MotorInfo

Lexus RC F vstupuje na český trh

23.12.2014 11:32
Lexus RC F vstupuje na český trh

Společnost Toyota Motor Czech zveřejnila oficiální ceny pro novinku roku 2015 – model LEXUS RC F - představující zcela nové sportovní kupé této prémiové značky.

Nové kupé RC F přijíždí s motorem 5,0 l o výkonu 477 k a točivém momentu 530 N.m, čímž se tento model stává nejvýkonnějším sportovním vozem s motorem V8, který kdy automobilka Lexus vyvinula. Smělý design RC F, odvozený od konceptů LF-LC a LF-CC odhalených v roce 2012, následuje verzi IS F coby další model Lexus s označením F s druhou generací motoru V8, s poukazem na nejpropracovanější technologie ze supersportu Lexus LFA s agregátem V10.

Nové prémiové sportovní kupé RC F je jedním z nejvýkonnějších, nejvšestrannějších a nejagilnějších vozů, které kdy automobilka Lexus představila. Za použitelností v každodenním provozu stojí příkladné jízdní chování a mimořádná stabilita za vysokých rychlostí jízdy, a to ve spojení s pohodlím, bohatou výbavou a bezpečnostními technologiemi. Potěšení za volantem je ještě umocněno neopakovatelnou zvukovou kulisou vysokootáčkového agregátu 5,0 l V8 s atmosférickým plněním. Osmistupňová převodovka SPDS (Sports Direct Shift) je vybavena šesti režimy volitelnými řidičem, včetně nového řídicího módu G-sensor AI-Shift, jenž sleduje síly bočního zrychlení G a následně optimalizuje volbu převodových stupňů při rychlé sportovní jízdě. Systém VDIM (integrované řízení dynamiky vozidla) poprvé u značky Lexus a zároveň výlučně pro vozy s označením F nabízí v novém kupé RC F režimy SPORT a EXPERT, které řidiči skýtají paletu asistenčních a ochranných funkcí bez zbytečného obtěžování při řízení.

Kupé RC F je celosvětově prvním vozem s motorem vpředu a pohonem zadních kol, který může být na přání vybaven inteligentním diferenciálem TVD (Torque Vectoring Differential), jenž dále zlepšuje mimořádné jízdní schopnosti díky lepšímu záběru a držení stopy. Lexus RC F boduje velmi rozsáhlou nabídkou prvků standardní výbavy, jakými jsou například všechny systémy na podporu bezpečnosti, stability, řízení a trakce. Dále je v základní výbavě 8 airbagů, parkovací sensory, zadní elektricky stavitelný spoiler, LED technologie ve světlech vozu, systém proti odcizení, 4,2“ barevný informační displej, 7“ Lexus Media Displey s funkcí Mirror link, elektronicky řízená dvouzónová klimatizace, přední sportovní sedadla stavitelná v 8 směrech, startování motoru tlačítkem či tempomat.

V České republice bude tento model nabízen ve třech základních výbavách EXECUTIVE , PREMIUM a CARBON. K dispozici bude také nabídka šesti paketů, které lze různě kombinovat podle zvolené výbavy.

Základní cena vozu Lexus RC F ve výbavě "Executive" je 2 145 000 Kč.

Střední výbava „Premium“ posiluje sportovní model RC F zejména v oblasti konektivity navigačního a audio systému s 10 reproduktory a také v oblasti bezpečnosti aplikací systémů automatického ovládaní dálkových světel, sledování slepého úhlu či varování při opuštění jízdního pruhu. Cena modelu Lexus RC F ve výbavě Premium je stanovena na 2 335 000 Kč.

V nejvyšší výbavě pojmenované „Carbon“ zaujmou především tři části karoserie – kapota motoru, střecha a zadní spoiler – vyrobených právě z vláken karbonu. Ozdobné obložení z uhlíkových vláken lze nalézt také v interiéru vozu. Parkování navíc usnadní monitor s asistenčními liniemi. Efektním prvkem na voze jsou rovněž 19“ kovaná hliníková kola s paprsky ve tvaru L. Lexus RC F v nejvyšší výbavě Carbon je na trhu v České republice nabízen za cenu 2 415 000 Kč.

Mezi pakety lze zmínit například ten s označením Mark Levinson Premium Audio nabízející špičkovou audiosoustavu se zvukem 7.1 Surround a 17 reproduktory. Výkon soustavy je 835W. Cena tohoto paketu je 39 000 Kč.

V oblasti volitelné výbavy zaujme milovníky bezpečné sportovní jízdy především nabídka aktivního diferenciálu TVD (Torque Vectorial Differential) za cenu 120 000 Kč.

