MotorInfo

Lifestylový Opel ADAM pro mezinárodní rally

6.2.2013 10:14
Lifestylový Opel ADAM pro mezinárodní rally

V listopadu 2012 oznámil Opel návrat do motoristického sportu s programem ADAM „Cup“. Na blížícím se autosalonu v Ženevě Opel představí novou studii nedávno uvedeného lifestylového modelu ADAM připravenou podle propozic FIA R2.

Dokončení vývoje a homologace jsou naplánovány na rok 2013. Modelem ADAM R2 dělá Opel další krok ve své strategii motoristického sportu, podle které pro privátní stáje a piloty připraví špičkové soutěžní vozy vhodné pro všechny národní rallyové šampionáty Evropy.

Soutěžní verze R2 má speciální prvky karoserie z programu Opel OPC, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru či ochranné štíty pod motorem a nádrží, které zvýrazňují sportovní charakter tohoto speciálu pro asfalt a šotolinu. Pod unikátní karoserií se ukrývají high-tech komponenty. Soutěžní speciál ADAM R2 je poháněn čtyřválcem ECOTEC 16V o objemu 1,6 l s variabilním časováním ventilů. Motor má výkon přibližně 136 kW (185 k) a maximální točivý moment asi 190 N.m. Točivý moment motoru se přenáší na přední kola přes pětistupňovou sekvenční převodovku Sadev a lamelový samosvorný diferenciál. Podvozek, který je specificky naladěný pro asfaltový a šotolinový povrch, zaručuje maximální trakci a dynamické jízdní vlastnosti. Brzdová soustava se čtyřpístkovými kotoučovými brzdami Brembo na přední nápravě, regulací tlaku brzd zadní nápravy a s „fly-off“ hydraulickou ruční brzdou, působící na zadní kola, garantuje excelentní zpomalení.

Kokpit speciálu ADAM R2 obsahuje všechny prvky profesionálního soutěžního automobilu. Mnohé detaily výbavy budou během tohoto roku homologovány mezinárodní asociací automobilového sportu FIA. Do výbavy patří např. integrovaná bezpečnostní struktura, závodní sedadla SPARCO Competition kompatibilní s ochranným systémem řidiče HANS, přístrojový štít s LCD indikátorem zařazeného převodového stupně, kontrolkami a palubním počítačem navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map a integrovaný hasicí systém.

Ultra-kompaktní speciál ADAM R2 vychází z nové závodní verze ADAM Cup. Tato verze představuje první stupeň nového programu značky Opel, zaměřeného na Evropu, který má podporovat soukromé rallyové týmy a piloty a bude tak umožňovat talentovaným mladým jezdcům postupovat výš přes základní evropské šampionáty. Od sezony 2013 bude 40 modelů ADAM Cup soutěžit v rámci značkových pohárů v Německu a ve Francii. V Německu postoupí vítěz zvláštního hodnocení „Rallye Junior“ (pro jezdce do 27 let) poháru ADAC OPEL RALLYE CUP v další sezoně do třídy R2 s podporou značky Opel a německého autoklubu ADAC.

 

Opel ADAM Rally Cup: Technické údaje

Motor:                        1.6 ECOTEC 16V, variabilní časování ventilů, řídicí jednotka BOSCH Motorsport

Výkon:                        136 kW / 185 k (přibližně) při otáčkách 7 750 1/min

Točivý moment:         190 N.m (přibližně) při otáčkách 6 200 1/min

Převodovka:              Sekvenční pětistupňová Sadev, lamelový samosvorný diferenciál

Podvozek:                 Nastavitelný soutěžní podvozek REIGER, tlumičové vzpěry McPherson, silentbloky Uniball, specifikace pro asfalt a šotolinu

Řízení:                        Hřebenové s elektrohydraulickým posilovačem

Kola:                           Hliníkové disky EVO Corse 6,5 x 16 (asfalt), 6 x 15 (šotolina)

Brzdová soustava:   „Fly-off“ hydraulická ruční brzda, regulace tlaku brzd zadní nápravy, 4-pístkové kotoučové brzdy Brembo vpředu

Brzdové kotouče:     310 mm ventilované (asfalt, vpředu), 278 mm ventilované (šotolina, vpředu), 264 mm (asfalt a šotolina, vzadu)

Karoserie:                  Lehký skelet, integrovaná bezpečnostní struktura, ochranné štíty pod motorem a palivovou nádrží;

                                    Interiér: Sedadla SPARCO Competition (kompatibilní se systémem HANS), integrovaný hasicí systém, suchá akumulátorová baterie.

                                    Exteriér: Komponenty karoserie „OPC Line“, rychloupínače kapoty motoru a víka zavazadlového prostoru, tažná oka

Elektronika:               Soutěžní přístrojový panel, LCD indikátor řazení, palubní počítač navigátora MONIT, centrální ovládací panel, lampa na čtení map

Rozměry:                   Délka: 3 698 mm, šířka: 1 720 mm, výška (nastavitelná): 1 442 mm (konfigurace pro asfalt), rozvor: 2 310 mm, hmotnost: 1 030 kg