MotorInfo

Mercedes-Benz třídy B a třídy M vstupuje na trh

19.11.2011 18:33
Mercedes-Benz třídy B a třídy M vstupuje na trh

Sobota 19. 11. 2011 se stala dnem, kdy byl na světových trzích oficiálně zahájen prodej vozů Mercedes-Benz třídy B a třídy M.

České zastoupení automobilky Mercedes-Benz zvolilo netradiční prostředí pro uvedení nových vozů na český trh. Využilo svého partnerství s pražskou zoologickou zahradou a automobily představilo v právě dokončovaném sloninci, který se brzy stane novým domovem pro skupinu slonů indických, chovaných v pražské ZOO.

 

 

Mercedes-Benz nečekal až na oficiální uvedení nových modelů na trh a zahájil příjem objednávek od zákazníků již v okamžiku zveřejnění ceníků - tedy v případě třídy B to bylo někdy v druhé polovině září a u třídy M byl ceník zveřejněn v červenci. A tak na tiskové konferenci mohli zástupci automobilky s potěšením konstatovat, že ještě před tím, než se mohli zájemci pořádně, a to i fyzicky, seznámit s vozidly, evidují již na šest desítek objednávek v případě nového "béčka" a více než stovku objednávek u třídy M.

Nový Mercedes-Benz třídy B signalizuje svůj dynamický charakter již vizuálně nižší výškou karoserie a ohlašuje také novou éru v kompaktní třídě i po technické stránce díky novému čtyřválcovému zážehovému motoru s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem, novému vznětovému motoru, nové dvouspojkové převodovce, nové mechanické převodovce a novým asistenčním systémům. Součástí sériové výbavy všech modelů třídy B je i funkce ECO Start-Stop. V nové třídě B budou k dispozici motory se zdvihovým objemem 1,6 litru v typech B 180 o výkonu 90 kW (122 k) a B 200 o výkonu 115 kW (156 k). Vznětový čtyřválec o objemu 1,8 litru má v typu B 180 CDI největší výkon 80 kW (109 k), v typu B 200 CDI to je 100 kW (136 k).

Mercedes-Benz třídy M navazuje na své předchůdce a jak je dnes obvyklé, je jeho nová generace větší než předchozí. Pod kapotou najdeme dvojitě přeplňovaného čtyřválce o objemu 2,1 litru s výkonem 150 kW, následuje šestiválcový turbodiesel 3,0 l a dále i zážehový šestiválec s přímým vstřikováním o objemu 3,5 litru. Velké SUV se kromě jiného vyznačuje příznivými hodnotami spotřeby paliva, k čemuž příspívají pneumatiky s nižším valivým odporem, stop-start systém, dlouhé převody, minimalizované vnitřní tření, ale například i nasazení SCR-katalyzátoru. To vše dokázalo snížit emise škodlivin na hodnoty, které bude požadovat norma Euro 6 až za několik let.