Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Mercedes-Benz Sprinter nabízí od všeho víc – více hospodárnosti, více bezpečnosti, více komfortu, více rozmanitosti i flexibility a více vyzrálosti po více než třech milionech exemplářů během dvou generací a 21 let.
Sprinter však nyní nabízí také ještě více užitečné hmotnosti a více výkonu. Sprinter 2016 demonstruje své pozoruhodné schopnosti – mimo jiné jako flexibilní a nosná platforma pro nástavby a vnitřní vybavení všeho druhu.
Bestseller divize Mercedes-Benz Vans stanovil v uplynulém roce s 194 200 prodanými vozy nový historický rekord a nedlouho poté byl předán zákazníkovi třímiliontý Sprinter. Toto velké lehké užitkové vozidlo dalo od uvedení první generace v roce 1995 své jméno celé třídě vozidel, kterou i nově definovalo. Je synonymem velkých lehkých užitkových vozů s celkovou hmotností kolem 3,5 t a jedničkou mezi lehkými užitkovými vozy napříč všemi třídami. Sprinter je průkopníkem asistenčních systémů. Žádný lehký užitkový vůz v této třídě není bezpečnější, žádný není komfortnější a mnohostrannější. A žádný není celosvětově úspěšnější. Sprinter je vyráběn v Düsseldorfu a Ludwigsfelde, v Argentině, Rusku a Číně. Ještě v tomto roce bude zahájena výstavba výrobního závodu v USA.
Sprinter s celkovou hmotností 5,5 t – o téměř půl tuny vyšší užitečná hmotnost
Mercedes-Benz Vans nyní otvírá s modelem Sprinter další kapitolu. Produktová paleta byla rozšířena o verzi s celkovou hmotností 5,5 t. Sprinter tak pokrývá velkým počtem hmotnostních variant široký segment s celkovou hmotností od 3 t do 5,5 t. Rozšířením modelové nabídky vzrostla maximální užitečná hmotnost o téměř půl tuny na maximálních 2,95 t pro skříňovou verzi modelu Sprinter a na až 3,41 t pro podvozek s kabinou. Užitečná hmotnost, zejména skříňové verze, tak dosahuje rekordní úrovně v této hmotnostní třídě. Mercedes-Benz Vans vychází tímto krokem vstříc přáním svých zákazníků. Mnohá odvětví vyžadují pro optimální zvládání svých úkolů maximální užitečnou hmotnost. Zároveň však mají zůstat zachovány typické vlastnosti tohoto lehkého užitkového vozu, jako je komfortní nastupování za přední nápravou, kompaktní rozměry, atmosféra osobního vozu v interiéru, vysoká úroveň jízdního komfortu a jízdní dynamika osobního vozu.
Sprinter je díky nové hmotnostní třídě pro mnohé výrobce nástaveb a vnitřního vybavení ještě zajímavější než dosud, přičemž speciální vnitřní vybavení nebo nástavbu dostává každý druhý Sprinter. Enormně široký sortiment sahá od regálových systémů pro vozidla kurýrních, expresních a balíkových služeb a logistických společností přes zařízení pro řemesla a servisní služby, chladírenská a izolovaná vozidla pro přepravu s řízenou teplotou, zásahová a komunální vozidla až po vysoce specializované autobusy a vozidla pro volný čas.
Vznětové motory v souladu s Euro 6/VI, nové základní poháněcí jednotky
Mercedes-Benz v rámci tohoto kroku také přepracoval vznětové motory modelu Sprinter. V Evropě je Sprinter již tři roky nabízen jako první lehký užitkový vůz s kompletní paletou motorů, splňujících emisní normu Euro VI. Mercedes-Benz Vans nyní v Evropě přechází na kompletní nabídku motorů plnících Euro 6/VI. Používáno je přitom účinné čištění výfukových plynů s technikou SCR a vstřikováním AdBlue, které zajišťuje velmi účinné spalování s nízkou spotřebou paliva a emisemi CO2, jakož i čistými výfukovými plyny.
Nižší výkonové varianty motorů jsou nyní zároveň výrazně dynamičtější. Základním motorem je nyní čtyřválec OM 651 se zdvihovým objemem 2,15 l, nejvyšším výkonem 84 kW (114 k) a maximálním točivým momentem 300 N.m. To znamená zvýšení výkonu a točivého momentu v porovnání s dosavadní nabídkou o cca 20 procent. Také vyšší výkonová verze s výkonem 105 kW (143 k) a točivým momentem 330 N.m je v obou parametrech o cca 10 procent silnější. Beze změn zůstávají nejvýkonnější varianta čtyřválce se 120 kW (163 k) a jedinečný V6 CDI se zdvihovým objemem tři litry, výkonem 140 kW (190 k) a točivým momentem 440 N.m.
Všechny komponenty hnacího řetězce, ať se jedná o motor, převodovku nebo poháněnou zadní nápravu, pocházejí „z jedné ruky“ a jsou vzájemně dokonale sladěny. V rámci těchto změn odpadá u modelu Sprinter označení BlueTEC pro vznětové motory, které splňují emisní normu Euro 6/VI – všechny vznětové motory jsou nyní označeny známou zkratkou CDI.
Foto:Mercedes-Benz