MotorInfo

Mercedes-Benz E 63 AMG s pohonem všech kol 4MATIC a také jako model S

24.1.2013 10:54
Mercedes-Benz E 63 AMG s pohonem všech kol 4MATIC a také jako model S

Mercedes-AMG sází i nadále velmi důsledně na výkon, dynamiku a hospodárnost. Nový E 63 AMG je nyní jako mimořádně silný model S s výkonem 430 kW (585 k) a točivým momentem 800 N.m vybaven nově vyvinutým pohonem všech kol AMG 4MATIC se sportovní charakteristikou.

Motor AMG V8 se zdvihovým objemem 5,5 litru, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, představuje i výbornou úroveň hospodárnosti. Trvalý pohon všech kol se na přání dodává také pro ostatní modely E 63 AMG, u nichž vzrostl nejvyšší výkon motoru V8 z dosavadní hodnoty 386 kW (525 k) na 410 kW (557 k) při točivém momentu 720 N.m. Mercedes-AMG tak nabízí poprvé výkonné modely osobních vozů s pohonem všech kol koncipovaným pro maximální jízdní dynamiku. Nový E 63 AMG se prezentuje v ještě silnější a vizuálně dynamičtější podobě než všechny jeho předchůdci. Nová filozofie designu značky AMG je patrná již na první pohled. Nová maska chladiče s dvojitou lištou a nová spodní část nárazníku AMG ve tvaru písmene A jsou určujícími prvky v exkluzivním vzhledu. Vrcholný model AMG se dodává stejně jako dosud v karosářských variantách sedan a kombi. Dalším impulzem pro ještě vyšší atraktivitu nových modelů je výrazné zlepšení poměru cena/výkon. Zákazníci, kteří si objednají E 63 AMG, získají nyní více výkonu a jízdní dynamiky společně s bohatší standardní výbavou.

Novou strukturu nabídky přebírají rovněž modely CLS 63 AMG, které jsou v karosářských variantách Coupé a Shooting Brake, stejně jako E 63 AMG, dodávány v provedení S a ve verzi se sportovním pohonem všech kol AMG 4MATIC. Kromě úspěšných SUV ML 63 AMG, GL 63 AMG, G 63 AMG a G 65 AMG jsou tak s modely CLS 63 AMG k dispozici nyní také dvě modelové řady osobních vozů s pohonem všech kol. Paleta vozů Mercedes-AMG zahrnuje tedy až osm jedinečných modelů s pohonem všech kol. Další modely se sportovním pohonem všech kol AMG 4MATIC, jako například A 45 AMG a CLA 45 AMG, budou následovat ještě v tomto roce.

Přehled modelů:

 

E 63 AMG

 

 sedan

E 63 AMG 4MATIC

 

sedan/kombi

E 63 AMG 4MATIC S

 

sedan/kombi

Zdvihový objem

5 461 cm3

5 461 cm3

5 461 cm3

Výkon

410 kW (557 k)
při 5 500 1/min

410 kW (557 k)
při 5 500 1/min

430 kW (585 k)
při 5 500 1/min

Max. točivý moment

720 N.m

při 1 750-5 250

1/min

720 N.m

při 1 750-5 250

1/min

800 N.m

při 1 750-5 000

1/min

Kombinovaná spotřeba paliva podle EU

9,8
l/100 km

10,3 (10,5)
l/100 km

10,3 (10,5)
l/100 km

Emise CO2

230 g/km

242 (246) g/km

242 (246) g/km

Třída hospodárnosti

F

F

F

Zrychlení

0-100 km/h

4,2 s

3,7 (3,8) s

3,6 (3,7) s

Nejvyšší rychlost

250 km/h*

250 km/h*

250 km/h*

 

* elektronicky omezena;   v závorkách hodnoty pro kombi E 63 AMG

Se zrychlením z nuly na 100 km/h za 3,6 sekundy zaujímá model E 63 AMG S vedoucí postavení mezi konkurenty. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Kromě zvýšení výkonu se na tom významně podílí také sportovní pohon všech kol AMG 4MATIC, který rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu v poměru 33:67 %. Dokonalá trakce při akceleraci účinně zabraňuje ztrátám v důsledku prokluzování kol.

Motor AMG V8 5,5 litru, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, dosahuje v novém modelu S nejvyššího výkonu 430 kW (585 k) a maximálního točivého momentu 800 N.m – to je nárůst o 20 kW (28 k), v porovnání s paketem AMG Performance Package, který se dosud dodával na přání. Zvýšení výkonových parametrů bylo dosaženo úpravou řízení motoru, zvýšením maximálního tlaku a zvýšením plnicího tlaku z 0,9 na 1,0 baru. Také základní model nabízí s hodnotami výkonu 410 kW (557 k) a točivého momentu 720 N.m o 24 kW (32 k) a 20 N.m lepší výkonové parametry.

Navzdory vyššímu výkonu a lepším jízdním výkonům přesvědčují všechny modely E 63 AMG hospodárností, hodnotami spotřeby paliva a minimálními emisemi. Motor AMG V8 5,5 litru přeplňovaný dvěma turbodmychadly je ve svém výkonovém segmentu i nadále nejhospodárnější sériově vyráběnou jednotkou V8 – a to i přesto, že má výrazně větší zdvihový objem než přímí konkurenti. E 63 AMG s výkonem 410 kW (557 k) a pohonem zadních kol spotřebuje v kombinovaném cyklu EU průměrně 9,8 litru na 100 kilometrů (230 g CO2/km). Varianty se sportovním pohonem všech kol 4MATIC a modely S s výkonem 430 kW (585 k) a pohonem všech kol vyžadují s hodnotami 10,3 až 10,5 l/100 km (242 až 246 g CO2/km) jen nepatrně více paliva. Úpravy konstrukce motoru umožnily všem modelům E 63 AMG plnit mimořádně přísnou emisní normu EU6, která vstoupí v platnost až v roce 2015.

Sedmistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT s možnostmi individuálního nastavení

Nejvyšší individualita a dynamika střižená na míru – to jsou silné stránky sedmistupňové sportovní převodovky AMG SPEEDSHIFT MCT. Čtyři jízdní programy „C“ (Controlled Efficiency), „S“ (Sport), „S+“ (Sport plus) a „M“ (Manual) nabízejí řidiči možnost předvolby individuálního nastavení. V módu „C“ je aktivována funkce ECO Start-Stop, která vypíná osmiválec u stojícího vozu. Řidič navíc pocítí charakteristiku, která se vyznačuje jemným, komfortním a časným řazením převodových stupňů. Vůz se zásadně rozjíždí na druhý převodový stupeň.

V režimech řazení „S“, „S+“ a „M“ je projev motoru a převodovky podstatně agilnější. Navíc je funkce ECO Start-Stop deaktivována. Sportovnímu stylu jízdy je dokonale přizpůsobeno částečné snižování výkonu během řazení pod plným zatížením, kdy krátkodobé a přesně definované přerušení zapalování a vstřikování umožňuje realizovat ještě rychlejší řazení s emocionálnějším zvukovým doprovodem. Součástí sériové výbavy sedmistupňové sportovní převodovky AMG SPEEDSHIFT MCT je rovněž automatická funkce přidávání meziplynu při řazení nižších převodových stupňů a funkce RACE START.

Sportovní pohon všech kol 4MATIC

Sportovní pohon všech kol rozděluje hnací sílu motoru v poměru 33:67 % mezi přední a zadní nápravu. Upřednostnění zadní nápravy zaručuje vysokou úroveň jízdní dynamiky typickou pro AMG a nejvyšší míru potěšení z jízdy. Třístupňové ESP je speciálně přizpůsobeno trvalému pohonu všech kol. V režimu „SPORT Handling“ uskutečňuje funkce Torque Vectoring Brake (rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola prostřednictvím brzdných zásahů), v zájmu vysoké agility, brzdové zásahy na jednotlivých kolech, které potlačují rušivou nedotáčivost při vjezdu do zatáčky. Při průjezdu zatáčkou podpoří krátký cílený brzdný zásah na vnitřním zadním kole definované natočení vozidla. Pohon všech kol AMG 4MATIC zvyšuje bezpečnost jízdy a přilnavost na mokrém nebo kluzkém povrchu. Optimální trakci zaručuje lamelová spojka se svorným účinkem 50 N.m. Tím je maximálně využíván potenciál přilnavosti všech čtyř kol, a to zejména na sněhu a ledu.

Technickou lahůdkou pohonu všech kol AMG 4MATIC je rozdělovací převodovka, která je prostorově výhodně integrována do sedmistupňové sportovní převodovky AMG SPEEDSHIFT MCT a nevyžaduje tedy ke své montáži prakticky žádný dodatečný prostor. Točivý moment je přenášen k přední nápravě kloubovým hřídelem. Přenos hnací síly z předního diferenciálu na levý přední hnací hřídel zajišťuje spojovací hřídel, který prochází hermeticky uzavřeným kanálem skrz olejovou vanu motoru.

E 63 AMG S se samosvorným diferenciálem na zadní nápravě

Mercedes-AMG jde u modelu E 63 AMG S ještě o krok dál. V souladu s filozofií „Driving Performance“ používá nejvýkonnější model třídy E samosvorný diferenciál zadní nápravy. Toto technicky vyspělé řešení zajišťuje další zvýšení trakce. Výsledkem je ještě vyšší jízdní dynamika a větší potěšení z jízdy, a to zejména na závodní dráze.

Všechny modely E 63 AMG jsou vybaveny sportovním podvozkem AMG RIDE CONTROL s elektronicky řízeným systémem tlumení. Na přední nápravě nalézají uplatnění ocelové pružiny, na zadní nápravě vzduchové odpružení. Stisknutí tlačítka se symbolem tlumiče v jednotce AMG DRIVE UNIT postačuje k přepínání elektronického řízení mezi režimy „Comfort“, „Sport“ nebo „Sport plus“. Pro modely S a E 63 AMG s pohonem všech kol byla dále optimalizována tříprvková přední náprava. Ve spojení s nově vyvinutými komponenty, vyrobenými z hliníku, přispívají tyto změny k výraznému zvýšení přilnavosti a agility při současně vysoké neutralitě během rychlého průjezdu zatáčkou. Modelu S je exkluzivně vyhrazena ještě výrazněji pro sportovní jízdu zvolená elastokinematika, která poskytuje řidiči v limitních situacích nejvyšší míru neutrality a ještě větší zpětnou vazbu a přilnavost. Všechny modely E 63 AMG s pohonem zadních nebo všech kol nabízejí výrazně lepší stabilitu při průjezdu zatáčkou vyšší rychlostí a lepší kontakt s vozovkou také díky rozchodu kol vpředu, který je nyní o 48 milimetrů širší. Další zvýšení jízdní dynamiky přináší větší negativní odklon kol na obou nápravách.

Dokonalým doplňkem je elektromechanické sportovní parametrické řízení AMG. Strmý převod řízení 14:1 zprostředkovává společně s variabilním účinkem posilovače, který se mění v závislosti na zvoleném režimu řízení podvozku, mimořádně agilní ovladatelnost v zatáčkách. E 63 AMG jezdí standardně na leštěných desetipaprskových kolech AMG lakovaných titanově šedým odstínem. Na přední nápravě jsou pneumatiky 255/40 R 18 na kolech s rozměrem 9,0 x 18, na zadní nápravě jsou pneumatiky 285/35 R 18 na kolech s rozměrem 9,5 x 18. Modely s pohonem všech kol a modely S jsou vybaveny pneumatikami 255/35 R 19 (vpředu) a 285/30 R 19 (vzadu) na kolech AMG z lehké slitiny s rozměry 9,0 x 19 a 9,5 x 19. Pouze výkonný model S má kola z lehké slitiny v desetipaprskovém designu s titanově šedým matným lakem a strojově leštěnými okraji ráfků.

Vysokovýkonné brzdy AMG z keramického kompozitu jako výbava na přání

Pro automobily AMG je samozřejmé, že jsou vybaveny mimořádně výkonnou brzdovou soustavou AMG. E 63 AMG není v tomto ohledu výjimkou. Na přední a zadní nápravě jsou namontovány odvrtávané brzdové kotouče s vnitřním chlazením s velkorysým průměrem 360 mm. U mimořádně zatěžovaných kotoučů na přední nápravě se používá kombinovaná konstrukce osvědčená v motoristickém sportu. Stříbrně lakované brzdové třmeny s bílým nápisem AMG a šestipístkovou (vpředu), resp. čtyřpístkovou (vzadu) technikou, zajišťují spontánní zpomalení bez sklonu ke slábnutí brzdného účinku, jakož i nejkratší brzdné dráhy. Model S lze rozpoznat podle červeně lakovaných brzdových třmenů.

