Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Za první tři měsíce se v Evropě prodalo přes 18 tisíc vozů Lexus, což představuje nejlepší kvartální výsledek v historii značky a nárůst 16 % oproti stejnému období vloni.
Společnost Lexus Europe během prvních tří měsíců roku 2016 prodala 18 058 vozů, což oproti stejnému období loňského roku znamená nárůst o 16 %. Celý trh luxusních vozů přitom rostl o něco pomaleji a to o 10 %.
„Druhá polovina roku 2015 proběhla ve znamení premiér nových modelů, včetně RX, GS F, RC a GS v rámci všech evropských trhů. K tomu se přidaly modely LX a ES na trzích východní Evropy,“ komentuje Alain Uyttenhoven, manažer společnosti Lexus Europe.
Během prvního čtvrtletí byl zahájen prodej zbrusu nového RX čtvrté generace. Tento model zaznamenal oproti prvnímu kvartálu 2015 nárůst prodeje o 114 % (letos 4024 vozů). Model NX celkově zůstává nejlépe prodávaným vozem v nabídce značky Lexus. Pro něj se rozhodlo 6 315 zákazníků, a tak je prodej na úrovni prvních tří měsíců roku 2015, tedy v období uvedení nového modelu na trh.
Nový Lexus LX, rovněž uvedený na trhy východní Evropy na konci roku 2015, vykázal pozoruhodný nárůst prodejů o 165 % na 1 456 vozů, zatímco prodeje modernizovaného modelu ES vzrostly o 19 % na 475 vozů. Stále více zákazníků se rozhoduje pro hybridní vozy, jejichž prodeje dosáhly 12 141 kusů (+ 14 %), což jsou asi dvě třetiny z celkového počtu prodaných vozů Lexus, v čele s modely NX 300h (4 672 vozů), CT 200h (2 445 vozů) a RX 450h (2 362 vozů).
V loňském roce se rovněž představila modelová řada vozů vybavených novým přeplňovaným motorem Lexus 2,0 litru: NX 200t, RX 200t, GS 200t, IS 200t a RC 200t. Tyto modely během prvních tří měsíců roku 2016 představovaly 12 % z celkového počtu prodaných vozů Lexus, přičemž největšími trhy v tomto případě bylo Rusko a Polsko.
K výraznému nárůstu prodejů došlo ve všech částech regionu spravovaného společností Lexus Europe. Přičemž růst na několika trzích přesáhl dokonce 20 %, vč. Francie, Německa, Belgie, Irska, Polska, Izraele, Ukrajiny a Ruska (+23 %). V případě Ruska i přes náročné podmínky panující na tomto trhu (segment luxusních vozů v daném čtvrtletí poklesl o 14 %). 20% růst zaznamenala značka rovněž v regionu střední Evropy (Česko, Slovensko a Maďarsko). V Česku byl největší zájem o model RX, jehož se prodalo 37 vozů (+ 617 % oproti roku 2015).
Foto:Lexus