MotorInfo

Mercedes-AMG slaví 50 let úspěchů

22.1.2017 09:35
Mercedes-AMG slaví 50 let úspěchů

AMG – tato tři písmena symbolizují po celém světě vrcholné automobilové výkony, exkluzivitu, hospodárnost a potěšení z velmi dynamické jízdy.

Společnost, kterou založili Hans-Werner Aufrecht a Erhard Melcher slaví v roce 2017 své 50. jubileum. Mercedes-AMG v průběhu uplynulých pěti desítek let neustále prokazoval své mimořádné technické kompetence a současně si vylepšoval postavení úspěšné značky sportovních a vysokovýkonných vozů, a to nejen četnými úspěchy v motoristickém sportu, ale i vlastním vývojem jedinečných silničních vozidel. Přitom v současnosti tak činí s ještě větším zápalem. Společnost z Affalterbachu je nyní stoprocentní dceřinou firmou koncernu Daimler AG s postavením sportovního specialisty. Mercedes-AMG rovněž využívá své jubileum jako příležitosti k rozsáhlé prezentaci výjimečně úspěšné historie bývalého podniku dvou mužů, dnes výrazně orientovaného na budoucnost. Pozornost každého z aktuálně již 1 500 zaměstnanců se upíná k příslibu značky „Driving Performance“, který vyjadřuje základní silné stránky značky AMG: vrcholnou techniku a vášeň pro dynamické, emocionální produkty. Společnost se sídlem v Affalterbachu je mezinárodně proslulá vyspělostí svých motorů, což se týká nejen vývoje, ale i filozofie „One Man, One Engine“, kdy je každý motor vyráběn manufakturním způsobem vždy jen jedním špičkovým mechanikem-motorářem. AMG vstupuje do jubilejního roku také s novými rekordními výsledky v podobě téměř 100 000 vozidel dodaných v roce 2016 po více než 40procentním meziročním růstu a největší modelové ofenzivě v historii společnosti.

Značka Mercedes-AMG výrazně rostla v průběhu celého roku 2016 a díky zlepšení o 44,1 % markantně překonala dosud nejlepší výsledky předchozího roku. S 99 235 dodanými vozidly posunula značka sportovních a vysokovýkonných vozů Mercedes-Benz svou úspěšnou historii na novou, ještě vyšší úroveň. Prodej se tak od roku 2013 více než ztrojnásobil. Dynamický růst přineslo nejen nepřetržité zdokonalování stále více poptávaných vysokovýkonných modelů. Rovněž strategické rozšíření portfolia modelů, ke kterému došlo v uplynulých letech, vyústilo v úspěšné získávání nových skupin zákazníků. Celosvětový úspěch se tak opírá nejen o oblíbené osmiválcové modely řady 63, ale i o kompaktní modely řady 45 a v širokém měřítku zavedené modely řady 43, vyvolávající nadšení u mnoha zákazníků a vytvářející ještě širší, solidní základnu moderního produktového portfolia značky AMG. Největšími trhy v nejúspěšnějším roce v historii společnosti byly znovu USA, Německo a Čína.

„Na celém světě slavíme úspěchy díky našemu strategickému rozšiřování portfolia, a můžeme se tak hrdě ohlížet na loňský, doslova senzační rok. Modely řady 63 jsou i nadále našimi nejdůležitějšími modelovými řadami, které vyvolávají neutuchající nadšení automobilových nadšenců po celém světě. Navíc se naše kompletně ve vlastní režii vyvinutá modelová řada AMG GT rozrostla v širokou rodinu, čímž jsme prokázali naše pozoruhodné kompetence konstruktéra a výrobce sportovních vozů. Naše široké portfolio zároveň vytváří východisko pro další trvale udržitelný růst. Naším nynějším úkolem je nejen oslavit úspěšnou historii AMG, ale také se v jednom z nejnapínavějších období automobilové historie podílet na utváření podoby vysokovýkonných automobilů budoucnosti,“ říká Tobias Moers, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH.

Získávání nových skupin zákazníků rozšiřováním portfolia

V roce 2016 proběhla největší modelová ofenziva v historii značky Mercedes-AMG. Produktové portfolio bylo rozšířeno o více než deset modelů, takže zákazníci s orientací na vysoké výkony mají od ledna 2017 na výběr více než 50 modelů. Mercedes-AMG poskytuje v každé kategorii rozsáhlou a přesvědčivou nabídku od nejvýkonnějšího sériově vyráběného čtyřválce v kompaktní třídě až po sportovně elegantní model S 65 se suverénním dvanáctiválcovým motorem, od sedanů a kombi v nejrůznějších výkonových třídách přes široké spektrum modelů SUV a kupé až po kabriolety a roadstery s různým charakterem. Nabízená technika přitom patří vždy mezi etalony v příslušných kategoriích vozidel a sahá od optimalizovaného pohonu zadních kol až po velmi moderní pohon všech kol, od dvouspojkové převodovky až po sportovně laděnou devítistupňovou samočinnou převodovku.

Značka sportovních a vysokovýkonných vozů loni zároveň získala zcela nové skupiny zákazníků díky nedávno uvedeným modelům řady 43. První vozidla této kategorie představil Mercedes-AMG na autosalonu v Detroitu před dvěma roky. Modely řady 43 se vyznačují výkonnými a hospodárnými šestiválcovými motory. Verze s číselným označením 43 dávají najevo svou příslušnost ke značce AMG také speciálním nastavením převodovky s kratšími dobami řazení a speciální konstrukcí náprav a podvozkových systémů, výkonnými brzdovými soustavami a různými dalšími odlišnými prvky vnější a vnitřní výbavy. Zcela tím naplňují slogan značky „Driving Performance“ a značku autenticky reprezentují v příslušných segmentech.

Společnost z Affalterbachu s modelovou řadou Mercedes-AMG GT znovu upevňuje své postavení výrobce velmi dynamických sportovních vozů. Modely GT tvoří po modelu SLS AMG druhou zcela ve vlastní režii vyvinutou rodinu sportovních vozů. Koncepce s motorem uloženým vpředu za přední nápravou a s uspořádáním „transaxle“ i inteligentní lehkou konstrukcí je důležitým základem pro zcela nevšední zážitky z velmi dynamické jízdy. Značka AMG rozšířila v roce 2016 rodinu GT o mimořádně dynamický a fascinující model GT R a dvě otevřené varianty GT Roadster a GT C Roadster. Tím to však neskončilo. Po modelu AMG GT C Roadster je nyní, u příležitosti jubilea, k dispozici také kupé v další výkonové a technické variantě. Obě verze vyplňují prostor mezi modely AMG GT S a AMG GT R a v době uvedení na trh jsou nabízeny jako speciální modely Edition 50 s exkluzivní výbavou. Souběžně dochází ke stylistické a technické modernizaci modelů Mercedes-AMG GT a AMG GT S.

Hypersportovní vůz s technikou Formule 1

Kromě pokračující ambiciozní produktové strategie si Mercedes-AMG stanovuje pro rok 2017 další milník, poskytující výhled na vysoké výkony budoucnosti, v podobě hypersportovního vozu pro silniční provoz. Hypersportovní vůz AMG nabídne ryzí techniku Formule 1 pro jízdu na veřejných komunikacích, a stane se tak prvním vozidlem s hybridním pohonem F1 a homologací pro silniční provoz, který bude nabízen k prodeji. S celkovým výkonem hybridní soustavy více než 1 000 koní a pohonem všech kol se zcela elektricky poháněnou přední nápravou představuje vrchol současné techniky. Ohledně výkonu a hospodárnosti ukazuje tento hypersportovní vůz novou cestu ke sloganu „AMG Future Performance“. Již dnes patří modely AMG mezi nejhospodárnější vozy ve své třídě. Nejnovějším příkladem je Mercedes-AMG E 63. Pro nejvyšší úroveň hospodárnosti vybavila značka AMG u tohoto vysokovýkonného sedanu motor V8 systémem odpojování válců AMG Cylinder Management. K příkladně nízkým hodnotám spotřeby paliva a emisí přispívá také velmi inteligentní pohon všech kol a převodovka optimalizovaná z hlediska sportovních vlastností i hospodárnosti, včetně funkce využívající setrvačnou jízdu.

Výjimečná sezona 2016 v zákaznickém sportu

Mezinárodní zákaznické a sportovní týmy zažily s novým závodním vozem Mercedes-AMG GT3 v roce 2016 senzační sezonu, v níž slavily dohromady 18 celkových vítězství a 32 dalších umístění na stupních vítězů. Již vstup do sezony byl pro závodní vůz GT3 premiérou snů. Koncem května, ve čtyřiadvacetihodinovém závodě na Nürburgringu, dosáhl závodní vůz GT3 dosud největšího úspěchu od založení programu AMG pro zákaznický sport: od té doby je v historických záznamech motoristického sportu u tohoto vozu uvedeno celkové vítězství, první místo na startu, nejrychlejší kolo závodu a další umístění na druhém, třetím, čtvrtém a šestém místě. Dokonalé trojnásobné vítězství v největším automobilovém závodě na světě patřilo týmům AMG BLACK FALCON (1. místo), HTP Motorsport (2. místo) a HARIBO Racing Team-AMG (3. místo).

Mercedes-AMG nechává nohu na pedálu plynu i v programu zákaznického sportu pro nadcházející sezonu. Nasazení úspěšného vozu AMG GT3 bude rozšířeno na USA. Proslulé týmy nastoupí na start jak ve velmi oblíbeném seriálu závodů IMSA, tak i v seriálu PWC (Pirelli World Challenge). Oddělení Mercedes-AMG Customer Sports bude proto poskytovat optimální podporu také týmům v USA.

Kompetenční centrum pro vývoj motorů V8

V Affalterbachu má kromě vedení a správy společnosti, obchodního oddělení, vývoje a designérského centra své sídlo také manufaktura pro výrobu motorů AMG V8. Další motory se vyrábějí v závodech Kölleda (řadové čtyřválce) a Mannheim (motor V12). V těchto závodech jsou motory vyráběny podle filozofie „One Man, One Engine“. Výroba má manufakturní charakter a každý motor je vyroben jedním špičkovým mechanikem-motorářem a opatřen plaketou s jeho vlastnoručním podpisem.

Značka Mercedes-AMG nedávno převzala také odpovědnost za vývoj nové řady osmiválců značky Mercedes-Benz a motorů AMG V8. Prvním sériově vyráběným vozidlem s motorem V8, vyvinutým v Affalterbachu, byl G 500, uvedený na trh v září 2015. Motor V8 pro nadcházející novou třídu S byl rovněž vyvinut v Affalterbachu, což dokládá vrcholné kompetence značky AMG v oblasti motorů.

Prvotřídní péče o zákazníky v centrech AMG Performance Center

V rámci strategického rozšíření portfolia na více než 50 modelů se enormně zvětšila nabídka v centrech AMG Performance Center. Ve více než 400 centrech AMG Performance Center ve 40 zemích se zákazníci a fanoušci mohou ponořit do světa značky Mercedes-AMG. Bezprostředně se v nich mohou seznámit s historií značky a její DNA. Kromě toho je prvotřídní kvalita péče o zákazníky a poskytovaného poradenství zásadní součástí sloganu značky AMG „Driving Performance“. Prodejní prostory v centrech AMG Performance Center jsou sice integrovány do showroomů Mercedes-Benz jako systém „shop-in-shop“, ale vyznačují se zcela samostatnou prezentací značky AMG. Velmi kvalitní materiály, exkluzivní atmosféra motoristického sportu a pro AMG typické barevné ladění umožňují těsné spojení se značkou. Cílené školení odborníků AMG na prodej a servis zajišťuje po celém světě vysokou úroveň odborného poradenství a péče o zákazníky a je přizpůsobeno šíři produktové palety.

V jubilejním roce navíc čeká na zákazníky další stupeň vývoje AMG Performance Center, a to v podobě otevření dalších prodejních a servisních partnerů AMG s originální architekturou v Japonsku a Austrálii. Jako doplnění stávající celosvětové prodejní sítě vytváří od 12. ledna 2017 otevřené samostatné centrum ve čtvrti Tokio Setagaya vrchol prodejní sítě a definuje další krok v prodejní ofenzivě. Na celkové ploše necelých 1 000 metrů čtverečních se mohou zákazníci informovat o aktuálních vysokovýkonných modelech AMG a jejich technice, programu řidičských kurzů AMG Driving Academy, nabídce AMG Collection a účasti značky AMG v motoristickém sportu.

