Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Neoslňující trvalá dálková světla „DIGITAL LIGHT“ ve vozech Mercedes, to je preciznost s rozlišením více než 2 miliony pixelů.
Podle vývojářů Mercedesu spočívá budoucnost osvětlení automobilu v neoslňujících trvale zapnutých dálkových světlech v kvalitě HD. Revoluční technika světlometů se může pochlubit nejlepšími provozními vlastnostmi a umožňuje komunikaci i progresivní asistenční funkce. V novém světlometu v kvalitě HD pracují čipy s více než jedním milionem mikrozrcadel. Vozidlo tedy disponuje celkem více než dvěma miliony miniaturních odrazových ploch. Mercedes-Benz vyvinul vlastními silami nezbytné inteligentní elektronické řízení světlometů. Algoritmy získávají od senzorů podrobné informace o okolí a vypočítávají z nich v reálném čase hodnotu jasu pro každý z více než dvou milionů pixelů. Inteligentní systém vytváří touto dynamikou a precizností téměř neomezené možnosti ideálního rozložení světla s vysokým rozlišením, které se optimálně přizpůsobuje okolním podmínkám. „Rozhodující není technika uvnitř světlometu, nýbrž digitální inteligence, která stojí v pozadí,“ zdůrazňuje Gunter Fischer, vedoucí vývoje karoserie v oblastech exteriéru a provozních systémů vozidla ve společnosti Daimler AG. Mercedes-Benz vyvinul tuto inovaci ve spolupráci se dvěma partnerskými firmami. Jedná se o dobrý příklad úzké interní spolupráce mezi výzkumem koncernu Daimler a vývojem osobní vozů pro sériovou výrobu.
Senzory, jako jsou kamery nebo radarová čidla, rozpoznávají ostatní účastníky silničního provozu, přičemž výkonné řídicí jednotky tato data, společně s digitálními mapovými podklady, během milisekund vyhodnocují a dávají světlometům pokyny k přizpůsobení rozložení světla nejrozmanitějším situacím. Výsledkem je optimální viditelnost pro řidiče, bez oslňování ostatních účastníků silničního provozu, ve spojení s inovativními funkcemi, které ještě více zvyšují úroveň bezpečnosti.
„Cílem naší strategie ‚DIGITAL LIGHT‘ nejsou rekordní hodnoty dosahu. Digitálním osvětlením chceme dosáhnout nejlepší viditelnosti a nejvyšší ostrosti bez oslňování. Inovativní funkce pro podporu řidiče a komunikaci s ostatními účastníky silničního provozu významným způsobem optimalizují bezpečnost při jízdě za tmy,“ zdůrazňuje Gunter Fischer.
Mercedes-Benz chce pomocí světlometů „DIGITAL LIGHT“ realizovat nejen ideální rozložení světla pro každou jízdní situaci, ale také cíleně vést a podporovat řidiče v kritických situacích, například při průjezdu staveništěm v úzkém jízdním pruhu. Za tím účelem bude možné promítat na vozovku světelné podélné čáry, které nahradí chybějící značení pro vymezení jízdního pruhu. Digitální osvětlovací systémy navíc mohou na silnici promítat různé pokyny, jako například šipky indikující změnu směru jízdy nebo výstražná upozornění. Automobil bude prostřednictvím světlometů „DIGITAL LIGHT“ komunikovat také s ostatními účastníky silničního provozu. Pro chodce lze promítat například symboly nebo „zebru“ na znamení přechodu. „DIGITAL LIGHT“ tak významným způsobem přispívá ke zvyšování bezpečnosti silniční dopravy a představuje další milník na cestě k jízdě bez nehod a k autonomní jízdě – jako neoddělitelná součást celkové strategie INTELLIGENT DRIVE. Technika, která byla v roce 2015 představena ve výzkumném vozidle F015 ještě jako vize, je nyní skutečností v předváděcích vozidlech a v blízké budoucnosti se objeví na silnicích.
Světlomet s funkcí projektoru
V novém světlometu v kvalitě HD pracují čipy s více než jedním milionem mikrozrcadel. Světlo je přitom rozdělováno na miniaturní pixely. Čím menší jsou pixely, tím lépe dokáže systém reagovat na různé situace a tím precizněji lze osvětlovat objekty i chodce. A tím precizněji může také docházet k cílenému odcloňování nebo ztlumování jednotlivých zón. Tím je zaručena nejlepší viditelnost pro řidiče, aniž by docházelo k oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Nově vyvinutý software pro řízení rozložení světla ve vysokém rozlišení použije Mercedes-Benz v rámci své strategie „DIGITAL LIGHT“ ve dvou hardwarových systémech světlometů: