Od října letošního roku dochází k dalším změnám v oblasti povinného ručení.
...
Renault představuje nový a jedinečný restomod show car, který vznikl ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto...
Zatímco společnost PORR dokončuje rozšíření metra ve Vídni, výstavba pražské linky D je stále v nedohlednu.
...
Společnost Toyota Motor Czech zveřejnila oficiální ceny pro novinku roku 2015 – model LEXUS RC F - představující zcela nové sportovní kupé této prémiové značky.
Nové kupé RC F přijíždí s motorem 5,0 l o výkonu 477 k a točivém momentu 530 N.m, čímž se tento model stává nejvýkonnějším sportovním vozem s motorem V8, který kdy automobilka Lexus vyvinula. Smělý design RC F, odvozený od konceptů LF-LC a LF-CC odhalených v roce 2012, následuje verzi IS F coby další model Lexus s označením F s druhou generací motoru V8, s poukazem na nejpropracovanější technologie ze supersportu Lexus LFA s agregátem V10.
Nové prémiové sportovní kupé RC F je jedním z nejvýkonnějších, nejvšestrannějších a nejagilnějších vozů, které kdy automobilka Lexus představila. Za použitelností v každodenním provozu stojí příkladné jízdní chování a mimořádná stabilita za vysokých rychlostí jízdy, a to ve spojení s pohodlím, bohatou výbavou a bezpečnostními technologiemi. Potěšení za volantem je ještě umocněno neopakovatelnou zvukovou kulisou vysokootáčkového agregátu 5,0 l V8 s atmosférickým plněním. Osmistupňová převodovka SPDS (Sports Direct Shift) je vybavena šesti režimy volitelnými řidičem, včetně nového řídicího módu G-sensor AI-Shift, jenž sleduje síly bočního zrychlení G a následně optimalizuje volbu převodových stupňů při rychlé sportovní jízdě. Systém VDIM (integrované řízení dynamiky vozidla) poprvé u značky Lexus a zároveň výlučně pro vozy s označením F nabízí v novém kupé RC F režimy SPORT a EXPERT, které řidiči skýtají paletu asistenčních a ochranných funkcí bez zbytečného obtěžování při řízení.
Kupé RC F je celosvětově prvním vozem s motorem vpředu a pohonem zadních kol, který může být na přání vybaven inteligentním diferenciálem TVD (Torque Vectoring Differential), jenž dále zlepšuje mimořádné jízdní schopnosti díky lepšímu záběru a držení stopy. Lexus RC F boduje velmi rozsáhlou nabídkou prvků standardní výbavy, jakými jsou například všechny systémy na podporu bezpečnosti, stability, řízení a trakce. Dále je v základní výbavě 8 airbagů, parkovací sensory, zadní elektricky stavitelný spoiler, LED technologie ve světlech vozu, systém proti odcizení, 4,2“ barevný informační displej, 7“ Lexus Media Displey s funkcí Mirror link, elektronicky řízená dvouzónová klimatizace, přední sportovní sedadla stavitelná v 8 směrech, startování motoru tlačítkem či tempomat.
V České republice bude tento model nabízen ve třech základních výbavách EXECUTIVE , PREMIUM a CARBON. K dispozici bude také nabídka šesti paketů, které lze různě kombinovat podle zvolené výbavy.
Základní cena vozu Lexus RC F ve výbavě "Executive" je 2 145 000 Kč.
Střední výbava „Premium“ posiluje sportovní model RC F zejména v oblasti konektivity navigačního a audio systému s 10 reproduktory a také v oblasti bezpečnosti aplikací systémů automatického ovládaní dálkových světel, sledování slepého úhlu či varování při opuštění jízdního pruhu. Cena modelu Lexus RC F ve výbavě Premium je stanovena na 2 335 000 Kč.
V nejvyšší výbavě pojmenované „Carbon“ zaujmou především tři části karoserie – kapota motoru, střecha a zadní spoiler – vyrobených právě z vláken karbonu. Ozdobné obložení z uhlíkových vláken lze nalézt také v interiéru vozu. Parkování navíc usnadní monitor s asistenčními liniemi. Efektním prvkem na voze jsou rovněž 19“ kovaná hliníková kola s paprsky ve tvaru L. Lexus RC F v nejvyšší výbavě Carbon je na trhu v České republice nabízen za cenu 2 415 000 Kč.
Mezi pakety lze zmínit například ten s označením Mark Levinson Premium Audio nabízející špičkovou audiosoustavu se zvukem 7.1 Surround a 17 reproduktory. Výkon soustavy je 835W. Cena tohoto paketu je 39 000 Kč.
V oblasti volitelné výbavy zaujme milovníky bezpečné sportovní jízdy především nabídka aktivního diferenciálu TVD (Torque Vectorial Differential) za cenu 120 000 Kč.
První vozy Lexus RC F budou k vidění na showroomech autorizovaných partnerů Lexus v České republice v lednu 2015. Všechny uvedené ceny jsou s DPH.
