MotorInfo

Mazda6 získala ocenění Design Award 2013

11.5.2013 09:51
Mazda6 získala ocenění Design Award 2013

Hlasy čtenářů časopisu AUTO BILD potvrdily, že nejatraktivnějším automobilem střední či vyšší třídy je nová Mazda6.

Nejpohlednější automobily vybíralo přibližně 200 000 čtenářů časopisu AUTO BILD a jeho mutací z patnácti zemí Evropy. Mazda6 získala 23,1 % hlasů a předstihla tak Maserati Quattroporte (19,1 %) i Mercedes-Benz třídy E (13,1 %). Za to jí náleží ocenění nazvané AUTO BILDDesign Award 2013. Japonský výrobce triumfoval v tomto prestižním hlasování již podruhé za sebou. Loni ocenění získala Mazda CX-5, a to v kategorii „SUV, velkoprostorové a terénní vozy“. Oba modely byly navrženy ve stylu KODO – Duše pohybu, který má na kontě mimo jiné prestižní mezinárodní cenu red dot design award 2013.

Design nového modelu Mazda6 je KODO v nejčistší formě. Sedan i kombi v sobě kombinují ladnost pohybu s vysokou funkčností. Dynamické křivky karoserie vytvářejí různé barevné efekty podle toho, jak na ně dopadá světlo. Nejvýraznější je tento efekt u vozů v metalické barvě Soul Red. Siluetu modelu Mazda6 charakterizuje vzad posunutý prostor pro cestující a prominentní lemy blatníků, které se klenou nad koly o průměru až 19 palců. Přídi dominuje výrazná maska chladiče a LED světla pro denní svícení. Zadní svítilny odrážejí tvar předních světlometů a zabíhají až do boků vozu, čímž podtrhují dynamický vzhled zadní části.

Hlavním designovým motivem nového modelu Mazda6 je harmonie – mezi exteriérem a interiérem, dynamickými tvary karoserie a velkorysým vnitřním prostorem, mezi výbornou dynamikou a nízkou spotřebou. Díky technologiím SKYACTIV se Mazda6 pyšní jedněmi z nejnižších hodnot spotřeby paliva a emisí CO2 ve své třídě. Mazda6 sedan SKYACTIV-D 2,2 l 110 kW s rekuperačním systémem i-ELOOP má kombinovanou spotřebu 3,9 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 na úrovni 104 g/km. Tento moderní vznětový motor s extrémně nízkým kompresním poměrem 14,0:1 je k dispozici rovněž v provedení o nejvyšším výkonu 129 kW.

Novinkou v paletě motorizací pro model Mazda6 je motor SKYACTIV-G 2,5 l 141 kW s přímým vstřikováním benzinu. Vedle něj je v nabídce i jednotka SKYACTIV-G 2,0 l ve variantách 107 a 121 kW. Všechny tyto zážehové motory nabízejí plynulý nástup výkonu v kombinaci s pozoruhodnou hospodárností. Například verze 2,0 l 107 kW vyžaduje v kombinovaném cyklu pouhých 5,5 l/100 km a její emise CO2 činí jen 129 g/km.