MotorInfo

Maserati vstupuje do segmentu SUV

10.4.2016 13:33
Maserati vstupuje do segmentu SUV

Maserati Levante je významným milníkem v dějinách značky Maserati. Zcela nový model umožňuje značce s trojzubcem ve znaku vstoupit do největšího luxusního segmentu světa.

Název Levante pochází od teplého středomořského větru, který se v mžiku může z mírného vánku proměnit v bouři. Podobný má být i charakter prvního SUV Maserati. Konstrukce nového SUV vychází z platformy sedanu, který vytvořila automobilka Maserati. Podvozek vozu díky své konstrukci nabízí výborné jízdní vlastnosti na silnici a konkurenceschopné dovednosti v terénu, společně s každodenním komfortem a praktičností. Pojetí tohoto špičkového italského SUV stojí na třech hlavních pilířích: designu, exkluzivitě a výkonu.

Design Levante je výrazný a atraktivní, vyzařují z něj estetické prvky italského stylu. Design je jednou z ústředních předností nového vozu a do světa SUV vnáší zcela nový koncept: kombinaci prostornosti a linie kupé společně s aerodynamikou, kde součinitel Cx dosahuje hodnoty 0,31. 

Exkluzivita Levante spočívá v technických komponentech, jako je například odpružení Air Suspension a systém Q4 AWD, které jsou již součástí standardní výbavy. Patří k ní ale také možnost individuálního výběru ze dvou špičkových verzí Sport a Luxury. 

Levante využívá lehké materiály, má ideální rozložení hmotnosti 50:50 %, ale také třeba nejnižší těžiště ve své třídě. Hliníková rovnoběžníková náprava s pětibodovým zavěšením kol je osazena standardními pružinami Air Springs a elektronicky řízenými tlumiči Skyhook. Ve spolupráci s inteligentním pohonem všech čtyř kol Q4 a nově zavedeným systémem vektorování točivého momentu se vůz vyznačuje jízdními vlastnostmi GT a také velmi překvapivými schopnostmi při jízdě mimo silnici. Offroadové vybavení na vysoké úrovni pak výborně dotváří celkový charakter vozu, čímž bezpochyby zaujme i vášnivé cestovatele a milovníky dobrodružství.

Co se týká motoru, je nové Levante vybaveno nejnovější verzí třílitrových šestiválců V6 Maserati. Dvě verze benzinového motoru s dvojitým turbem a výkonným turbodieselem si už vysloužili celosvětovou pochvalu jak za jedinečný a charakteristický zvuk Maserati, tak výjimečný výkon. Benzinový šestiválec V6 Maserati s nejnovějším GDI a dvojitým turbem je k dispozici ve dvou verzích, které se liší výkonem: první s masivním výkonem 430 k a druhá se vzrušujícími 350 k. Nejvýkonnější Levante zrychlí z nuly na 100 km/h za 5,2 sekundy a má nejvyšší rychlost 264 km/h. U verze s výkonem 350 k činí tyto parametry 6,0 sekund a 251 km/h. Levante diesel je vybaveno šestiválcovým turbodieselem s přímým vstřikováním a společným rozvodem paliva se vstřikovači s kratší klidovou dobou. Třílitrový motor podává výkon 275 k a z nuly na 100 km/h zrychlí za 6,9 sekundy. Nejvyšší rychlost činí 230 km/h. Spotřeba paliva je 7,2 litru/100 km.

Benzinová i dieselová verze Maserati Levante využívají osmistupňovou automatickou převodovku ZF, která v závislosti na zvoleném jízdním režimu umožňuje plynulé, komfortní a rychlé řazení. Řidič za volantem Levante si může vybrat ze čtyř jízdních režimů, a to „Normal“, „I.C.E“, „Sport“ nebo „Off-road“. Každý přestavuje odlišný charakter vozu. Zvolený režim inteligentně přizpůsobí motor, převodovku, odpružení i elektronické funkce.

Levante přináší ke stávající řadě vozů Maserati hned několik inovací. Od bezpečnosti a volby příslušenství, až po nové značkové rozhraní Human Machine Interface nebo speciálního řešení zavazadel. Najdeme zde například adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, upozornění na možnost čelní srážky a brzdový asistenční systém, upozornění na vyjetí z jízdního pruhu, panoramatickou kameru, kapacitní 8,4“ HD dotykový displej s novým otočným ovladačem nebo třeba novou funkce AHA, která je součástí Maserati Touch Control Plus. Ta doplňuje digitální rádio pro pásma AM, MF a DAB o možnost připojení k síti. Pomocí dialogových funkcí AHA s uživatelskými mobilními zařízeními připojených k síti, lze za jízdy pohodlně využívat online služeb (internetová rádia, programy, apod.).

Výroba nového SUV je realizována v historické budově továrny v Mirafiori, kde vznikla nejmodernější výrobní linka určená výhradně pro vozy Levante. Při výrobě jsou uplatňovány komplexní normy pro zajištění té nejvyšší kvality a to v každém ohledu, od počátečního designu a vývoje, přes důslednou kontrolu všech výrobních procesů, až po finální výrobek. Více jak stoletá řemeslná tradice Maserati spolu se špičkovými technologiemi, jsou tak spolehlivou zárukou mimořádné kvality každého vyrobeného vozu. Od jeho celkových částí, až po ty nejmenší součástky či komponenty.

 

LEVANTE 350 k

LEVANTE S 430 k

LEVANTE DIESEL 275 k

Konstrukce motoru

Benzinový 600 V6, dvojité turbo, přímé vstřikování (GDI)

Turbodiesel 600 V6, společný rozvod paliva

Zdvihový objem (cm3)

2 979

2 987

Max. výkon (kW / k @ 1/min)

257 / 350 @ 5 750

316 / 430 @ 5 750

202 / 275 @ 4 000

Max. točivý moment (N.m @ 1/min)

500 @ 4 500–5 000

580 @ 4 500–5 000

600 @ 2 000–2 600

Spotřeba paliva
l/100 km (NEDC)

10,7

10,9

7,2

CO2 (g/km)

249

253

189

0–100 km/h (s)

6,0

5,2

6,9

Nejvyšší rychlost(km/h)

251

264

230

Převodovka

Osmirychlostní automatická ZF AT8 - HP70

Pohon

Pohon všech čtyř kol Q4 s diferenciálem s omezeným prokluzem na zadní nápravě

Zavěšení předních kol

Rovnoběžníková náprava, nastavitelné odpružení Air Springs, tlumiče Skyhook

Zavěšení zadních kol

Víceprvkové zavěšení, nastavitelné odpružení Air Springs, tlumiče Skyhook

Délka/šířka/výška (mm)

5 003 / 1 968 / 1 679

Rozvor (mm)

3 004

Pneumatiky (standardní)

255/60 ZR18

265/50 ZR19 vpředu

295/45 ZR19 vzadu

255/60 ZR18

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Foto:Maserati