Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Nový vrcholný model Mercedes-Benz S 600 slaví svou světovou premiéru na autosalonu v Detroitu; uvedení na trh bude následovat v březnu 2014.
Model Mercedes-Benz S 600 je vrcholným modelem úspěšně uvedené třídy S a dodává se výhradně s dlouhým rozvorem a luxusní výbavou, poháněný je motorem V12 Biturbo s výkonem 390 kW (530 k) a točivým momentem 830 N.m. Třída S posiluje i v dalších ohledech - výbavu aktuální modelové řady rozšiřují navíc průhledový displej, touchpad a COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS.
„Třída S byla vždy ztělesněním našich nejvyšších ambicí v oblastech automobilové techniky a designu,“ zdůrazňuje Ola Källenius, člen představenstva divize Mercedes-Benz Cars, zodpovědný za prodej. „A vlajková loď S 600 ztělesňuje ústřední téma vývoje ‚Essence of Luxury‘ jako žádný jiný model. Zejména naši zákazníci v Severní Americe a Asii budou mít radost z nového vrcholného modelu s fascinujícím motorem V12.“
S 390 kW (530 k) dosahuje agregát V12 Biturbo v S 600 ještě vyššího výkonu než předchůdce, který poskytoval 380 kW (517 k). Zdvihový objem vzrostl z 5 513 na 5 980 cm3. Maximální točivý moment činí 830 N.m od 1 900 1/min. S 600 poprvé disponuje funkcí ECO Start-Stop ve standardní výbavě a navíc splňuje emisní normu Euro 6. V kombinovaném provozu vyžaduje S 600 přesně 11,1 litru benzinu na 100 kilometrů – o 21 procent méně než předchůdce (14,1 l/100 km).
Njdůležitější atributy motoru - celohliníkový blok motoru; jednodílný řetězový rozvod; kovaný klikový hřídel z velmi kvalitní ušlechtilé oceli; modifikované kované písty; nové řízení motoru; nové jednotlivé zapalovací cívky (dvojité zapalování) s vícejiskrovým procesem zažehování směsi; zdvihátka s kladkou; dva sací a jeden výfukový ventil (tříventilový rozvod); výfukové ventily s dutým dříkem se sodíkovou výplní; nízkoteplotní chladicí okruh se samostatnou vyrovnávací nádobou.
Rozsáhlá standardní výbava modelu S 600 podtrhuje jeho roli vlajkové lodi. Standardně se dodávají mimo jiné adaptivní světlomety LED ILS (Intelligent Light System), podvozek MAGIC BODY CONTROL s funkcí skenování povrchu vozovky ROAD SURFACE SCAN a paket asistenčních systémů Plus, který zahrnuje aktivního asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, aktivního asistenta pro sledování slepého úhlu, brzdového asistenta BAS PLUS s asistentem pro průjezd křižovatkou, který dokáže zabránit srážce s křižujícími vozidly, adaptivní tempomat DISTRONIC PLUS s asistentem řízení a funkcí autonomní jízdy Stop&Go a přednárazové bezpečnostní systémy PRE-SAFEBremse a PRE-SAFEPLUS.
Špičkové poháněcí jednotky
Číslo „600“ je již dlouho legendou v automobilové historii. Typ 600 (W 100), prezentovaný v roce 1963, byl prvním osobním vozem Mercedes-Benz s motorem V8 vybaveným vstřikováním benzinu. Tento výkonný (184 kW/250 k) a kultivovaný pohon propůjčoval od roku 1967 křídla také modelové řadě W 109 (ve vrcholném modelu 300 SEL 6.3). Dalšími vrcholnými modely s motorem V8 byly 450 SEL 6.9 řady 116 (210 kW/286 k) a 560 SE řady 126 (220 kW/300 k v evropské verzi). V typu 600 SE řady 140 oslavil v roce 1991 premiéru první sériově vyráběný dvanáctiválcový motor pro osobní vůz značky Mercedes-Benz. Jednotka M 120 dosahovala ze zdvihového objemu 6 litrů největšího výkonu 300 kW (408 k) a založila tradici špičkových motorů pro třídu S v podobě agregátů V12. Od modelové řady 220 nabízí Mercedes-Benz pro třídu S navíc mimořádně sportovní vrcholné verze motorů V8 a V12, optimalizované společností AMG, pod kapotou modelů S 63 AMG a S 65 AMG.
Vylepšení pro novou třídu S
Stejně jako u chytrého telefonu bude od března možné ovládat všechny funkce zábavního a informačního systému prostřednictvím prstových gest na novém touchpadu, dodávaném na přání. Touchpad navíc umožňuje zadávání písmen, číslic a speciálních znaků ručním psaním, a to v jakémkoli jazyku podporovaném zábavním a informačním systémem. Touchpad tak nabízí vedle stávajícího ovládacího rozhraní systému COMAND a hlasového ovládání LINGUATRONIC další plnohodnotnou možnost interakce s vozidlem.
Pro třídu S se na přání dodává průhledový displej, který stejně jako v kokpitu letadla promítá důležité informace na čelní okno přímo do zorného pole řidiče, a zmenšuje tak potřebu odvracení pozornosti řidiče od dění na silnici. Systém informuje mimo jiné o rychlosti jízdy, omezeních rychlosti a pokynech navigačního systému.
Místo systému COLLISION PREVENTION ASSIST disponuje nyní třída S standardně systémem COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Kromě adaptivního brzdového asistenta, který nabízí ochranu před kolizemi již od 7 km/h, poskytuje tento systém další doplňkovou funkci: Při přetrvávajícím riziku kolize a absenci reakce řidiče může systém nyní aktivovat autonomní brzdění při rychlosti jízdy až 200 km/h, a snížit tak intenzitu nárazu do pomaleji jedoucích nebo zastavujících vozidel. Až do rychlosti jízdy 50 km/h brzdí systém i před stojícími vozidly a do 40 km/h dokáže zabránit nárazu do překážky vpředu.
Elektrické vyhřívání čelního okna(výbava na přání) umožní zbavit čelní okno námrazy bez nepohodlného škrábání. Tento systém je koncipován jako doplňková podpora ventilátoru klimatizace a v zimě během krátké doby zajistí volný výhled vpřed. Prodej bude zahájen 3. února 2014 a na našem trhu se cena bude pohybovat někde kolem částky 3 600 000 Kč.