MotorInfo

Mercedes-Benz 20 let v módní branži

15.8.2015 11:31
 Mercedes-Benz 20 let v módní branži

V mezinárodním světě módy se Mercedes-Benz pohybuje již od roku 1995, kdy se stala značka poprvé hlavním sponzorem akce Mercedes-Benz Fashion Week v australském Sydney a Melbourne.

Od té doby působení značky v módní branži kontinuálně roste. V současné době Mercedes-Benz participuje na 50 módních platformách ve více než 40 zemích.

„Paralela mezi módou a auty je zřejmá. V obou odvětvích je v oblasti designu kladen velký důraz na kreativitu, nejvyšší kvalitu řemeslné práce i technického zpracování, ale také na odvahu vyčlenit se z mezinárodního průměru,“ říká Dr. Jens Thiemer, viceprezident marketingového oddělení Mercedes-Benz Cars.

V České republice se stal Mercedes-Benz hlavním partnerem Prague Fashion Weekendu v roce 2012. O rok později se s generálním partnerstvím změnil i oficiální název akce na Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend a letos na Mercedes-Benz Prague Fashion Week. Jedním z hlavních cílů prémiové stuttgartské značky je již 20 let podpora lokálních módních trhů a mladých talentů, kteří se díky mezinárodně silné síti fashion weeků pod hlavičkou Mercedes-Benz mohou prezentovat nejen ve své zemi, ale také na významných fashion událostech v zahraničí. Mezi každoroční módní Mekky se tak kromě Paříže, Londýna, Istanbulu, Moskvy, Tokia, Pekingu, Buenos Aires nebo Berlína před třemi lety zařadila pod hlavičkou Mercedes-Benz také Praha.

V letošním roce se nezměnil pouze název, ale také koncepce festivalu. Ještě v loňském roce bylo zvykem pořádat jednu akci ročně. Letos v březnu už proběhla jarní edice MBPFW a od 31. srpna do 6. září proběhne v duchu světových fashion weeků podzimní edice Mercedes-Benz Prague Fashion Week S/S16, která představí modely pro příští jarní a letní sezonu. S podporou značky Mercedes-Benz se dostávají do České republiky exkluzivní hosté spjatí se světem módy jako například Jimmy Choo nebo model Rick Genest známý díky svým tetováním jako Zombie Boy. Letošní jarní edice MBPFW se také účastnili zástupci dvou klíčových světových médií v oblasti módy, webu Style.com a online módního magazínu Nowfashion. Především je ale v rámci fashion weeks možné vyjednávat o výměnách designérů například v Berlíně, Madridu nebo dokonce Malajsii. Právě v Kuala Lumpur své modely v rámci módního projektu Mercedes-Benz STYLO představilo v roce 2013 trio česko-slovenských návrhářů LaFormela. Stali se tak prvními tuzemskými designéry, kteří se zúčastnili světové módní události bez podpory českých center nebo velvyslanectví.

Přípravy na zářijový Mercedes-Benz Prague Fashion Week v současné chvíli spějí do finále a svých pět želízek v ohni má i nová soutěž Mercedes-Benz Talent. „Soutěž mladých návrhářů Mercedes-Benz Talent je součástí Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku. Naše aktivita v této soutěži tedy vychází z jednoho z našich cílů, kterým je podpora tuzemské kreativity a mladých talentů,“ komentuje zapojení stuttgartské automobilky ředitel Mercedes-Benz Česká republika Ronald Ballhaus. V letošním roce bojuje pětice studentů českých uměleckých a oděvních škol o titul nejtalentovanějšího mladého návrháře. Během letních prázdnin má každý za úkol vytvořit jeden model na libovolné téma ze zadaných materiálů. Vítěze, který získá možnost předvést svou kolekci na dalším Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku zdarma, účast na focení pro časopis Harper's Bazaar a PR podporu ze strany MBPFW, vybere odborná porota na Mercedes-Benz Prague Fashion Week & Harper´s Bazaar Gala Dinner. Vyhlášení výsledků proběhne ve čtvrtek 3. září.

 

Ilustrační foto:Mercedes-Benz