Exkluzivní AMG Private Lounge

Dalším důležitým pilířem péče o zákazníky je internetový portál AMG Private Lounge. V roce 2006 byl spuštěn pro zákazníky v USA, v roce 2009 následovalo zavedení pro německy mluvící země a internacionalizace oficiální komunity značky AMG. Majitelé vozidel AMG jsou zváni, aby na internetové platformě sdíleli svou vášeň pro značku s ostatními fanoušky AMG. Informace ze zákulisí, přímý kontakt s Affalterbachem, exkluzivní akce a možnosti vzájemných diskuzí vytvářejí prostředí blízkého spojení se značkou. Aktuálně je v komunitě AMG Private Lounge akreditováno více než 48 000 členů z celého světa. Nic porovnatelného nenabízí žádný jiný výrobce automobilů.

Vlastní „spojení s boxy“ pro zákazníky AMG

Aby bylo možné zaručit vysokou kvalitu péče o zákazníky, mají zákazníci od října 2016 k dispozici exkluzivní horkou linku AMG. Hlavním cílem „spojení s boxy“ je zajistit rychlé zprovoznění vozidla, například při poruše. Zaměstnanci servisní horké linky pomohou i s technickými dotazy nebo se sjednáním termínu v servisu. Definovaný proces zaručuje zákazníkům nejrychlejší možné poskytnutí pomoci Hotline mají zpočátku k dispozici zákazníci v Německu, Velké Británii, Francii, Rakousku a Švýcarsku, následovat budou další trhy i rozšiřování nabídky služeb.

Milníky značky sportovních a vysokovýkonných vozů

Společnost, kterou založili Hans-Werner Aufrecht a Erhard Melcher, splňuje již 50 let sny lidí fascinovaných vysokými výkony. Svou první servisní dílnu, která nesla název „Inženýrská kancelář – Konstrukce, vývoj a zkoušky závodních motorů“, založili v roce 1967 ve starém mlýně. V roce 1971 vybojoval vůz AMG 300 SEL 6.8, řízený posádkou „Aufrecht a Melcher, Großaspach“ (krátce: AMG) ve 24hodinovém závodě na okruhu Circuit de Spa-Francorchamps zcela překvapivě vítězství ve své třídě a druhé místo v celkovém hodnocení. Dalším milníkem byla Melcherem zcela nově a nezávisle vyvinutá hlava válců s moderním ventilovým rozvodem.

Spolupráce se značkou Mercedes-Benz byla zahájena v roce 1990. S vozem C 36 AMG byl v roce 1993 uveden na trh první model, vyvinutý na základě smlouvy o spolupráci s koncernem Daimler-Benz. V roce 2005 se stal Mercedes-AMG stoprocentní dceřinou firmou společnosti Daimler AG a v roce 2009 byl představen model Mercedes-Benz SLS AMG, první vozidlo, vyvinuté kompletně značkou Mercedes-AMG. S vozem SLS AMG GT3 postavila značka AMG v roce 2011 další velký pilíř ve světě motoristického sportu. V roce 2014 následovalo představení modelu Mercedes-AMG GT a v roce 2015 byly uvedeny modely řady 43, které přivedly ke značce širší skupinu zákazníků.