První vozy Lexus RC F budou k vidění na showroomech autorizovaných partnerů Lexus v České republice v lednu 2015. Všechny uvedené ceny jsou s DPH.

TECHNICKÉ SPECIFIKACE

HLAVNÍ ROZMĚRY A HMOTNOSTI VOZIDLA

 

 

Celkové rozměry

Délka

 

mm

4 705

 

Šířka

Bez zpětných zrcátek

mm

1 845

 

 

Vč. zrcátek

mm

2 070

 

Výška

Vůz bez zatížení

mm

1 390

Rozvor náprav

 

 

mm

2 730

Rozchod kol

Vpředu

 

mm

1 555

 

Vzadu

 

mm

1 560

Vertikální prostornost

Vpředu

 

mm

960
928 se střešním oknem

 

Vzadu

 

mm

888
878 se střešním oknem

Interiér

Délka

 

mm

1 835

 

Šířka

 

mm

1520

 

Výška

 

mm

1 120
1 110 se střešním oknem

Rozpětí mezi pasažéry

 

 

mm

833

Počet míst

 

 

osob

4

Převis

Vpředu

 

mm

930

 

Vzadu

 

mm

1 045

Součinitel aerodynamického odporu

 

 

 

-

Min. provozní světlá výška

 

 

mm

130

Místo min. provozní světlé výšky

 

 

Zakrytování spodku vozu

Pohotovostní hmotnost

Vpředu

Min. - Max. (EC/ECE)

kg

970 - 985

 

Vzadu

kg

795 - 855

 

Celkem

 

kg

1 765 - 1 840

Celková hmotnost

 

 

kg

2 250

Velikost zavazadlového prostoru (vlastní měření)

 

 

l

366

Objem palivové nádrže

Objem

 

l

66

 

MOTOR

 

 

Typ motoru

 

 

 

2UR-GSE

Počet válců a uspořádání

 

 

 

8 válců, vidlicové

Ventilové ústrojí

 

 

 

DOHC 32v se systémem Dual VVT-i

Vrtání × zdvih

 

 

mm

94,0 × 89,5

Zdvihový objem

 

 

cm3

4 969

Kompresní poměr

 

 

 

12,3 : 1

Systém vstřikování paliva

 

 

 

EFI (el. vstřikování), technologie D-4S

Emisní norma

 

 

 

Euro 6 se systémem palubní diagnostiky (OBD)

Typ paliva

 

 

 

benzin

Doporučené oktanové číslo

RON

 

 

nejm. 95

Max. výkon

EEC

 

kW při 1/min

(k při 1/min)

351 / 7 100

(477 / 7 100)

Max. točivý moment

EEC

 

N.m při 1/min (kg-m při 1/min)

530 / 4 800-5 600

(54 / 4 800-5 600)

Spotřeba paliva

Město

 

l/100 km

16,1

 

Mimo město

 

l/100 km

7,8

 

Kombinovaná

 

l/100 km

10,8

Emise CO2

Město

 

g / km

372

 

Mimo město

 

g / km

181

 

Kombinované

 

g / km

252

 

VÝKONOVÉ PARAMETRY

 

 

Max. rychlost (vlastní měření)

 

 

km/h

270

Max. cestovní rychlost

 

 

km/h

240

Akcelerace

0 - 100 km/h

 

s

4,5

 

80 - 120 km/h

 

s

3,7

 

400 m s pevným startem

 

s

12,5

 

PODVOZEK

 

 

Převodovka

Typ

 

 

Automatická

Uspořádání

 

 

 

Motor vpředu, pohon zadních kol

Převodové poměry

1. stupeň

   

4,596

 

2. stupeň

 

 

2,724

 

3. stupeň

   

1,863

 

4. stupeň

 

 

1,464

 

5. stupeň

   

1,231

 

6. stupeň

 

 

1,000

 

7. stupeň

 

 

0,824

 

8. stupeň

 

 

0,685

 

Zpětný chod

 

 

2,176

Převodový poměr diferenciálu (vpředu/vzadu)

 

 

 

- /2,937

Typ brzd

Vpředu a vzadu

 

 

Odvětrávané kotoučové

Rozměry brzd

Vpředu 

Průměr /
tloušťka kotoučů

mm

380/34

 

Vzadu

mm

345/28

Parkovací brzda – způsob ovládání a umístění

 

 

Nožní pedál

Typ zavěšení kol

Vpředu

 

 

Dvojité lichoběžníky

 

Vzadu

   

Multi-link

Počet otáček volantu mezi krajními polohami

 

 

 

2,84

Min. poloměr otáčení

Stopový

 

m

5,4

 

Obrysový

 

m

5,7

Typ posilovače

 

 

 

Elektrický

 

 

Foto:Lexus