinace jedinečného vzorku dezénu ve tvaru V s novými 3D do sebe zapadajícími lamelami. Tento jedinečný vzorek dezénu ve tvaru V s evolučním úhlem optimalizuje přilnavost na sněhu:
3. Tento vzorek dezénu ve tvaru V je kombinován s novými samoblokovacími 3D lamelami: tyto celohluboké lamely, které jsou mimořádně zvlněné, různě silné a s komplexní geometrií, vytvářejí na sněhu efekt drápů a tím zvyšují záběr.
Svislé a horizontální vlny jsou samoblokovací. To znamená, že jsou spojeny dohromady kvůli větší pevnosti bloků dezénu. Díky tomu je pneumatika stabilní bez ohledu na to, jakým silám je nucena čelit: podélné síle při brzdění a zrychlování a boční síle při zatáčení. Proto je řízení s touto pneumatikou a její obecné chování za sucha lepší. S touto kombinací pokrokových technologií je celková pevnost dezénu lepší, což nejen zlepšuje přesnost jízdy, ale také maximalizuje životnost pneumatiky.
Tato kombinace pokrokových technologií plus přítomost technologie EverGrip v ramenu nabízí skvělé vlastnosti při jízdě na sněhu, přesnou jízdu za sucha a dlouhou životnost.
Pokroková kombinace bloků dezénu se zkosenými hranami s vysokovýkonnostními lamelami je zárukou optimálního kontaktu s povrchem vozovky, což zlepšuje vlastnosti při brzdění za sucha. S tímto pokrokovým designem Michelin také kombinuje zkosené rohy s komplexními a celohlubokými lamelami pro vynikající brzdění a záběr na sněhu.
Pro navržení této pokrokové pneumatiky a její vývoj Michelin využil své znalosti chování motoristů. Cílem Michelinu je poskytnout nejvhodnější pneumatiku pro každé použití a každý typ jízdy. Cesta k tomuto cíli má tři fáze:
1. Pochopení. Motoristé každý den čelí nečekaným změnám počasí, dešti, sněhu a poklesům teploty. Řešení, která mají dnes k dispozici nebo postoje, které přijímají, je plně neuspokojují. Proto podle studií, které Michelin prováděl, nastává následující:
2. Inovace. Inovace umožňují Michelinu dosáhnout skvělou rovnováhu mezi pokrokovými technologiemi a užíváním. Každý rok Michelin investuje více než 640 milionů EUR do svého výzkumu a vývoje, provede 75 000 testů mezi svými uživatelů po celém světě a dotazuje se více než 11 000 kupujících pneumatik.
3. Dodání. Nový Michelin CrossClimate odpovídá neustále se vyvíjejícím požadavkům na bezpečnost a mobilitu.
Při svém uvedení na trh v květnu 2015 bude pneumatika Michelin CrossClimate k dispozici ve 23 různých rozměrech od 15" do 17", což pokryje 70 % evropského trhu. Uvedení dalších rozměrů je plánováno na rok 2016.
Informace o vývoji pneumatiky CrossClimate v 6 číslech
7 - Počet zemí, ve kterých byla pneumatika testována: Německo, Kanada, Finsko, Francie, Polsko, Španělsko a Švédsko.
36 - Počet měsíců, které byly potřeba na vývoj pneumatiky, od prvního náčrtu do představení pneumatiky tisku v březnu 2015. Vývoj tedy trval 3 roky, zatímco běžně jsou na vývoj potřeba 4 roky a 8 měsíců. Doba potřebná na vývoj nové pneumatiky CrossClimate byla tedy 1,5 krát rychlejší než u jiných pneumatik pro automobily.
70 - Teplotní rozsah ve stupních Celsia, při kterém byly prováděny testy. Tyto testy byly prováděny při venkovních teplotách v rozmezí od -30 ° C do + 40 ° C.
150 - Počet inženýrů a odborníků, kteří pracovali na navržení, testování, industrializaci a výrobě Michelin CrossClimate.
Více než 1 000 - Počet laboratorních testů provedených na materiálech, běhounu a kostře.
5 000 000 - Počet kilometrů najetých v průběhu dynamických a zátěžových testů a testů opotřebení. To představuje vzdálenost 125 krát kolem zeměkoule na úrovni rovníku.
Foto:Michelin