MotorInfo

Mercedes-Benz opět s rekordními prodeji

28.4.2015 20:45
Mercedes-Benz opět s rekordními prodeji

Březen 2015 se stal pro trojcípou hvězdu měsícem, který opět překonal rekordy prodeje. Ještě nikdy v historii značky nezaznamenal prodej takový nárůst během jednoho jediného měsíce.

A nejen březen, ale celé první čtvrtletí tohoto roku je pro Mercedes rekordní. Jen v průběhu března bylo zákazníkům po celém světě předáno 183 467 vozidel s trojcípou hvězdou ve znaku, což je o 15,7 % více než za březen loňský. Celkový počet předaných vozů od začátku roku je pak celosvětově téměř 430 000 kusů.

Největší oblibě u zákazníků se v první třetině letošního roku těší třída C ve verzi sedan i kombi. U těchto modelů  prodej celosvětově vzrostl více než o polovinu a na českém trhu se prodalo dvakrát více vozů třídy C než před rokem.

U kompaktních vozů Mercedes-Benz se prodej zdvihl o 25,3 %. Od roku 1997, kdy vyjely první kompaktní modely ze stuttgartské automobilky, je v tomto segmentu více než čtyři miliony zákazníků po celém světě. V kategorii kompaktních vozů byl navíc na konci března představen nový model CLA Shooting Brake, který ztělesňuje náročné požadavky zákazníků jak v oblasti designu, tak prostornosti. „Výběr z nyní již pěti modelů je enormní: S prostorným Sports Tourerem třídy B, mladě dynamickou třídou A, avantgardním kupé třídy CLA a kompaktním SUV třídy GLA pokrýváme v tomto segmentu nejrozmanitější přání zákazníků,“ říká Ola Källenius, člen představenstva divize Mercedes-Benz Cars zodpovědný za prodej. České zákazníky z tohoto segmentu nejvíce nadchlo GLA. V prvních třech měsících letošního roku bylo z celkového počtu 337 předaných kompaktních vozů právě 130 modelů GLA.

Také v populárním segmentu SUV zájem zákazníků nadále stoupá. V prvním čtvrtletí vzrostl prodej těchto vozů celosvětově o 31,9 %. Rostoucí poptávka se týká i segmentu luxusních vozů, kde v případě třídy S narostl prodej celosvětově o 7,1 %. V České republice si převzalo novou třídu S téměř o tři čtvrtiny více zákazníků než v 1. čtvrtletí 2014. Neobyčejnému zájmu se těší rovněž velkoprostorová třída V – nový vůz si v České republice v 1. čtvrtletí převzalo 77 zákazníků, což je nárůst o celých 63%.

I prodeje vozů značky smart se navyšují. Modelů fortwo a forfour se do konce března prodalo o 25,4 % více v porovnání s tímto obdobím loni. Oba dva modely mají zbrusu nový vzhled i techniku a snaží se maximálně vyjít vstříc požadavkům městské dopravy.

 

Foto:Mercedes-Benz