50 let Mercedes-AMG

  • Značka AMG byla založena v roce 1967 Hansem-Wernerem Aufrechtem a Erhardem Melcherem jako „Inženýrská kancelář – Konstrukce, vývoj a zkoušky závodních motorů“ v Burgstallu. Písmena znamenají Aufrecht, Melcher a Großaspach – rodiště Aufrechta.
  • Značka AMG se přes noc proslavila v roce 1971: Červeně lakovaný vůz AMG 300 SEL 6.8 v závodě 24 h Spa-Francorchamps suverénně zvítězil ve své třídě a v celkovém hodnocení obsadil druhé místo.
  • V roce 1976 byl založen výrobní závod v Affalterbachu. V nově vybudované hale se dílna pro závodní motory proměnila ve výrobní prostory pro sportovní sedany a kupé.
  • Melcher vyvinul v roce 1984 zcela originální hlavu válců s moderní čtyřventilovou technikou. Inovativní řešení bylo použito v agregátu V8 5,0 litru, který poháněl model Mercedes-Benz 500 SEC. Princip „One Man, One Engine“ platí od začátku.
  • Nová hlava válců nalézala od roku 1986 uplatnění nejen ve verzích AMG třídy S, ale v první řadě v sedanech a od roku 1987 i v kupé střední třídy (W124). Tento vůz s výkonem 265 kW (360 k) dostal od amerického motoristického tisku přezdívku „The Hammer“ (kladivo).
  • Společnost AMG vyráběla od roku 1988 nejen závodní vozy Mercedes-Benz 190 E, ale měla na starosti také účast v německém mistrovství cestovních vozů DTM (Deutschen Tourenwagen-Meisterschaft).
  • Spolupráce se značkou Mercedes-Benz byla zahájena v roce 1990. AMG od roku 1991 vyvíjí a vyrábí sportovně laděná vozidla Mercedes-Benz.
  • S modelem C 36 AMG bylo v roce 1993 uvedeno na trh první vozidlo, vyvinuté na základě smlouvy o spolupráci se společností Daimler-Benz. S 5 000 prodanými vozy do roku 1997 se stal prvním prodejním hitem.
  • Značka AMG poskytla v roce 1996 s modelem C 36 AMG poprvé oficiální safety car pro Formuli 1.
  • Značka Mercedes-AMG patřila od roku 1999 z 51 procent koncernu DaimlerChrysler.
  • V roce 2001 byla nově vyvinutá pětistupňová samočinná převodovka v modelu C 32 AMG kombinována s motorem V6 3,2 litru, přeplňovaným mechanickým dmychadlem. Inovativní funkce umožňovala manuální řazení jednoduchým pohybem páky voliče.
  • Značka Mercedes-AMG se stala v roce 2005 stoprocentní dceřinou firmou společnosti Daimler AG.
  • V roce 2009 představený Mercedes-Benz SLS AMG je prvním vozidlem, vyvinutým zcela samostatně značkou sportovních a vysokovýkonných vozů. Zvuk, nekompromisní jízdní dynamika a legendární křídlové dveře nadchly řidiče po celém světě.
  • S vozem SLS AMG GT3 postavila značka AMG v roce 2011 další velký pilíř ve světě motoristického sportu. SLS GT3 zároveň znamenal vstup značky Mercedes-Benz do exkluzivního zákaznického motoristického sportu.
  •  V roce 2014 představený Mercedes-AMG GT je druhým sportovním vozem, který značka Mercedes-AMG vyvinula kompletně ve vlastní režii v Affalterbachu.
  • AMG rozšiřuje portfolio a získává nové skupiny zákazníků vstupem do segmentu kompaktních modelů a vozidly řady 43.
  • S téměř 70 000 vozy dosáhla značka Mercedes-AMG v roce 2015 nového prodejního rekordu. Motorem růstu byly kromě nově uvedených modelů řady 43 především vysokovýkonné vozy třídy C, SUV a kompaktní modely.
  • Mercedes-AMG GT3 píše od roku 2016 další kapitoly v historii zákaznického motoristického sportu. Ve 24hodinovém závodě ADAC Zurich na Nürburgringu obsadily v roce 2016 první čtyři místa týmy s vozy Mercedes-AMG GT3.
  • Mercedes-AMG vstupuje po téměř 100 000 dodaných vozidlech do roku 2017, v němž slaví 50 leté jubileum společnosti, s novým prodejním rekordem.
  • Mercedes-AMG rozšiřuje s modelem AMG GT C své portfolio sportovních vozů na šest modelů a závodní vůz AMG GT3 pro zákaznický sport. Druhé vozidlo, vyvinuté kompletně ve vlastní režii, se během necelých tří let vyvinulo v rodinu sportovních vozů.

 

Foto:Mercedes-AMG