Exkluzivně pro model S se dodává na přání také vysokovýkonná brzdová soustava AMG s kotouči z keramického kompozitu – je rozpoznatelná podle ještě větších brzdových kotoučů s průměrem 402 mm a loga „AMG Carbon Ceramic“ na speciálně lakovaných brzdových třmenech. Mezi přednosti keramických kotoučů patří o 40 procent nižší hmotnost, která snižuje neodpružené hmoty a zvyšuje jízdní dynamiku, agilitu a jízdní komfort. Vyšší stupeň tvrdosti keramických kotoučů znamená delší životnost a větší odolnost při nejvyšším zatížení a značných teplotách.

Originální design s ještě větší dynamikou a exkluzivitou

Dynamika a sportovní výkony nejsou středem pozornosti pouze u fascinující techniky nového modelu E 63 AMG. Tyto určující charakterové rysy důsledně vystihuje také design. A nejen to: Vzhled tohoto vysokovýkonného vozu AMG přináší nové trendy. Jako první model AMG reprezentuje E 63 AMG novou designérskou filozofii AMG. Mezi dominující prvky patří maska chladiče AMG s dvojitou lištou v odstínu stříbrného chromu a nová spodní část nárazníku AMG ve tvaru písmene A. Nový trojrozměrný aerodynamický prvek se táhne v celé šířce předního nárazníku AMG a evokuje pro vozidla AMG typické stylizované „A“. Toto „křídlo ve tvaru písmene A“ lakované v barvě karoserie a opatřené ozdobnou lištou v odstínu stříbrného chromu rámuje tři velkoryse dimenzované otvory pro přívod vzduchu. Černé aerodynamické prvky na bočních přívodech vzduchu zajišťují optimální proudění vzduchu k chladicím modulům. Přední spoiler lakovaný v barvě karoserie snižuje vztlak. Nová dramaticky tvarovaná přední partie typu E 63 AMG je svými konvexními a konkávními plochami spojena s originálními rozšířenými blatníky, na nichž poukazují nápisy „V8 BITURBO“ na suverénní výkon motoru.

Záď opticky rozšiřují boční stylové ventilační otvory, černá mřížka a dvě chromované dvojité koncovky sportovní výfukové soustavy AMG. Černý difuzor s výraznými žebry dodává zádi typu E 63 AMG výrazný nádech atmosféry závodních tratí.

Model S s ještě markantnějšími stylistickými prvky

Model E 63 AMG S se od základní verze odlišuje četnými nově navrženými, ještě markantnějšími stylistickými prvky. Přední „křídlo ve tvaru písmene A“ se leskne černou barvou, přední spoiler má povrchovou úpravu v odstínu stříbrného chromu, stejně jako výrazné trojrozměrné ozdobné prvky v rozšířeních bočních prahů. Výrazné zakončení zádě zajišťují nejen ozdobné lišty v odstínu stříbrného chromu, ale i dvě chromované, originální dvojité koncovky sportovní výfukové soustavy AMG. Odtoková hrana AMG (pouze u sedanu), lakovaná v barvě karoserie, snižuje vztlak ve vysokých rychlostech.

Kola AMG z lehké slitiny v desetipaprskovém designu s titanově šedým matným lakem a strojově leštěnými okraji ráfků perfektně vyplňují podběhy kol s velkými pneumatikami rozměru 255/35 R 19 vpředu a 285/30 R 19 vzadu. Červeně lakované brzdové třmeny a logo AMG na zadním víku s černě odlišeným „S“ jsou dalšími charakteristickými znaky modelů S.

Interiér s dynamicky exkluzivní atmosférou

Interiér modelu E 63 AMG S se v závislosti na přání zákazníka prezentuje šedým kontrastním ozdobným stehováním na sportovních sedadlech AMG, prostředních částech výplní dveří, loketních opěrkách ve dveřích a na středové konzoli. Stříbrné bezpečnostní pásy jsou ve spojení s černým interiérem rovněž součástí výbavy. Nahoře i dole zploštělý věnec volantu AMG Performance obšitý černou kůží Nappa má v místech držení plochy z Alcantarya šedé kontrastní ozdobné stehování. Na předních opěrkách hlavy sportovních sedadel AMG jsou vyražena exkluzivní loga AMG. Nově navržené sdružené přístroje AMG mají logo „S AMG“ v rychloměru se stupnicí do 320 km/h a červené ozdobné prvky. Mezi další prvky standardní výbavy patří bíle osvětlené prahové lišty AMG s diodami LED, elektricky ovládaná zadní roleta (pouze sedan) a paket ochrany proti odcizení.

