MotorInfo

LIQUI MOLY jedničkou na německém trhu s motorovými oleji

1.2.2012 08:26
LIQUI MOLY jedničkou na německém trhu s motorovými oleji

Německá společnost LIQUI MOLY, specializovaná na motorové oleje a aditiva, zaznamenala na konci loňského roku důležitý úspěch.

Poprvé v historii podniku dosáhly motorové oleje značky LIQUI MOLY nejvyšších tržeb na domácím německém trhu. Svým podílem 29,9 procent na sekundárním trhu odsunuly konkurenta Castrol na druhé místo. „Tento náročný cíl sledujeme už několik desítek let. Je to prostě senzace,“ raduje se výkonný ředitel Ernst Prost. Tento úspěch je vylepšen zvýšením tržeb v roce 2011 o 19 procent na 343 milionů euro.
Pozice jedničky na německém trhu není pro LIQUI MOLY novinkou. Už léta si ji podnik drží v oblasti aditiv, tj. přísad do paliv, olejů a chladicích kapalin. Trh s motorovými oleji je ovšem mnohem větší a náročnější. Institut pro výzkum trhu GfK vypočítal podíl motorových olejů LIQUI MOLY na 29,9 procent na sekundárním trhu, tedy ve specializovaných motoristických obchodech, prodejnách řemeslných potřeb a supermarketech. Tím společnost LIQUI MOLY poprvé předstihla svého dlouhodobého konkurenta Castrol, který dosáhl jen 27,9 procent.

Několik měsíců před tím zvolili čtenáři dvou významných německých motoristických časopisů LIQUI MOLY za nejoblíbenější značku olejů. Ernst Prost stále věřil, že se tato přízeň projeví také v tržbách a společnost LIQUI MOLY jednou získá na německém trhu s motorovými oleji největší podíl. „K tomuto cíli jsme s mým týmem stále směřovali. Ale teď, když jsme ho dosáhli, se to zdá neuvěřitelné. Naše firma, která je ve srovnání s petrochemickými koncerny maličká, je německou jedničkou. Jsem z toho úplně vedle!“ Jak uvádí ředitel, chtělo to výdrž a důslednost v uvažování i chování. „Neděláme marketing pro efekt a vlastní vychvalování, ale jsme zaměření prakticky. Prostě děláme to, co vyhovuje našim zákazníkům,“ vysvětluje podnikatel. Na požitek ze stupínku vítěze ale není čas. Na to je konkurence příliš tvrdá. „Konkurence teď číhá na každou příležitost. Z lovců jsme se najednou stali lovnou zvěří.“ Novým úkolem je dosaženou pozici upevnit a zlepšit.

Celkové tržby 343 milionů euro za rok 2011 jsou dobrým základem. Oproti roku 2010 se zvýšily o 19 procent. Už deset let po sobě rostly dvojciferným tempem. „V této tradici chceme pokračovat,“ zdůrazňuje Ernst Prost. Rýsuje se další růst. V létě má být zkolaudován nový cisternový sklad vybudovaný za osm milionů euro. Počet pracovníků vzrostl na 566. I při tomto růstu trvá LIQUI MOLY na výrobě výhradně v Německu, aby byla zajištěna maximální kvalita. „Dále budeme investovat do lidí, strojů, trhů a naší značky,“ shrnuje Ernst Prost firemní strategii.

O společnosti LIQUI MOLY
Společnost LIQUI MOLY GmbH z Ulmu na jihu Německa nabízí širokou paletu vysoce kvalitních výrobků jako motorové oleje, aditiva, výrobky automobilové kosmetiky a servisní výrobky. Sortiment celkově zahrnuje více než 4 000 výrobků. Společnost LIQUI MOLY své výrobky vyvíjí a testuje ve vlastních laboratořích, vyrábí je výhradně v Německu a sama je distribuuje. Společnost LIQUI MOLY založená před více než 50 lety patří mezi čelní představitele oboru. Výrobky se prodávají v Německu a 100 dalších zemích.