TECHNICKÉ SPECIFIKACE
HLAVNÍ ROZMĚRY A HMOTNOSTI VOZIDLA |
|
|
||
Celkové rozměry |
Délka |
|
mm |
4 705 |
|
Šířka |
Bez zpětných zrcátek |
mm |
1 845 |
|
|
Vč. zrcátek |
mm |
2 070 |
|
Výška |
Vůz bez zatížení |
mm |
1 390 |
Rozvor náprav |
|
|
mm |
2 730 |
Rozchod kol |
Vpředu |
|
mm |
1 555 |
|
Vzadu |
|
mm |
1 560 |
Vertikální prostornost |
Vpředu |
|
mm |
960 |
|
Vzadu |
|
mm |
888 |
Interiér |
Délka |
|
mm |
1 835 |
|
Šířka |
|
mm |
1520 |
|
Výška |
|
mm |
1 120 |
Rozpětí mezi pasažéry |
|
|
mm |
833 |
Počet míst |
|
|
osob |
4 |
Převis |
Vpředu |
|
mm |
930 |
|
Vzadu |
|
mm |
1 045 |
Součinitel aerodynamického odporu |
|
|
|
- |
Min. provozní světlá výška |
|
|
mm |
130 |
Místo min. provozní světlé výšky |
|
|
Zakrytování spodku vozu |
|
Pohotovostní hmotnost |
Vpředu |
Min. - Max. (EC/ECE) |
kg |
970 - 985 |
|
Vzadu |
kg |
795 - 855 |
|
|
Celkem |
|
kg |
1 765 - 1 840 |
Celková hmotnost |
|
|
kg |
2 250 |
Velikost zavazadlového prostoru (vlastní měření) |
|
|
l |
366 |
Objem palivové nádrže |
Objem |
|
l |
66 |
MOTOR |
|
|
||
Typ motoru |
|
|
|
2UR-GSE |
Počet válců a uspořádání |
|
|
|
8 válců, vidlicové |
Ventilové ústrojí |
|
|
|
DOHC 32v se systémem Dual VVT-i |
Vrtání × zdvih |
|
|
mm |
94,0 × 89,5 |
Zdvihový objem |
|
|
cm3 |
4 969 |
Kompresní poměr |
|
|
|
12,3 : 1 |
Systém vstřikování paliva |
|
|
|
EFI (el. vstřikování), technologie D-4S |
Emisní norma |
|
|
|
Euro 6 se systémem palubní diagnostiky (OBD) |
Typ paliva |
|
|
|
benzin |
Doporučené oktanové číslo |
RON |
|
|
nejm. 95 |
Max. výkon |
EEC |
|
kW při 1/min (k při 1/min) |
351 / 7 100 (477 / 7 100) |
Max. točivý moment |
EEC |
|
N.m při 1/min (kg-m při 1/min) |
530 / 4 800-5 600 (54 / 4 800-5 600) |
Spotřeba paliva |
Město |
|
l/100 km |
16,1 |
|
Mimo město |
|
l/100 km |
7,8 |
|
Kombinovaná |
|
l/100 km |
10,8 |
Emise CO2 |
Město |
|
g / km |
372 |
|
Mimo město |
|
g / km |
181 |
|
Kombinované |
|
g / km |
252 |
VÝKONOVÉ PARAMETRY |
|
|
||
Max. rychlost (vlastní měření) |
|
|
km/h |
270 |
Max. cestovní rychlost |
|
|
km/h |
240 |
Akcelerace |
0 - 100 km/h |
|
s |
4,5 |
|
80 - 120 km/h |
|
s |
3,7 |
|
400 m s pevným startem |
|
s |
12,5 |
PODVOZEK |
|
|
||
Převodovka |
Typ |
|
|
Automatická |
Uspořádání |
|
|
|
Motor vpředu, pohon zadních kol |
Převodové poměry |
1. stupeň |
4,596 |
||
|
2. stupeň |
|
|
2,724 |
|
3. stupeň |
1,863 |
||
|
4. stupeň |
|
|
1,464 |
|
5. stupeň |
1,231 |
||
|
6. stupeň |
|
|
1,000 |
|
7. stupeň |
|
|
0,824 |
|
8. stupeň |
|
|
0,685 |
|
Zpětný chod |
|
|
2,176 |
Převodový poměr diferenciálu (vpředu/vzadu) |
|
|
|
- /2,937 |
Typ brzd |
Vpředu a vzadu |
|
|
Odvětrávané kotoučové |
Rozměry brzd |
Vpředu |
Průměr / |
mm |
380/34 |
|
Vzadu |
mm |
345/28 |
|
Parkovací brzda – způsob ovládání a umístění |
|
|
Nožní pedál |
|
Typ zavěšení kol |
Vpředu |
|
|
Dvojité lichoběžníky |
|
Vzadu |
Multi-link |
||
Počet otáček volantu mezi krajními polohami |
|
|
|
2,84 |
Min. poloměr otáčení |
Stopový |
|
m |
5,4 |
|
Obrysový |
|
m |
5,7 |
Typ posilovače |
|
|
|
Elektrický |
Foto:Lexus