Pro všechny modely E 63 AMG je charakteristická nejvyšší kvalita materiálů, excelentní kvalita zpracování a exkluzivní atmosféra. Jako přitažlivý poutač slouží nové analogové hodiny AMG ve specifickém designu IWC mezi oběma centrálními výdechy ventilační soustavy.

Standardní výbava všech modelů E 63 AMG zahrnuje také další originální položky (výběr):

  •  Prahové lišty AMG
  •  Sportovní pedály AMG z kartáčované ušlechtilé oceli s pryžovými nopy
  •  Systém ATTENTION ASSIST
  •  Systém COLLISION PREVENTION ASSIST
  •  Metalický lak
  • Světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce

Pro individualizaci jsou na výběr následující prvky výbavy na přání (výběr):

  •  Paket AMG Carbon I („křídlo ve tvaru písmene A“ v předním nárazníku, ozdobné prvky v obložení bočních prahů a horní kryt zadního nárazníku z uhlíkového kompozitu)
  •  Paket AMG Carbon II (kryty vnějších zpětných zrcátek a odtoková hrana AMG u sedanu z uhlíkového kompozitu)
  •  Paket AMG Night („křídlo ve tvaru písmene A“ s ozdobnou lištou, přední spoiler, ozdobné prvky v obložení bočních prahů, kryty vnějších zpětných zrcátek a ozdobné lišty na zadním nárazníku v leskle černé povrchové úpravě, dvojité koncovky výfuku černě chromované)
  •  Kryt motoru AMG Carbon
  •  Kovaná kola AMG s kryty šroubů kol v designu s pěti dvojitými paprsky, titanově šedé lakování, strojově leštěné
  •  Ozdobné prvky AMG Carbon/klavírový lak
  •  Čalounění stropu designo
  •  Ozdobné prvky designo

Audiosystém Bang & Olufsen BeoSound AMG High-End Surround Sound

V nabídce výbavy na přání pro sedany a kombi třídy E je i audiosystém Bang & Olufsen BeoSound AMG High-End Surround Sound. Značky Mercedes-Benz a Mercedes‑AMG vyvinuly tuto high-endovou zvukovou aparaturu společně s renomovaným dánským specialistou na audiosystémy, společností Bang & Olufsen. Audiosystém zvládá samozřejmě také reprodukci ve formátu Dolby Digital 5.1 a umožňuje exkluzivní zážitek z poslechu hudby na nejvyšší zvukové úrovni. Základem je nejen zesilovač o celkovém výkonu 1 200 W a 14 high-endových reproduktorů s neodymovými magnety, ale i precizní rozdělování zvukových signálů řízené zvukovým procesorem. Díky integrovanému digitálnímu zvukovému procesoru DSP má řidič možnost vstoupit do speciálního zvukového menu B&O prostřednictvím ovládacího systému COMAND. V režimu True Image™ lze zvuk individuálně nastavit pro přední, prostřední nebo zadní část interiéru. Výsledkem je realistický zvuk na zvoleném místě poslechu. V menu „Sound Mode“ jsou navíc uloženy různé zvukové módy, které umožňují volbu mezi referenčním high-endovým studiovým zvukem a prostorovým zvukem. Zatímco referenční zvuk staví do popředí zvukové podání umělce, umožňuje speciální režim prostorového zvuku vnímání zvuku jako ve velkém prostoru. Zejména u živé nebo koncertní hudby tak vzniká uvnitř vozidla jedinečné prostorové panoráma, aniž by došlo ke zkreslení přirozeného zvuku příslušné nahrávky. Speciálním prvkem jsou vysokotónové reproduktory o výkonu 50 W, umístěné v rozích u vnějších zpětných zrcátek a používající technologii akustických čoček. Velmi kvalitní hliníkové kryty reproduktorů Bang & Olufsen v odstínu „silver chrome“ s logem Bang & Olufsen signalizují navíc výjimečné postavení audiosystému Bang & Olufsen BeoSound AMG High-End Surround Sound.

Nové modely E 63 AMG s pohonem zadních kol budou uvedeny na trh v dubnu 2013, modely E 63 AMG s pohonem všech kol a E 63 AMG S budou následovat v červnu.